Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's <123>
Swissvax Opties
sjoerdnijhuis
#34 Gepost : zondag 4 april 2010 1:10:01
Rang: Lid

CF is compleet anders als SSR

Het is naar mijn weten vrijwel gelijk aan menzernza.
Werkt zeer prettig!

Alles van Swissvax trouwens cool
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
“It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.”
Powered by Festool
LB
#35 Gepost : zondag 4 april 2010 7:53:05
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

SSR is in vergelijk met Cleaner Fluid een waterig goedje. IK geef de voorkeur aan Cleaner Fluid.
Juffer1
#36 Gepost : zondag 4 april 2010 8:48:03

Die Cleaner Fluid, in welke catagorie kan ik die dan inschalen als we kijken naar de PB's producten ?
Met andere woorden : in welke gradatie slijpgraad moet ik deze inschalen (SSR1, SSR2, SSR2.5 of SSR3) ?

Als het om lak cleaners gaat heb ik eigenlijk alleen ervaring met de PB's producten.

Heb trouwens ook nog de CF medium tot mijn beschikking maar kan nergens een slijpgraad oid van deze 2 producten vinden.

In de folder zie ik als voorbehandeling op de wax ook alleen de CF vermeld staan en niet de CF medium.
Neem dan aan dat de CF medium zwaarder is dan de CF ?
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
LB
#37 Gepost : zondag 4 april 2010 9:22:33

Er zijn meerdere soorten Cleaner Fluid. Onderstaande de CF voor de consument in volgorde van hoogste slijpgraad naar geen slijpgraad:

- Cleaner Fluid Strong
- Cleaner Fluid Medium
- Cleaner Fluid

Ik ben van mening dat Cleaner Fluid helemaal niet te vergelijk is met SSR. Het heeft dan ook niet zoveel zin een vergelijk te gaan maken. Maar OK, als je graag een vergelijk wilt. CF Strong komt denk ik het beste overeen met SSR 2.5 tot 3, CF Medium met SSR 2 en de "gewone" CF met Professional Polish. De gewone CF heeft geen cuttingfactor, het is een Pre-wax cleaner. Swissvax heeft ook nog de Cleaner Fluid Professional speciaal voor machinaal gebruik. Werkt voor mij erg goed, ik ben er zeer enthousiast over.
Tim
#38 Gepost : zondag 4 april 2010 11:09:56
Rang: Moderator

Cleaner Fluid is te vergelijken met een cleaner glaze zonder korrel, zoals de Lime Prime (Lite) van Dodo Juice. Professional Polish zal eerder de Poorboy's World variant zijn.

De Medium = Monello Finale
De Strong = Monello Mezzo (dus zo strong is het niet knipoog)
I'm the Master of Bling!
mk-us
#39 Gepost : zondag 4 april 2010 11:40:11
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

Het valt onder een duurder segment en daarom zal het minder vaak voorbij komen knipoog
Wat ik er zo van gezien en gelezen heb doe je er in elk geval geen miskoop aan en is het dat extra geld meer dan waard!

Je hebt het over een paintcleaner en wilt deze gaan vergelijken met de SSR welk een polijstmiddel is? Dat is appels met peren.
SSR1 zou dan nog het meest dichtbij komen, maar dan zou ik eerder de vergelijking maken met de Professional Polish die chemisch reinigt ipv met schuurkorrels ( als je dan toch wilt vergelijken )

In elk geval, het zijn dus wel 2 verschillende zaken, houd hier dus wel rekening mee, anders lezen we straks dat het tegen is gevallen omdat je bv met een Swissvax paincleaner de auto wilde polijsten en het resultaat niet behaalde

( mocht ik het verkeerd geïnterpreteerd hebben dan mijn excuses, dan maar beschouwen als extra info knipoog )

Whoops, zat nog op de laatste post van vorige pagina te reageren HAHA, in elk geval, komt stiekem wel overeen
StefanCS
#40 Gepost : zondag 4 april 2010 11:56:57

Ik ben superenthousiast over Swissvax. Erg mooie producten!
sjoerdnijhuis
#41 Gepost : zondag 4 april 2010 13:11:01

+1 werkt erg prettig + de waxen ruiken zoooo lekker lief

Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
“It costs Volkswagen £200 pounds to buy a set of four fuel injectors for the Golf diesel. Kia could probably make a couple of cars for that.”
Powered by Festool
LB
#42 Gepost : zondag 4 april 2010 13:16:32

Ook ik ben er zeer enthousiast over, maar dat is inmiddels wel bekend. Ik houd mijn enthousiasme een beetje in op dit forum.
mk-us
#43 Gepost : zondag 4 april 2010 13:32:52
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigDetailer brons: Plaats regelmatig details.

@LB:
1 - omdat niet voorkomt in de webshop
2 - verleden niet positief ontvangen werd
3 - andere reden

Wel nieuwsgierig.
Het is een merk wat door zo'n beetje iedereen wel als zeer positief wordt ervaren ( en tja, men kan het niet altijd eens zijn met elkaar, maar that's human )
Mocht je het liever niet en public willen melden .... in-box heeft nog wel een gaatje over hoor knipoog
HLE-99
#44 Gepost : zondag 4 april 2010 16:33:46

Tim schreef:
Cleaner Fluid is te vergelijken met een cleaner glaze zonder korrel, zoals de Lime Prime (Lite) van Dodo Juice. Professional Polish zal eerder de Poorboy's World variant zijn.

De Medium = Monello Finale
De Strong = Monello Mezzo (dus zo strong is het niet knipoog)

CF is inderdaad een pre-wax cleaner/glase ik vind de CF fijner dan de Limeprime lite en geeft voor mij een net even beter resultaat bij goed voor-werk.

CF medium is goed vergelijkbaar met de Finale, ze komen in ieder geval beiden bij Menerna vandaan.

CF profesional lijkt erg op de medium maar heeft meer keramische polijst korrels en is ietjes zwaarder. Het verschiel hierin is klein en deze is met name wat fijner bij machinale verwerking.

CF strong is goed vergelijkbaar met de Mezzo, deze heb ik nog niet op 1 project tegelijk gebruikt waardoor ik eventuele nuance verschillen nog niet heb kunnen ontdekken. Ook deze komen beiden bij Menzerna vandaan.

Swissvax in het algemeen ben ik zeer tevreden over, ze maken heel mooie producten en welke ze niet zelf maken die halen ze bij andere producenten welke aan de top staan. Die producten die ze ergens anders laten maken hebben vaak wel nog extra toevoegingen die het producten net even iets extra's geven zoals bij de leerproducten bijvoorbeeld een heerlijke geur. Over het algemeen ruiken de Swissvax producten erg lekker, verwerken heerlijk en geven echt een supermooi resultaat.

Over de prijs kan ik kort zijn, producten in dit segment zijn nu eenmaal erg duur maar spijt heb ik er niet van. Zelfs als een vergelijkbaar producten soms wat voordeliger is heeft het toch wel wat.

Swissvax, gewoon heerlijk om op de plank te hebben en vooral om te gebruiken! Maar er zijn natuurlijk veel meer mooie producten te koop.

Glansofiel
LB
#45 Gepost : zondag 4 april 2010 16:39:16

Mooi gesproken
Juffer1
#46 Gepost : zondag 4 april 2010 17:32:18

HLE-99 schreef:

CF is inderdaad een pre-wax cleaner/glase
CF medium is goed vergelijkbaar met de Finale, ze komen in ieder geval beiden bij Menerna vandaan

Als ik jullie dus goed begrijp is de CF medium te vergelijken (qua werking) met een SSR 1.5 en de'"normale" CF met de prof polish ?

Aangezien ik deze producten op een 6 jaar oude VAG auto ga toepassen, is de kans op swirls in die auto best aanwezig.

Mochten die er dus inzitten dan kan ik die beter eerst met CF medium en een Monello pad aanpakken om dan met de "normale" CF te finishen.

Maar wat nu als de swirls zo diep zijn dat ze met CF "medium" er ook niet uitwillen weetniet

Kan ik dan zomaar overstappen op een "zwaardere" SSR en Monello Pad combi om die dan daarna weer met de CF "medium" en "normale"CF na te behandelen of moet ik tussen de zware SSR en de CF nog een tussenstap doen ?
LB
#47 Gepost : zondag 4 april 2010 18:27:54

Wat beter is, is niet te zeggen. Begin met een lage cuttingfactor, kijk naar het resultaat en voer wanneer nodig en de cuttingfactor op. Ik heb onlangs nog de combi Witte LC icm CF medium gebruikt op een Ford. deze combi werkte goed, maar kan voor de lak op jouw auto minder of niet werken. Kortom, testspot.

Een mooie volgorde zou kunnen zijn:
Oranje LC pad met CF Medium (of strong wanneer nodig)
Witte LC pad met CF medium
Zwarte LC pad met CF

Of dit ook voor jouw auto de beste combi en volgorde is, daar kom je alleen achter door te proberen.
Juffer1
#48 Gepost : donderdag 8 april 2010 22:15:05

Gisteren aan de slag geweest met de spullen van Swissvax op een '06 VW Passat.

Het gebruikte stappenplan :
- als eerste de auto met Auto Bath en Meq's washmitt gewassen,
- daarna de velgen gereinigd met Wheel + kwast,
- auto afgespoeld,
- auto afgedroogd met Miracle dryer,
- vervolgens de banden met Pneu + kwast gedaan,
- lak gereinigd met Cleaner Fluid,
- auto in de wax gezet met Spyker (65% Carnauba) wax,
- velgen in de Autobahn gezet,
- uitlaat schoongemaakt met Metal Polish,
- ramen gereinigd met Crystal,
- leer gereinigd met Leather Cleaner + borstel,
- leer gevoed met Leather Milk,
- bekleding gereinigd met Fabric,
- tot slot de gehele auto nog nagelopen met Quick Finish.

De ervaringen :
Auto Bath : Absoluut een aanrader! In eerste instantie schuimt het helemaal niet in de emmer tot je het met een washmitt aanbrengt op de auto.
Vooral bij het afdrogen merkten we (hebben 2 auto's ermee gewassen - 1 met en 1 zonder wax laag) dat dat zeer snel en makkelijk ging t.o.v,de Dodo's BTBM.

Wheel : Dit product viel me enigzins tegen. Pas als je het een minuutje laat intrekken wordt het actief en zie je dat het zijn werk doet. Persoonlijk vindt ik de Wheel Brightener van Meq's beter werken.

Pneu : Deze bandenzwart zit in een spuitflesje. Echter nevelt deze spuitkop dermate beroerd dat ook gelijk je wielranden en je velg er voor een groot gedeelte onder zit.
Banden drogen mooi zwart op (niet te glimmend, niet te dof). Mooi resultaat (ten opzicht van PB's Bold 'n Bright).

Cleaner Fluid : mooi product om aan te brengen. Lak werd hierna boter zacht en de kleur verschoot van licht blauw naar een paarse gloed. Waar ik dit mee moet vergelijken durf ik niet te zeggen.

Spyker wax : lief
Wat een wax zeg, echt fantastisch, prima te verwerken en uitermate goed uit te poetsen.

Autobahn : Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een wheel wax heb gebruikt.
Product was makkelijk aan te brengen en makkelijk uit te poetsen.

Metal Polish : Zeer goede metaal reiniger. Deze heb ik op de uitlaten geprobeerd welke al een 50.000km niet meer waren schoongemaakt.
Hierdoor waren ze aan de onderkant erg zwart, maar door simpel uit te poetsen waren deze al weer snel blinkend schoon.

Crystal : Goede ruitenreiniger, bevat veel alcohol waardoor het makkelijk is uit te poetsen. Wel betwijvel ik of ik er € 14,- voor 250 ml voor over heb. Eerlijk gezegd denk ik het niet.

Leather Cleaner : Zeer makkelijk aan te brengen en in combinatie met het borsteltje werkt dit erg makkelijk. Aan de witte doek te zien kwam er genoeg zooi van het leer af. Het leer werd mooi egaal zwart.

Leather Milk : Zeer makkelijk aan te brengen met de applicator pad. Je ziet direct waar je het opbrengt, ook het uitwrijven is erg makkelijk. Nadeel is wel dat je het leer 60 minuten niet mag aanraken ivm het indrogen.

Fabric : Hiermee reinig je het stof. Ik heb het op de vloerbekleding gebruikt. Product ruikt goed maar om te zeggen dat het een toegevoegde waarde heeft... nee.

Quick Finish : Een detailer spray, werkt op zich makkelijk maar ben zelf meer weg van de Dodo Red Mist.

Al met al ben ik zeer te spreken over de Swissvax producten. Of ik echter de forse prijs over heb om deze producten te kunnen gebruiken betwijvel ik nog even.

De Auto Bath en met name de Spyker wax worden in ieder geval wel toegevoegd aan het Dodo en PoorBoy's assortiment bij ons.
LB
#49 Gepost : donderdag 8 april 2010 22:29:55

@Juffer1; je voegt alleen de Auto Bath en de wax toe aan je assortiment. Waarom heb je besloten de CF niet aan je assortiment toe te voegen. Vond je het toch niet zo goed?
Juffer1
#50 Gepost : donderdag 8 april 2010 22:46:32

De CF werkte op de VW wel goed maar op de Astra vond ik het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben.

De VW was niet gewaxt waar je het resultaat wel direct zag, op de goed gewaxte Astra zag/merkte ik dat niet.

Overigens ben ik wel van plan om de huidige collectie rustig/voorzichtig aan uit te breiden met wat specifieke Swissvax producten, maar die zullen dan voor "Astra & show use only" zijn knipoog
LB
#51 Gepost : donderdag 8 april 2010 23:02:18

Ben wel benieuwd naar de Spykerwax, maar eens even in mijn spaarbankboekje kijken :-)
Phaeton W12
#52 Gepost : zaterdag 10 april 2010 22:29:32

Vandaag weer het leer in het vet gezet met Leather Cleaner en Leather Milk. Wat een fijn product. Het ruikt integer en pretentieloos. Deze producten van Swissvax zijn klasse. Het beste leerspul op de markt. En het ruikt ook fantastisch.
dutchcardetailing
#53 Gepost : zaterdag 10 april 2010 23:42:44

Volgende keer kan je wat geld besparen door de leerspullen van Colourlock te kopen. Hier komen de leerspullen van swissvax namelijk vandaanWhistle
Phaeton W12
#54 Gepost : zaterdag 10 april 2010 23:50:24

dutchcardetailing schreef:
Volgende keer kan je wat geld besparen door de leerspullen van Colourlock te kopen. Hier komen de leerspullen van swissvax namelijk vandaanWhistle

HLE-99 schreef:
Swissvax komt NIET bij Gliptone vandaan!
Swissvax heeft de basis bij Coulorlock vandaan maar doen daar zelf nog wat toevoegingen bij.

Whistle
Tim
#55 Gepost : zaterdag 10 april 2010 23:52:12

Correct, de leerspullen komen bij Colourlock vandaan, polijstmiddelen bij Menzerna en andere nevenproducten ook bij verschillende leveranciers. Feitelijk maken ze weinig zelf, er gaan zelfs geruchten dat ook de waxen extern ontwikkeld worden.

Doet dat iets af aan de kwaliteit? Nee dat lijkt me zeker niet, maar het is wel handig om te weten.
I'm the Master of Bling!
LB
#56 Gepost : zondag 11 april 2010 8:52:36

Ze doen voorkomen alsof ze al sinds 1930 zelf de potjes mengen.
Phaeton W12
#57 Gepost : maandag 12 april 2010 17:54:46

LB schreef:
Ze doen voorkomen alsof ze al sinds 1930 zelf de potjes mengen.

Tim doet voorkomen alsof dat niet zo is.
Tim
#58 Gepost : maandag 12 april 2010 17:55:44

Er zijn geruchten van niet inderdaad.
I'm the Master of Bling!
HLE-99
#59 Gepost : maandag 12 april 2010 18:14:54

Geen feiten dus!
Mijn mening, niet roepen als het niet zeker is.

Glansofiel
Lexusfreak
#60 Gepost : maandag 12 april 2010 18:20:40

+1 HLE-99, d'r zijn d'r al genoeg die dat doen...
LB
#61 Gepost : dinsdag 13 april 2010 6:56:49

Misschien maken ze sinds 1930 wel zelf de waxen, maar kopen ze de andere producten in.
Tim
#62 Gepost : dinsdag 13 april 2010 8:18:57

HLE-99 schreef:
Geen feiten dus!
Mijn mening, niet roepen als het niet zeker is.

Van de andere producten is het een feit. Van de waxen weet ik in ieder geval dat een hoofdcomponent elders wordt betrokken. Wat ik ook zeker weet is dat Swissvax een tijdje terug aan Meguiar's heeft gevraagd of zij de waxproductie op zich willen nemen, Meguiar's heeft toen bedankt.

En ik zeg er ook duidelijk bij dat het een gerucht is. Niet dat het zo is.

Edit: bovendien vind ik dat het geen klap uitmaakt, de producten worden er juist vaak beter door, door de juiste externe partner te zoeken! ja
I'm the Master of Bling!
Lexusfreak
#63 Gepost : dinsdag 13 april 2010 8:33:46

Tim schreef:
de producten worden er juist vaak beter door, door de juiste externe partner te zoeken! ja

ja
HLE-99
#64 Gepost : dinsdag 13 april 2010 17:41:28

Tim schreef:
Edit: bovendien vind ik dat het geen klap uitmaakt, de producten worden er juist vaak beter door, door de juiste externe partner te zoeken! ja

Dat is zeker een feit! Het is al een kunst op zich om op alle vlakken de juiste producten van de juiste kwaliteit bij elkaar te krijgen om zo een mooi uitgewogen assortiment te kunnen aanbieden. Het gaat erom wat je aanbied en dat doet Swissvax erg goed net als jullie trouwens ja Voor de Monello lijn hebben juulie ook niet voor niets dezelfde producent.

Overigens is het natuurlijk niet vanzelfsprekend dat als je bij producent X iets laat produceren dat dit dan ook 1 op 1 vergelijkbaar is met een ander product wat ook bij diezelfde producent X vandaan komt onder een andere naam. De opdrachtgever kan natuurlijk extra toevoegingen hierin laten verwerken waardoor het net even wat meer bied dan het normale product. Andersom kan natuurlijk ook het geval zijn, net even wat minder dan het standaardproduct.

Kortom naar mijn mening zijn er maar weinig merken die werkelijk alles in eigen beheer producren uit hun complete line-up, maar daar hoeft niets mis mee te zijn.

Glansofiel
Quincy
#65 Gepost : zaterdag 5 juni 2010 20:57:35

Nu ik de BMW heb wil ik daar eigenlijk een hele mooie wax voor hebben, nu heb ik via via bij Swissvax de Bleu Weiss zien staan, heeft iemand daar al ervaring mee ?

En is het dan verstandig om ook de CF, Carbath erbij te nemen?

Zelf ben ik helemaal enthousiast van de PB Black Hole, kan daaroverheen een Swissvax wax of is dat eigenlijk zonde ?

LB
#66 Gepost : zaterdag 5 juni 2010 22:12:26

Swissvax over black hole gaat prima. Cleaner Fluid vind ik persoonlijk een top product, maar wil je de volgorde Black Hole, Cleaner Fluid en dan een wax aanhouden dan heeft de Black hole geen zin. De CF zal de BH verwijderen. Carbath is een prima autoshampoo, maar het is de meerprijs boven bijvoorbeeld PB niet waard. Mocht budget geen rol spelen, dan zou ik carbath nemen, maar als je ergens op wilt besparen dan zou ik geen carbath kopen.

Onlangs heb ik na het polijsten van een BMW-5serie Black Hole aangebracht, daarna een laagje EX-P en daarna de Swissvax Saphyr. De volgende dag heb ik nog een laagje Swissvax Concorso aangebracht. Het resultaat wat erg mooi (al zeg ik het zelf). Kijk zelf en oordeel:

BMW 5-serie

Ik heb geen ervaring met Swissvax Blue Weiss.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's <123>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire