Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Hoe kan ik resten polijstmiddel veilig verwijderen? Opties
oxzhor
#1 Gepost : donderdag 14 april 2011 15:52:54
Rang: Lid

Hi,

Ik heb vorig jaar in oktober 2010 mijn auto laten detailen wassen, kleinen, polijsten etc etc omdat ik zelf niet goed aandurf te polijsten, heb ik dit alles door een clubgenoot laten doen die zelf ook erg zuinig op zijn wagen.

Echter nu ik de auto zelf alweer een aantal keren heb gewassen na de winter viel het me op dat er in de randen van me bumpers en deuren allemaal witte drap zit van het polijsten en dit er zo niet af gaat met de washandschoen is er een manier hoe ik dit kan verwijderen zonder mijn lak te beschadigen?

Alvast bedankt voor jullie tips.

mvg remco
Vadebo
#2 Gepost : donderdag 14 april 2011 18:22:39

APC icm detailborstel.
Of IPA icm wondersponsje.

Kans bestaat wel dat de bestaande waxlaag wordt aangetast.

Greetz Rob aka Vadebo
oxzhor
#3 Gepost : donderdag 14 april 2011 21:55:30

nog speciale voorkeur?

die van meguiar's http://carclean.nl/produ...80ml_D10101_100618.aspx of die van poorboys http://carclean.nl/produ...l_PB-APC128_101079.aspx heb namelijk geen ervaring met dit product.

Bedankt.
Vadebo
#4 Gepost : donderdag 14 april 2011 22:34:14

De APC van Poorboys is iets geconcentreerder.

Maar voordat je met apc aan de gang ga zou je natuurlijk kunnen proberen de polijst resten weg te borstelen met een paardenharen detailborstel.
Indien dit geen resultaat geeft kan je het met APC proberen (1 deel apc op 10 delen water).

Wat je ook zou kunnen proberen is met een microvezeldoek tussen de randen te komen (eventueel icm een kunststof spateltje) en zo de resten verwijderen.
Reny
#5 Gepost : donderdag 14 april 2011 22:37:33

Als je in de buurt van Heerhugowaard komt kun je het ook eens proberen met mijn APC (meg's)??. Als een wondersponsje e.d. niet helpen is het misschien handiger om het eerst eens te proberen??
Alhoewel APC voor een heleboel zaken kan worden gebruikt en nooit overbodig zal zijn cool
mk-us
#6 Gepost : vrijdag 15 april 2011 10:34:33
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

APC + 'puntje' van doek / orenstokje en dan weghalen. Daarna kan je het weer in een waxje oid zetten.
Welk merk maakt niks uit, doen het alle 2 goed.

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
johnwoo
#7 Gepost : vrijdag 15 april 2011 11:32:15

Goeie tip van de paardenhaar borstel. Ga het vanavond/morgenochtend meteen proberen!
SkyBuMp
#8 Gepost : vrijdag 15 april 2011 12:16:11

De paardenharenborstel krast ook behoorlijk op lak, laatst nog met Dibbuz getest op een test paneel.

Detailswabs misschien een veilige oplossing?

http://www.carclean.nl/p..._stuks_G301_100093.aspx

http://www.carclean.nl/p...icks_SNDS60P_101572.aspx
johnwoo
#9 Gepost : vrijdag 15 april 2011 15:26:47

Ai, dat had ik niet verwacht. Dan verwacht ik dat ie ook krast op leer wat ook weer niet de bedoeling is hmm....

Zal er eerst eens een goede oplossing APC opspuiten. met MF inwrijven en kijken wat het doet. Misschien zijn de wattentips ook wel iets, ik zal eens navraag doen bij de vrouw blij
ATS
#10 Gepost : vrijdag 15 april 2011 15:43:59

lees net op een forum dat Carclean.nl er een goed middel voor heeftknipoog met dank aan bartezz
black wow
groeten toine
ivo's
#11 Gepost : vrijdag 15 april 2011 17:01:27
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

johnwoo schreef:
Ai, dat had ik niet verwacht. Dan verwacht ik dat ie ook krast op leer wat ook weer niet de bedoeling is hmm....

Paardenhaarborstels worden juist AANGERADEN om leder te reinigen.... weetniet...
Bijna alle "grote" merken hebben een eigen borstel (denk aan bijvoorbeeld Swissvax en Race Glaze...) sarcastisch

New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire