|
|
Rang: Lid Lid sinds: 2-9-2008 Locatie: Amersfoort
|
Ik was nu anderhalf jaar de auto's met Carbath en vind het een topprodukt. De BMW van mijn pa heb ik vorig jaar gepolijst en in de Swissvax gezet. Na zo'n 4 maanden was het beading effect wel weg. Maar elke keer als ik nu de auto nog was met CarBath glimt ie nog super.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Het merk swissvax spreekt me ook wel aan, zit al enige tijd te twijfelen of ik er wat van ga bestellen. Maar de prijs van bepaalde producten houd me tegen, de waxen enz vind ik nog wel een aanvaardbare prijs voor de waxen onder de 200€. Maar producten zoals de shampoo, detailer spray en nog wat andere "basic" producten vind ik overpriced. Om eens éénmalig te kopen en testen is er niets mis mee, voor wekelijks te gebruiken een beetje te.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Wij hebben de hele Master Kit, proberen?  Enne Jim, alles is overpriced bij Swissvax, als ze de Menzerna Polishes wegzetten voor 5 keer onze prijs.... Dan weet je dat dat met de rest ook gebeurt. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
beetje offtopic...maare een concorso bv in vergelijking met de dodo juice supernatural...ik zag geenverschil en iemand kan dit beamen dat ik deze uitpraak heb gedaan.ps ik vond de dj sn beter,maar das geheel persoonlijk VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Swissvax heeft zeker een aantal goede waxen. Ook de gehele marketing erom heen, zoals de verpakkingen, de afwerking van de potten, het gedoe met Paul Dalton en zijn overpriced Crystal Rockwax, zijn wel goed aangepakt en stralen imo topkwaliteit uit. En ze staan nu eenmaal bekend om super gebruiksvriendelijk te zijn, iets wat bijv. niet elke gebruiker van bijv. een Collinite of een Supernatural vindt. Ik denk dat als je eenmaal in de categorie (qua prijs dan) komt van de +100 euro waxen, dat je eigenlijk zelf ook wel weet dat je vooral voor je eigen gebruikerservaring zo'n wax koopt. Een goedkopere wax kan soms heel erg goed concurreren of zelfs gelijkwaardig zijn. Ik lees wel vaker dat Raceglaze 55 zich kan meten met Concorso, of dat Zymöl Titanium een equivalent is voor Shield, terwijl die waxen <100 euro zijn en de SV's >100. Maar toch kiezen sommigen voor een duurdere Swissvax (of een Fuzion, of een Glasur, of een houten pot versie van Supernatural, of een E-zyme, enz). In vele gevallen, waaronder in mijn geval, eigenlijk puur voor die gebruikerservaring: De mooie exclusieve pot, in z'n satijnen zakje of in een houten kistje, met een stijlvol handleidingsboekje of zelfs een DVD, met bijpassende applicator pad van hetzelfde merk, de tropische geur die om je heen hangt, dat 'speciale' verwen gevoel, het geweldige gebruiksgemak. Daar doe je het voor toch? --- Trouwens.. Naar mijn mening is Dodo Juice SN hybrid toch wel een ander type wax dan een Fuzion, Sapphire, Shield, enz. De charmes is er bij de SN Hybrid naar mijn inziens gewoon vanaf, want Supernatural met synthetische elementen is toch niet echt super Natural? Waar is die exclusieve houten pot die zegt: "I 2 cool 2 be you!"? En ik mis iets wat bijdraagt aan die 'gebruikerservaring'.. oh ja. Geur! Het is dus een wax met natuurlijke carnauba en syntethische elementen, dat niet ruikt naar iets heerlijks, niet in een exclusieve pot zit, maar wel heel duurzaam is.. hmm. ik ben bijna Collinite 476 of 915 aan het omschrijven, maar SN hybrid zal vast veel makkelijker te verwerken zijn.
|
|
|
|
Topic opgeschoond n.a.v. eindeloze Swissvax-haleluja discussie. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-4-2011 Locatie: Capelle a/d IJssel
|
@ GMToyota, Dat is voor mij de reden dat ik er zo weg van ben, ik had het niet mooier kunnen verwoorden! Vandaag vroeg LB of ik een foto wilde plaatsen van mijn setje.  Eenmaal alles uit de 2 kleine tassen gepakt schrok ik me dood van wat ik allemaal had...  Links de Lotos set voor mijn dak, rechts de Shield set met een potje Concorso uiterst rechts. Van eye-see heb ik trouwens de opvouwbare 20L emmer gekregen. Groeten, Erik
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Harderwijk
|
Even een vraagje aan de SV kenners : In het Leather care pakket zit een flesje met Leather Cleaner en Leather Milk. Zoals ik het begrijp spray je de cleaner op het leer en neem je dit af met een SV towel. Hierna breng je met het witte badstoffen applicatorpadje de milk aan welke je een uur of 2 laat indrogen en daarna eventueel nog droogwrijft met een katoenen doek. Maar nu de vraag : is de stap met de cleaner iedere keer nodig of is het voldoende om dit eens per jaar te doen en volstaat het bijv. om eens per 2 a 3 maanden het leer te voeden met de milk ? www.astratuningclub.nl
|
|
|
|
Het werkt hetzelfde als andere producten, wij hebben de kit ook en het volstaat om eens in de zoveel tijd te reinigen en tussentijds gewoon de conditioner te gebruiken, zonder dat de cleaner elke ker nodig is. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
en de elephant fett is om het leer vuil en waterafstotend te maken toch ? www.astratuningclub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Gelderland
|
Het olifanten blikje is voor de hele droge stukken leer, daar waar het bijna kaal begint te worden.
|
|
|
|
Duidelijk uitleg, in 30 minuten op het forum meer geleerd dan we uit het boekje konden halen! Vrijdag de uitleg maar eens in de praktijk brengen  www.astratuningclub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-5-2008
|
Ik lees hier dat Carclean.nl ook Swissvax producten heeft? Ik zag ze er niet tussen staan  en heb dus wat producten bij de Swissvax importeur besteld  Hoe zit dit nu, levert Carclean.nl ook SV? Dan kan ik de volgende keer gewoon SV bij de bestelling doen Ik wacht nu in spanning op de Leather Glaze (leer sealant voor nieuw leer) en op de Gloss Corrector Matt, om het leer weer mat te maken. Iemand ervaringen met deze twee specifieke producten? ps: ik las ook dat de leermiddelen van Colourlock vrijwel gelijk zijn aan Swissvax. Ook die trof ik niet in het assortiment van carclean, kan dat kloppen. Elders las ik weer dat Colourlock leerspul vrijwel even duur is als Swissvax, misschien is dat wel de reden dat ik Colourlock niet in het assortiment zag staan?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Zowel colourlock als Swissvax zitten NIET in het assortiment van Carclean.nl . New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 17-5-2008
|
Tim heeft verschillende keren in dit topic aangegeven dat hij Swissvax wel kan leveren Tim schreef:Wij hebben de hele Master Kit, proberen?  Dat Colourlock niet in het assortiment zit, weet ik ook. Ik zag het er namelijk niet bij staan  . Maar waarom zit het niet in het assortiment?
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dat begrijp je dan verkeerd... Tim heeft de master kit in bezit, dus niet in de shop bij Carclean.nl Hij heeft nergens aangegeven dat Carclean.nl het kan leveren  Klein nuance verschil. Waarom bepaalde zaken niet in assortiment zitten kan om diverse redenen, sommige fabrikanten willen exclusiviteit en kiezen er voor om maar enkele verkoopadressen te hebben, bij andere merken moet je zelfs betalen om dealer te "mogen" zijn. Welke redenen er zijn waarom Swissvax of colourlock niet in het assortiment zitten weet ik niet. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Guest
|