|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-12-2010 Locatie: Oud-Turnhout
|
hallo,
Ik wil er voor zorgen dat mijn velgen schoner worden en er langer mooi uit blijven zien. Wat is het verschil tussen pb wheelsealent of rimwax??
ps. doet de wheelsealent de velg polijsten net hetzelfde als de rimwax?
alvast bedankt!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Rimwax heeft een licht polijstend bestanddeel, de Wheelsealant is echt een beschermend product. Citaat:De Rimwax is speciaal ontwikkelt voor lichtmetalen velgen en is beter bestand tegen de hitte van de remmerij, in tegenstelling tot de 'normale' waxen. Een voordeel van de Rimwax is de licht polijstende werking waardoor lichte oxidatie en contaminatie meteen verwijderd wordt. De Rimwax is toepasbaar op aluminium, chroom en gepolijste velgen. Na applicatie zien deze er natuurlijk qua glans een stuk mooier uit, maar nog belangrijker, het remstof gaat minder makkelijk hechten waardoor de wielen makkelijker te onderhouden zijn
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Dat is trouwens wel te verwaarlozen, ik heb tussen beide producten nog geen echt onderscheid kunnen maken. A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
|
Dus de producten lijken ontzettend veel op elkaar, en ik heb ook gehoord dat pb een lekkerdere geur heeft als de rimwax.
Weet iemand verder iets over de standtijd en welk product het meest glanst?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
bs schreef: Weet iemand verder iets over de standtijd en welk product het meest glanst? Glans en standtijd behaal je alleen door het voorbereidende werk.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Ik zelf gebruik de PB wheelwax, standtijd is is uiteraad afhankelijk van een aantal factoren. Onder mijn RS gaat het wel 3 a 4 maand mee, maar onder de A1 moet ik toch wel elke maand a 1,5 maand de zaak weer waxen. Glans komt grotendeels van de voorbehandeling. Je zult niet veel glans verkrijgen als de velgen verweerd zijn of iets dergelijks. Mijn stappenplan voor velgen: - foamen - Divinol velgenreiniger (als het nodig is , op mijn eigen velgen gebruik ik het niet) - Tardis (als het nodig is) - IronX - wassen met borstels zoals de EZ, Mothers e.d. (ook tussen de stappen door) - kleien - polijsten met spot buff pads en cone - wheelwax Onderhoud: - foamen - wassen - drogen - eventueel wheelwax Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Mag ik, ietwat offtopic, vragen waarom dit topic gezet was in 'stappenplannen en combinatiekits'? I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ik had hierna gekeken:
Wil je weten of je een de juiste producten hebt uitgezocht? Vraag hier om hulp!
gr. Bob
|
|
|
|
Goede producten voor een compleet stappenplan of een hele set, immers is dat het subforum.  I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-11-2008
|
@ soeper, waarschijnlijk hierna: bs schreef: Wil je weten of je een de juiste producten hebt uitgezocht? Vraag hier om hulp!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
hierna = hier naar  Fonetisch opgeschreven zullen we maar zeggen En weer on-topic please! Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Geeft pb wheelsealent ook een glanzend effect?
|
|
|
|
Jawel, maar de glans wordt voornamelijk bepaald door de voorbereiding, zoals polijstwerk. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Tim wat raad jij mij aan? Rimwax of pb?
ps. polijsten gewoon met handapplicator toch?
alvast bedankt!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-3-2011 Locatie: Hengelo
|
stimpy68 schreef:hierna = hier naar  Fonetisch opgeschreven zullen we maar zeggen En weer on-topic please! Hier moet ik je taalkundig toch even corrigeren. Hierna is een normaal woord. Code: Voornaamwoordelijk bijwoord
(scheidbaar) hierna
1. aanwijzend: na+dit na+deze:
Hierna gaat het regenen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-12-2008 Locatie: Heerhugowaard
|
Maar hier is de hierna verwijzend bedoeld. Dan moet het volgens mij hiernaar zijn off topic modus weer uit
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Samenvattend. Zowel PB Wheelsalant als Rimwax zullen de velgen beschermen. Een mooie glans op de velgen (maar ook op lakwerk) is alleen te behalen door zorgvuldige voorbereiding. Dus eerst intensief reinigen gevolgd door polijsten. Dan heb je als het goed is een mooie oppervlakte gecreëerd die prachtig zal glanzen. Doordat je deze oppervlakte ontdaan hebt van allerlei oppervlakte vervuiling, zal er geen lichtbreking meer zijn op onverwachte plekken en dus zal er sprake zijn van een prachtige uitstraling van het object. Daarna dat mooie resultaat beschermen met een Sealant of Wax. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Dus eerst apc, evt. iron x en dan de velgenwax?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Velgen volledig borstelen met shampoo, daarna Spray and Rinse 1:2 erop en goed borstelen, afspoelen en daarna Iron-X en nog eens goed afspoelen en afdrogen met MF. Daarna de velgen in de Wheelsealant van PB. Vanaf dan neem je de velgen wekelijks af met een shampoo. Na een 3-tal maanden kun je eventueel de eerste stappen herhalen, afhankelijk hoe vuil de velgen zijn. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Ik doe het altijd met apc, in plaats van spray en rinse v. pb, is dat ook goed??
|
|
|
|
bs schreef:Tim wat raad jij mij aan? Rimwax of pb? Ik zou Wheel Sealant doen, want qua verwerking zijn ze gelijk, alleen Whee Sealant kan je 'layeren' dus meer lagen voor betere bescherming. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
waar kan je Divinol/Tardis kopen??
Paules de boskabouter had het daarover, alleen is het voor niet bekend en op google krijg je niks vinden behalve motorolie.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Divinol is niet te koop bij Carclean.nl . Moet je Paulus even een PM over sturen voor meer info denk ik. Carclean.nl heeft Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover, heeft dezelfde werking als Tardis. http://www.carclean.nl/p...l_EC10-500ml_101769.aspxScholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
Guest
|