• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een matte VW Polo Coupe uit 1992 FOTO - UPDATE

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Zo Cleanwonders;

FOTO UPDATE 12 januari
FOTO UPDATE 11 januari
UPDATE 14 JANUARI

Ik heb zojuist een VW Polo gekocht. Bouwjaar 1992. Model Coupe.
Kleur is lichtblauw metallic. Reeds enige tijd geleden beloofde ik hier een verslag van te gaan maken. Hier dus alvast een topic om het geheel letterlijk te starten. Het gebakje heeft me 500 Euri's gekost.
Historie is mij bekend. Motorisch 100 %. Afgelopen 7 - 8 jaren niet meer gewassen. Alleen afgespoten. Morgen bij daglicht zal ik een foto maken van de toestand op dit moment ( groene aanslag enzovoorts ).

Dus morgen een foto van hoe die nu is ..................

Ik zal het complete detailplan gaan volgen.
Wassen - kleien - cleanen - polishen - glaze - sealant - wax.
Natuurlijk met d'n DAPPERDE 500.

Vermoedelijk doe ik een aantal stappen in DELEN. Ik heb in de middag vaak 1 tot 2 uren vrije tijd. Vandaar ............

Foto's en verslag volgen. Leonneke
 
Erg leuke uitdaging lijkt me!
Ik ben heel benieuwd en ga dit project zeker volgen! :cool:
Veel succes ermee!!!
 
Wellicht kun je de zelfgemaakte "industriereiniger" van HansA8 eens testen als pre-wash.
Kijk hier voor het recept: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&m=34410#34410
 
dat word een leuk project!
ben benieuwd naar de fotos, en over een tijdje naar het eind resultaat
 
Xizer zei:
Leuk projectje Leon, ben benieuwd naar de foto's!
Toffe reactie's allemaal. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de foto's.
Alleen zat er vandaag ongeveer 7 graden vorst op de auto vastgevroren. En die bleven lekker vastgevroren zitten. Leek me niet zo slim om de auto te wassen en vervolgens weer te laten bevriezen.
Het schijnt wat te gaan "dooien" ......... Dus ben even genoodzaakt om de weergoden af te wachten ( hij staat buiten off-course ).

Industriereiniger zoek ik geleik efkes op ( da's brabantsch ) ... ;)
 
Het is geheel NIET mijn stijl om iets te roepen en vervolgens niet of veel te laat waar te maken. Ik heb echter een zware periode achter de rug i.v.m. de zeer ernstige ziekte van een zeer goede vriendin, dus vandaar.

Vandaag de Polo opgehaald in Waalre. Durfde er afgelopen week dus gewoon niet mee te rijden want er liggen bandjes op in de maat 14/80 van het wazige merk ROTEX .............
Goede beslissing voelde ik vandaag. Het lijken wel FIETSBANDJES.

Maar niet getreurd. Parkeerterreintje gezoch en fotookes geschoten.

De bedoeling is dat ik die NU ga posten ................

Kijken of dit allemaal wil gaan lukken met mijn P.C. gevoel :D
 
Eens kijken of het wil lukken met de IMG codes:

Als volgt:
DSC00085.jpg


Hier en daar wat gore aanslag zeg maar ...... Industrie Reiniger !!!!

DSC00083.jpg


Wat voer voor de vogeltjes in deze barre tijden ............

DSC00081.jpg


Vermoedelijk niet meer gewassen sedert 2001 !!!!!!!

DSC00074.jpg


Schuurpapier zou ook een optie kunnen zijn !!!!!!!!!!!!!!

DSC00073.jpg


Deze lakschade werk ik bij met een spuitbusje .........

DSC00066.jpg


Ik schat dat een beetje KLEIEN hier wel effect gaat hebben

DSC00076.jpg


Wat zal die gaan blinken binnenkort ................

DSC00086.jpg


Hij heeft van origine een hele mooie kleur ...

DSC00087.jpg


De rubbertjes verdienen zeker wel de nodige aandacht. TIPS ?????

DSC00088.jpg


Groene zeep, snot, wier, algen ?????????????

DSC00091.jpg


Ik kan 'm natuurlijk altijd nog ZWART gaan verven

DSC00098.jpg


Toch zie je hier en daar al wat glans, als je maar zorgt voor goed licht.

DSC00094.jpg


De ruitenwisser werkt overigens perfect, na te zijn losgebikt :D

DSC00090.jpg


Ik heb een HEKEL aan onzinnige logoos, dus die gaat er AF ....

DSC00075.jpg


Voor deze schade schakel ik een bevriende "expert" in ...

DSC00069.jpg


Ik hoop dat de vorst snel voorbij is :idee

DSC00068.jpg


Ooohh ja ..... dit is ongeveer het model, zeg maar .........

DSC00063.jpg


De geweldige side skirts gaan er ook af, hoe meer lak !!!! Des te :)^

DSC00081.jpg


Ik kan jullie verklappen dat de lak echter nog in goede staat is .
De auto is in 2001 door een kennis van mij gekocht en toen stond er ongeveer 108.000 km op de teller. Ik heb de auto nu overgenomen en er staat nu 186.000 km op de teller.

De auto is NOOIT gewassen. Af en toe een keertje met een hogedrukspuit schoongeblazen. Maar gelukkig is de auto nooit door de krasstraat geweest. Geloof het of niet, ik zie nog niet eens zo heel veel swirls en poetskrassen. Goede blanke lak er op volgens mij.

DSC00079.jpg


De doppen op de velgen ga ik er af halen. De onderliggende velgen ga ik stralen en spuiten. Geen doppen terug.
Wel ga ik zorgen voor goede en bredere banden.

Niet voor het oog, maar puur voor de veiligheid. Dit is echt link, die tuubkes ..............

Genoeg picjes zo ??????8d
 
Logo's zitten vastgeklikt van de Polo, dus je zal dan kleine witte of zwarte plastic dopjes zien zitten....
 
THEO zei:
Logo's zitten vastgeklikt van de Polo, dus je zal dan kleine witte of zwarte plastic dopjes zien zitten....

Ben je daar heel erg zeker van ?????? Volgens een kenner zijn ze gelijmd ??????

Wat zijn jullie trouwens snel met antwoorden, zit hier nog steeds te uploaden ........
 
Een foto van de gehele auto ..............

Zijn de foto's TE GROOT, dus moet ik een kleinere size selecteren, of zeggen jullie da's wel prima zo ????
Trouwens, mochten jullie het kenteken kunnen lezen, dan zal me dat een enorme www..... wezen. Het is namelijk mijn auto en iedereen mag gerust weten dat IK MIJN AUTO mooi ga maken

DSC00092.jpg
 
Foto's zijn prima, 1024*768 is de max. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. De dooi komt snel dus dat komt wel goed ;)
 
Leonneke zei:
Ben je daar heel erg zeker van ?????? Volgens een kenner zijn ze gelijmd ??????

Wat zijn jullie trouwens snel met antwoorden, zit hier nog steeds te uploaden ........

Heb een Polo GT gehad, en die zaten 100% zeker geklikt. Zou kunnen dat het hier anders is maar dat lijkt me sterk. Zou zeggen probeer het, ben je er snel genoeg achter....
 
Ik weet van de Golf-logo's (zowel Golf II als III) dat deze zowel geplakt als geklikt kunnen zitten. Probeer een heel klein beetje los te wrikken, je merkt dat al snel of ze gelijmd of geklikt zitten.
 
mischien kun je de binnen bekleding van de achterklep er afhalen.
dan zie je snel genoeg op het klikkers of plakkers zijn.

de letters coupe zijn voor 99,9% geplakt.
polo cl durf ik niet te zeggen kan bijde zijn.