Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Lak Wetsanden met Meguiar's Unigrit Sandingblocks Opties
corollad4d
#1 Gepost : woensdag 20 april 2011 21:09:43
Rang: Lid

Beste detail liefhebbers,

heb van de week de auto van de vrouw in gebruik, en heb er gelijk maar gebruik van gemaakt om hem alvast voor te bereiden op een detail job.

Nu heeft de auto wat steenslag en andere kleine rare plekjes op de motorkap en rondom de auto.

Nu heb ik deze in een aantal lagen gevuld met een tandenstoker met lak welke ik op kleur heb laten maken bij een verf speciaalzaak.

Vanavond heb ik eens geprobeerd met dus een unigrit sandingblock, alleen dit geeft niet het resultaat wat ik voor ogen heb. Heb er alleen geen foto's van, aangezien de enige camera die ik in de buurt heb van mijn mobiel is. (accu te leeg voor foto's enzo)
Als ik de lakstift opgebracht heb lijkt de kleur aardig goed overeen te komen, natuurlijk zie je kleur verschil op de verschillende delen.

Alleen nu ik met de sandingblock eroverheen ga wordt de kleur ineens stukken donkerder, het lijkt zelfs alsof je de kleur dichtsmeert waardoor ook het metalic effect teniet wordt gedaan. Resultaat; kras en steenslag in een te donkere kleur, en valt dus net zo erg op als een onbehandeld exeplaar.

Is dit niet de juiste methode en moet ik met automotive schuurpapier aan de gang gaan? Deze heb ik namelijk ook wel liggen, alleen wordt het dan zo een geneuzel met een houdertje maken.???

m.vr.gr.

Jaap
Surfingwizzkid
#2 Gepost : woensdag 20 april 2011 21:19:34

Dit topic gaat weliswaar over machinaal wetsanden, maar misschien staat er nog wat bruikbaars voor je in?
Ik ben zo geboren, wat is jouw excuus?
Detailer in wording, tips zijn altijd welkom
My life's a joke, they just got the punchline wrong!
Virus
#3 Gepost : woensdag 20 april 2011 22:06:07
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Laatst had ik ook dergelijk probleem toen ik schade aan de megane bijwerkte, beige grijze lak die zwart kleurt bij het wetsanden (met automotive wetsandpapier, ligt dus niet aan de Meg's Sandingblocks) en rubberachtig van structuur lijkt....oorzaak hiervan weet ik niet.

Ik gok dat ik de lak niet lang genoeg liet uitharden.....weetniet
Moet wel zeggen dat ik dit met andere lakstiften nog niet gehad heb weetniet
Progress is a slow process
corollad4d
#4 Gepost : woensdag 20 april 2011 22:12:06

heb je dit nog kunnen oplossen dan?
Misschien kan het wel zo zijn dat de lak nog niet hard genoeg was, maar heb ook een beschadiging geprobeerd die al 24 heeft staan drogen. Ik weet niet wat de normale droogtijd zal zijn.

Zal morgen eens zien als het bij mij ook rubberachtig aandoet.
Virus
#5 Gepost : woensdag 20 april 2011 22:21:31
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Nee, het is nog niet opgelost.
De lak heeft 2 dagen gedroogd bij mij (ik las hier trouwens van iemand die 5 dagen gewacht heeft en hetzelfde probleem had....), ik heb de verf verwijderd en ben opnieuw begonnen.
Ik ga het opvullen en drogen nu spreiden over verscheidene weken.

Eigenaardige is dat ik al vaker steenslagpitjes enzo bijgewerkt heb (wel op andere wagens en met andere lakstiftjes) en nooit dergelijk probleem gehad heb......weetniet

Iemand die hier een verklaring voor heeft?
Progress is a slow process
Dibbuz
#6 Gepost : woensdag 20 april 2011 22:51:45
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik merkte ook bij mijn Leon dat de lak donkerder werd na het schuren. Dat zal je met zilver/grijs misschien meer hebben dan wit.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
tinus
#7 Gepost : maandag 16 mei 2011 10:41:00
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

hoe donkerder de lak + opgevulde kras, hoe groter het verschil. Dat is tenminste mijn conclusie na donkere en lichte lakkleuren te hebben opgevuld/wetsand. Je zou BIJNA een iets lichtere tint opvulstift willen gebruiken.
Glans is een keuze wink2
Vadebo
#8 Gepost : maandag 16 mei 2011 18:20:58

Langka kitje misschien de oplossing?
tinus
#9 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 11:46:20
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardigReview brons: Heeft goede reviews geschreven.

Dat verandert niets aan de lakkleur en kleurverschillen.
Glans is een keuze wink2
ThaMystery
#10 Gepost : zondag 5 juni 2011 21:29:39

iemand ervaringen met de Meguiar's Professional Unigrit Sanding Blocks ? hoelang doe je er mee? als je er net zo snel doorheen bent als de sandingvellen vind ik de prijs wel hoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire