• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Candy White Golf GTI

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Van het weekend de witte Golf GTI gekregen voor een detailbeurtje.

Week eerder was Bas al langs geweest ivm vliegas.Wat ook te lezen is in dit topic ;) .Had Bas toen een flesje met wat Iron-X meegegeven , want de dag erop zou die de wagen wassen.En om alvast het ergste vliegas eraf te kunnen halen.

Vrijdag kreeg ik een belletje van hem wanneer de wagen kon komen.En om Bas niet te lang laten rijden met die vervuiling de wagen meteen laten brengen.En zodoende stond er vrijdag middag deze wagen op de dam hier :

DSCN2119.jpg

DSCN2123.jpg

DSCN2125.jpg


Valt op het eerste oog best wel mee , maar als we wat dichterbij komen :

DSCN2128.jpg

DSCN2132.jpg

DSCN2135.jpg

DSCN2137.jpg


Het vliegas was al voor het ergste al weg , maar nog steeds goed te zien.

En meteen ook wat foto`s van de rest :

DSCN2130.jpg

DSCN2138.jpg

DSCN2140.jpg



Owkee.Ziet er allemaal aardig uit.Dus het stappenplan :

- Wagen afgespoeld met water.
- Rubbers en kunstof met Poorboys World APC.
- Velgen met de Poorboys World APC.
- Wagen agfespoten.
- Gewassen met de Poorboys SS&S in hogere dosis om zodoende oude waxlagen te verwijderen.
- Wagen gedroogd met de Delerium.
- Wagen ingespoten met Iron-X.
- Wagen met veel water afgespoeld.
- Gedroogd met de Delrium.
- Teerspetters aan de onderste helft van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover .
- Gekleid met de Dodo Supernaturel klei met de Poorboys Spray & Wipe.
- Alles wat niet in aanraking mag komen met de polijst afgeplakt.
- Gepolijst in het volgende :

*- DAP met Gele pad en Inzio Forza
*- DAP met Witte pad en Mezzo
*- DAP met zwarte pad en Finale

- Alles afgenomen met een IPA.
- Als Glaze de Wolfgang Finishing Glaze gekozen.
- Vervolgt door de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant.
- Velgjes gekleid en in de Poorboys Wheelsealant gezet.
- Bandjes in de Wolfgang Black Tire Gel.
- Raampjes met de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray.
- Kunstof aan de buitenzijde met de Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant .
- In de motorruimte met wat Poorboys APC en de Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant .
- Lederinterieur met de Gliptone gedaan
- Vloermatjes met de Extractor gedaan.
- Dashboard met de Poorboys Naturel Look gedaan.


flink lijstje , dus aardig wat te doen.

Groot deel van de tijd heeft hem in de eerste 11 stappen gezeten.Vooral het vliegas vroeg toch wat werk.

En na het wassen kwam de Iron-X eraan te pas :

DSCN2145.jpg

DSCN2156.jpg

DSCN2157.jpg

DSCN2160.jpg


Er zat dus genoeg8o

Daarna wagen goed afgespoeld van onder naar boven ( op aanraden van Johan van CC vrijdag ).En goed langs rubbers en kieren met veel water.Wagen gedroogd , en er was goed te merken dat de lak weer wat gladder was dan na alleen het wassen.
Vervolgens de wagen binnen gezet.En de onderste helft ingespoten met de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover:

DSCN2166.jpg

DSCN2174.jpg


En begonnen met het kleien.Hiervoor voor de Dodo Juice Supernaturel klei in combinatie met Poorboys World Spray & wipe gekozen.

DSCN2164.jpg

DSCN2165.jpg


Daarna wagen afgeplakt en rondje gelopen met de Tuffmax :

DSCN2183.jpg

DSCN2184.jpg


En na een testspot uitgekomen op :

- DAP met gele pad en Monello Inizio Forza ( sommige delen 2x )
- DAP met witte pad en Monelle Mezzo
- DAP met zwarte pad en Monello Finale

En voor het dak de eerste stap weggelaten , want het dak is gefolied.En durfde daar niet met een zware combi op los te gaan.
Reden dat ik alleen met de DAP een de gangs ben gegaan en niet met de rotary is omdat ik afgelopen week een klein angelukje heb gehad op het werk waardoor ik aardig wat last heb van m`n linkerpols en weinig kracht kan zetten ermee.;)

Maar na de Mezzo :

DSCN2202.jpg

DSCN2204.jpg


Matjes voor :

DSCN2209.jpg


En na een rondje extracor :

DSCN2211.jpg


De motorruimte had ik al gereinigd tijdens het wassen , dus dit gedaan met de Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant :

DSCN2210.jpg


Interieur met de Gliptone leder cleaner en conditioner gedaan.En het dash met de Poorboys Naturel Look :

DSCN2237.jpg


En tijdens het curen van de DGPS de wielen gedaan :

DSCN2227.jpg


En dan als alles gedaan is.

Polijsten , de Glaze en de Sealant.Wordt het tijd om de Golf de sporen te geven en de stal uit te rijden voor wat fotootjes :

DSCN2213.jpg

DSCN2217.jpg

DSCN2222.jpg

DSCN2224.jpg


Wat close Upjes :

DSCN2226.jpg

DSCN2229.jpg

DSCN2231.jpg

DSCN2234.jpg


En de topper:heart_eyes:

DSCN2240.jpg


Was een flinke klus geweest.Vooral het begin.In het reinigen en verwijderen heeft zo`n 6 uurtjes gezeten.en dat was dus de vrijdag avond/nacht.En polijstenw as ook een aardige klus, want was toch een aardig harde lak.Voor zo`n 90-95% van de lakdefecten weg kunnen krijgen.
Met het eind te zien ben ik toch ruimschootd tevreden met het gedane werk.En is de gedane werkzaamheden in goede aard bevallen bij de eigenaar.en dat is waar het omgaat.

Hoop dat men weer genoten heeft van dit verhaaltje.En tot de volgende weer :grinning:
 
Weer een topdetail geweest Iwan! En wat blijft het toch een gouden combinatie van de IronX met de Tar and Glue remover.
Mooie wagen met een dito glans!
 
Fijn dat die Golf er weer netjes bij staat. Zie je ook alles op, op wit. Volgens mij net als bij zwart..
 
Weer lekker bezig geweest Smurf:cool: , leuk ook die reflectie van de steentjes in de velg. Mooie glans ook op de witte lak:)^

Is die Valet Pro tar and glue remover ready to use of kan je deze nog verdunnen?
 
Ik verbaas mij steeds meer over de werking en de resultaten van Iron-X. Dit moet erbij komen in de collectie. Geweldig resultaat overigens.
 
Wat een heerlijke wagen toch. Blij dat Bas jou gevonden heeft. Helaas kon ik hem niet verder helpen, tijdgebrek etc. Ziet er echt weer top uit!
 
Die is opgeknapt! :)^
Wit is een kleur die vervuiling lijkt aan te trekken, ik merk het ook op mijn witte wagen.
 
Die GTI ziet er weer erg goed uit, ben wel heel erg benieuwd geworden naar de Iron X en Citrus Glue and Tar Remover!

Vind die stoelen wel heel erg cool, toch nog een beetje nostalgie in de GTI!
 
Heel mooi resultaat ! Valt dat goed mee, een witte wagen detailen ? Lijkt me nl moeilijk om goed te kunnen zien waar hoeveel product zit.
 
Mooi werk weer Iwan. Ben ook benieuwd waarom je de auto na de iron-x van onder naar boven moet afspoelen :weetniet