|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Biddinghuizen
|
Zo gelijk maar ff aanmaken  Heb mezelf vandaag gegund om wat spullen van dit merk aan te schaffen. -Swissvax Concorso  -Swissvax Cleaner Fluid  -Swissvax App pad's  Zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen  kan haast niet wachten Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Spijkenisse
|
Veel plezier ermee Sjoerd
ben reuze benieuwd, ik vond de Shield al, wow heeeel bijzonder
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Ik heb zelf ook nog een potje shield staan, werkt inderdaad lekker hoor. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-5-2008
|
Ik heb ook een potje Swissvax Concorso. Werkt goed. Maar het prijsverschil met Meguiar's niet waard imho.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-7-2008 Locatie: De Polder
|
Mag ik even opmerken dat dit nou juist een van de redenen is dat ik graag op dit forum zit...... Respect voor elkaars keuze, leven en laten leven en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geen krampachtig gedrag in de zin van, hé jij bestelt dit niet bij mij, dus ik wil ook je post hier niet hebben.....integendeel..... Okay, back ontopic, klaar met het geslijm voor vandaag Wat is precies het onderscheidend vermogen van de Concorso ten opzicht van andere waxen....?? Engeltjes bestaan, kijk maar naar mijn dochtertje Heksen bestaan ook, kijk maar naar mijn vrouw
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2008 Locatie: Maaseik (BE)
|
Ik ben benieuwd..! In ieder geval weer een mooie aanwinst.  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Carclean.nl ook swissvax en zymol in het ass. heeft...... @Sjoerd,.ik durf het bijna niet te vragen maar volgens mij doe de concourso het goed op united grey
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-7-2008 Locatie: Zeist
|
Snitser schreef:Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Carclean.nl ook swissvax en zymol in het ass. heeft...... Dan mag de inboedelverzekering  ook wel behoorlijk omhoog
|
|
|
|
Wilde deze combo al een tijdje hebben, maar kwam er op 1 of andere manier maar niet van... ben nu al reuze blij ermee! maar als het weer nou eens meezit....  @ EHA: Mooi gesproken  maar wat het onderscheidend verschil is ?? geen idee  maar zie er zulke geweldige resultaten mee, en ja dan kan ik hem niet laten staan..  @ Snitser.... nou?? zal er eens goed over nadenken  maar zal m wel meenemen  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Lelystad
|
Volgens mij blijft er steeds minder over voor een nieuwe auto Sjoerd  Wel een erg mooie aanwinst, ben erg benieuwd hoe je de wax vindt vergeleken met de supernatural. Gr. Bas
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
H@RM schreef:Dan mag de inboedelverzekering  ook wel behoorlijk omhoog Daar zeg je wat, maar het kan aardig in de papieren lopen Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Gast Lid sinds: 16-8-2008
|
Ben erg benieuwd wat het verschil is met wax van bijv. Poorboys of Dodojuice... Lijkt me wel kicken om zo'n wax op de auto te mogen smeren
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-5-2008 Locatie: Zaanstad
|
Snitser schreef:Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Carclean.nl ook swissvax en zymol in het ass. heeft...... @Sjoerd,.ik durf het bijna niet te vragen maar volgens mij doe de concourso het goed op united grey Swissvax verkoopt het alleen zelf. Groet, Jori.
|
|
|
|
Bas schreef:Volgens mij blijft er steeds minder over voor een nieuwe auto Sjoerd  Wel een erg mooie aanwinst, ben erg benieuwd hoe je de wax vindt vergeleken met de supernatural. Gr. Bas Doe ik juist expres nu  Want als ik mijn auto heb (over een paar mnd) dan koop ik echt ff een tijdje niks meer denk ik Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Ik veronderstel dat de producten alleen bij swissvax zelf gekocht kunnen worden.. Maar waarom kan Best Off Show (Bos) nergens terug vinden..? Dit is gewoon een vraag uit pure interesse. Zou hem op dit moment toch niet kunnen betalen..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Fryslân
|
Mooie aanwinst Sjoerd! Zoals gezegd, ik ben erg benieuwd naar een vergelijk met de Natural Shine en de Zymöl Concours.... Pheaton, met welke Meguiar's Wax vergelijk jij hem dan? Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
|
Is de Best OF Show niet gewoon hetzelfde als Concorso? zie Hier maar... zie de concorso er nl. niet tussen staan.. Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Hm ,ik betwijfel het sjoerd ,aangezien volgens de nederlandse website concorso 48% carnauba bevat & volgens de engelse site BOS 51%. Maar het zou toch kunnen want in nederland is er geen Bos en op de engelse site zie ik concorso niet ,zoals je zij..  Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
ja zag het na ff verder te speuren ook ja... Prijs komt volgens mij wel overeen  maarja maakt mij niet uit, want heb nu de Concorso en daarmee ben ik blij genoeg  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Je kan toch gelijk hebben hoor ,ik vindt nu juist dit .. http://www.swizol.com/D/AT/Produkte_Lack3.htm
Hier staat dan weer 50% & de prijs komt idd overeen ,maar goed.. Ben heel erg benieuwd naar een test & eventueel review.. EDIT : 51% http://www.swissvax.com/...thers/Produkte_Lack3.htm Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen...
|
|
|
|
Vreemd...  Waarom op 3 site's 3 verschillende carnauba gehalte's neerzetten?? Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
|
Misschien is het een marktspecifieke naam? De beschrijvingen komen redelijk overeen, percentage carnauba ook. De kleur lijkt iets anders vanaf de foto, maar dat zegt ook niet altijd wat. Concorso™Our famous show wax for a deep, wet ‘show car’ shine Enriched with tropical oil extracts and containing 51% by volume ultra pure Brazilian grade one non-bleached and yellow carnauba wax, 'Concorso' wax gives your paintwork a lustre ordinarily encountered only on prize-winning classics. Use after Cleaner Fluid wax pre-treatment. Best of ShowEnriched with passion fruit and apricot oil extracts containing 51% by volume of ultra pure Brazilian non bleached Grade One carnauba wax. Best of Show wax gives your paintwork a lustre ordinarily encountered only on prize winning classics. Best of Show win at European Concous d'Elegance in Dusseldorf.200ml Ah, zie HIER. Lijkt inderdaad dat de Concorso de Amerikaanse naam is en BOS de Europese... Audi S8
"One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-9-2008 Locatie: Amersfoort
|
Heb je de concorsa al gebruikt sjoerd?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-5-2008
|
BOS is bij mijn weten hetzelfde als de concorso, ik heb me er ook eens in verdiept voordat ik de concorso kocht.
@Sven, ik vergelijk met Meguiar's Paint Cleaner, Meguiar's Polish en Meguiar's NXT wax (ik weet het, is een synthetische wax), alles uit de consumentenlijn. Swissvax geeft wellicht, vanwege carnauba ingredieten, een diepere glans. Maar... Swissvax kostte mij dan ook het tienvoudige (180 euro) van wat Meguiar's kost. In mijn opinie niet de moeite waard. Ik gebruikte voorafgaand aan de Concorso wax de Swissvax Pre-Cleaner. Opvallend daarbij was dat na de volledige Swissvax behandeling swirls veel duidelijker zichtbaar bleven dan na behandeling met Meguiar's . Toch jammer na een uitgave van tussen de 200 en 300 euro...
|
|
|
|
StefanCS schreef:Heb je de concorsa al gebruikt sjoerd? Euhh nee  Maar zal eens kijken of ik i.i.g ff de motorkap ff kan doen  dan weet ik sowieso hoe de verwerking is Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Spijkenisse
|
Phaeton W12 schreef:BOS is bij mijn weten hetzelfde als de concorso, ik heb me er ook eens in verdiept voordat ik de concorso kocht.
@Sven, ik vergelijk met Meguiar's Paint Cleaner, Meguiar's Polish en Meguiar's NXT wax (ik weet het, is een synthetische wax), alles uit de consumentenlijn. Swissvax geeft wellicht, vanwege carnauba ingredieten, een diepere glans. Maar... Swissvax kostte mij dan ook het tienvoudige (180 euro) van wat Meguiar's kost. In mijn opinie niet de moeite waard. Ik gebruikte voorafgaand aan de Concorso wax de Swissvax Pre-Cleaner. Opvallend daarbij was dat na de volledige Swissvax behandeling swirls veel duidelijker zichtbaar bleven dan na behandeling met Meguiar's . Toch jammer na een uitgave van tussen de 200 en 300 euro... Altijd zorgen dat je geen swirls hebt  en dan pas de wax erop Meguiar's bezit dan meer fillers dan Swissvax  Maar, het blijft idd veel geld voor zoiets Het voordeel bij mij is dat de klanten het zelf willen op hun auto dus voor mij kost het niets, maar ik had het zelf ook wel willen kopen om te kijken hoe of wat Ik heb vorige week de Golf van m'n vrouw gedaan met de Shield, de kleur werd veeel donkerder, meer glans en diepte, veel sjieker vond ik, dan dat ik ooit heb gekregen op deze golf. Zelfs m'n vrouw zei het, ik zei tegen haar, vind je het geld waard, ja zei ze. Gelukkig dacht ik Ook bezig geweest met een BMW M3 met Swissvax En een VW T5 zie foto De t5  Foto van de BMW De Nikon digi spiegelreflex kreeg door de weerspiegeling niet eens een scherp beeld Hij werd verblind denk ik hahaha
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2008 Locatie: Lelystad
|
john 623 schreef:Ook bezig geweest met een BMW M3 met Swissvax En een VW T5 zie foto  Eeeehhhh, waar is die T5 dan, ik zie alleen maar een foto van het landschap Gr. Bas
|
|
|
|
Phaeton W12 schreef: Ik gebruikte voorafgaand aan de Concorso wax de Swissvax Pre-Cleaner. Opvallend daarbij was dat na de volledige Swissvax behandeling swirls veel duidelijker zichtbaar bleven dan na behandeling met Meguiar's . Toch jammer na een uitgave van tussen de 200 en 300 euro...
Dat had ik met de Zymöl Concours ook een beetje. Zeer fraaie glans, mooi glad aanvoelende lak, maar niet erg vergevingsgezind mbt krasjes. Dit kan komen omdat ik de voorschriften van Zymöl exact heb opgevolgd en hem direct na de HD-cleanse heb aangebracht. Ik zou hem een volgende keer liever over Black hole en een sealant als EX-P aanbrengen. Dan is dit nadeel waarschijnlijk verholpen. Heb samen met Sjoerd trouwens een plannetje bedacht om de 'ultieme' wax te testen uit het rijtje topwaxes: Zymöl Concours Glaze, Dodo Juice Supernatural en Swissvax Concorso. Dodo SN1 is next in line, die zal als alles goed gaat komende week/weekend getest worden. Een review volgt dan uiteraard, zoals gewoonlijk. John, hele mooie resultaten op de foto's! Audi S8
|
|
|
|
Kan niet wachten op de resultaten  Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten. “It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.” Powered by Festool
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2009 Locatie: nroodlepa
|
super wax de concourso dit was de enigste wax die goed werkte op de zacht lak van mijn golf1 cabrio en gebruik het nu op iedere auto die ik doe voor mij komt er geen andere wax meer in huis het is duur maar naar mijn idee zeker waard en de geur is helemaal geweldig na een week kun je het nog ruiken in de garage en je handen vinden het ook fijn ze worden er lekker zacht van hier zit het op me ex golf3 cabrio  de jeugd golft wij rijden beetle
verstand komt met de jaren daarom rij ik beetle
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Ziet er echt goed uit. Wel raar dat je Golf lak zo zacht is zeg. Is ie overgespoten? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-5-2009 Locatie: nroodlepa
|
ja de lak van de golf 1 was zo zacht dat je er met de vinger al hele fijne krasjes in maakte heb alles er op geprobeert en swissvax was het enige wat mij voldoening gaf normaal gesproken is vw tering hard en kun je er weinig aan verkloten hier nog een paar plaatjes van het op brengen uiteraard met de hand     reflection shot de jeugd golft wij rijden beetle
verstand komt met de jaren daarom rij ik beetle
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Zo te zien wordt het nog weinig gebruikt ? Aankomende woensdag ga ik een VW passat helemaal onder handen nemen met Swissvax producten. Aan de beschrijvingen die erbij zaten wordt eea wel duidelijk, morgen maar eens de swissvax site op om te kijken of ik daar wat meer info kan vinden omtrent de paint cleaner en paint cleaner medium Ben met name benieuwd of ik dat met een SSR (en zo ja welke) kan vergelijken. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Guest
|