Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Ruiten schoonmaken stofjes van doek blijft achter Opties
Robbie
#1 Gepost : zaterdag 9 april 2011 20:41:34
Rang: Lid

Als ik de ramen van mijn auto aan de binnenkant schoonmaak met de meguairs NXT glass cleaner dan gebruik ik daar zo'n applicator pad voor en met een gewone microvezel doek maak ik de ruit weer droog.

Wat mij dan opvalt is dat met het droogmaken met die doek er allemaal stofjes op de ruit komen en die gaan er dan ook niet meer af met die doek. Nu was ik mijn microvezel doeken zonder wasverzachter en met het speciale micro restore wasmiddel. Ik heb het idee dat dit toen de doeken nieuwe waren niet gebeurde.

Met een speciale microvezeldoek van de AH voor glas krijg ik de stofjes niet op de ruit (ook niet na die op dezelfde manier gewassen te hebben) en met die doek wordt de ruit wel goed schoon.

Waar maken jullie de ruit mee droog een gewone microvezeldoek? En heeft iemand enig idee hoe die stofjes er op komen? Ik denk soms dat het aan m'n wasmachine ligt want met theedoeken heb ik er ook last van maar aan de andere kant die speciale glas microvezel doek heb ik ook gewassen en daar heb ik het weer niet.
Soepergrover
#2 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:00:17
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Glasdoeken hebben meestal erg korte vezels.
Met die lange vezels van de 'normale' doeken krijg ik mijn ruiten nooit streeploos.
Stofjes heb ik eigenlijk geen last van.
Virus
#3 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:00:21
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Lijkt een beetje hetzelfde te zijn als wat ik voorhad/heb met de Meguiar's doeken: klik hier en lees vanaf post 6 en verder...
Progress is a slow process
Robbie
#4 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:10:25

Virus schreef:
Lijkt een beetje hetzelfde te zijn als wat ik voorhad/heb met de Meguiar's doeken: klik hier en lees vanaf post 6 en verder...

Zeer interessant topic die foto's die je daar heb geplaatst dat is exact wat ik ook heb.

Ik heb tot nu toe twee verschillende microvezeldoeken geprobeerd en beide geven hetzelfde probleem:
Cobra Yellow All Purpose Microfibre Towel
Cobra Supreme Buff 530

Ik heb ook nog wat andere microvezeldoeken ik zal die ook eens een keer proberen maar ik heb het idee dat het met al die doeken gebeurt. Als ik het goed begrijp heb je nooit het probleem echt weten op te lossen of de oorzaak kunnen vinden?
Virus
#5 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:15:44

Er is mij indertijd een mogelijke oplossing aangereikt door forumlid zuidwest10....ik heb zijn suggestie toegepast op de doeken in kwestie maar (nu komt 'ie...) ik heb de doeken eigenlijk nog niet gebruikt sindsdien. oeps

Maar (en dit is het goede nieuws...) deze week worden ze gegarandeerd gebruikt en dan zal ik meteen zien of het probleem al dan niet opgelost is....en ik zal laten weten, beloofd. ja
Robbie
#6 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:18:33

Virus schreef:
Er is mij indertijd een mogelijke oplossing aangereikt door forumlid zuidwest10....ik heb zijn suggestie toegepast op de doeken in kwestie maar (nu komt 'ie...) ik heb de doeken eigenlijk nog niet gebruikt sindsdien. oeps

Maar (en dit is het goede nieuws...) deze week worden ze gegarandeerd gebruikt en dan zal ik meteen zien of het probleem al dan niet opgelost is....en ik zal laten weten, beloofd. ja

Is dat die "Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner"? Ik ben wel benieuwd of dat het oplost ja want zo te lezen is het niet echt voor microvezel doeken bedoeld maar ja als het werkt great

Ik ben benieuwd naar je resultaten.
D20VT
#7 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:24:38

Ik gebruik de Cobra - Waffle Weave MF Glass Towel daar heb ik geen last van, zitten geen haren aan
Virus
#8 Gepost : zaterdag 9 april 2011 21:32:16

@ Robbie Klopt, maar ik heb de Lake Country Snappy Clean Pad Cleaning Powder gebruikt (is in wezen hetzelfde product geloof ik). Resultaat weet ik morgen of maandag te melden..knipoog
DKBM
#9 Gepost : dinsdag 3 mei 2011 21:32:08

Ik gebruik de Dodo Mint Merkin. Geen lange vezels en de ramen zijn er vezel- en streeploos schoon. Superdoek! Probeer anders de kant met de korte vezels vn een gewone mv-doek, deze laat doorgaans nauwelijks vezels achter.
Vrienden noemen me Martin
DB9
#10 Gepost : dinsdag 3 mei 2011 21:46:20

Ik heb de mint merkin, maar m'n beste ruiten doek is de pb Waffle Weave Drying Towel LoL De mint merkin zou de perfecte doek zijn als ie wat dikker zou zijn. De pb doek kan ik lekker dubbel vouwen zodat ik altijd een droge kant heb om na te wrijven. Uiteraard is het ook een optie om met twee mint merkins werken.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire