Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Porsche 924 - BC911 Opties
BC911
#1 Gepost : zaterdag 23 april 2011 17:19:52
Rang: Lid

Gisteren voor de eerste keer begonnen met het spelen met de klei en andere nieuwe spullen. Eerst de wagen goed schoongemaakt met Kenotech Brilliant Wash en afgedroogd met m'n kado (bedankt Carclean.nl ), de "Delirium Orange Drying Towel ". Wat is dit voor een prachtige doek! Zeker na m'n mindere ervaringen met de "Meguiar's Water Magnet Microfiber Drying Towel" was dit werkelijk een openbaring. Ik ben me wel bewust van het warme weer gisteren, maar ik had ze beide naast elkaar en wat een verschil. Na het drogen snel de wagen binnen gereden want een kort onweer stak de kop op.

Hier enkele foto's van hoe de wagen er vooraf bijstond. Zoals je kan zien is de lak door de jaren heen lekker van swirls voorzien.

Wegens tijdsgebrek ben ik begonnen met de motorkap. Eerste stap was dus aan de gang gaan met de PBW klei. Was de eerste keer, en was dus helemaal nieuw voor mij. Al bij al vond ik het nog best meevallen wat het vuil betreft ....

Daarna was het tijd om de "Monello - Raffini Finale Finishing Polish" los te laten op de swirls. Aangebracht met een witte handapplicator. Ik zag echter onmiddellijk dat dit niet zou volstaan om alle krasjes eruit te krijgen. Vrees dus dat ik nog iets ga moeten bijbestellen om een goed resultaat te krijgen. Tips zijn altijd welkom knipoog.

Na het polishen "Poorboys World - Black Hole" aangebracht en vandaag verder afgewerkt met "Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue". Zeer tevreden over deze twee producten. Ook alle doeken van PBW en DJ voldoen helemaal aan de verwachtingen.

Hier dan het voorlopige resultaat:

Zoals je kan zien al een heel stuk beter, maar nog niet helemaal zoals ik het wil. Comments en tips zijn altijd welkom.
n0sTRa
#2 Gepost : zaterdag 23 april 2011 18:30:03

Het ziet er niet slecht uit, maar als je echt een perfect resultaat wil hebben zul je toch machinaal moeten poetsen.
mk-us
#3 Gepost : zaterdag 23 april 2011 20:05:52
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mee eens, denk dat je machinaal net dat stukje verder uit kan komen op hetgeen jij voor ogen hebt.
Desalniettemin moet ik eerlijk toegeven dat je aan zéér goed resultaat hebt behaald waar je trots op mag zijn!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
BC911
#4 Gepost : zaterdag 23 april 2011 20:12:38

Bedankt voor de reacties. Moet ik hier nu uit verstaan dat ik met de hand helemaal geen beter resultaat kan bekomen? Heeft het dan geen zin om eerst met bijvoorbeeld een Mezzo of zelfs Inizio Forza te werken? Of gaat dit verschil zo klein zijn als ik het handmatig doe?
tamer
#5 Gepost : zaterdag 23 april 2011 22:22:24

Schaf de Dap aan, echt waar. Je zal zien wat voor een beter resultaat je zult boeken. Ik zal er niet aan moeten denken dat ik een hele auto met de hand moet doen.

Je zult er echt geen spijt van krijgennee
RST-Smurf
#6 Gepost : zaterdag 23 april 2011 22:26:20
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Geen slecht begin , maar van een DAP zal je geen spijt gaan krijgenknipoog
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
Paulus de Boskabouter
#7 Gepost : zaterdag 23 april 2011 22:29:36

+1, echt respect voor het zware handwerk! Deed het vroeger ook met de hand, maar een wereld ging open toen ik machinaal ging polijsten.

Mooie wagen en kleur trouwens! Benieuwd naar de verdere vorderingen met dit project.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
AMG
#8 Gepost : zondag 24 april 2011 0:41:52

+1 , ook begonnen met alles met de hand te doen (3 auto's)
nadat alle spieren een beetje bekomen waren toch maar het besluit genomen
om machinaal te gaan , werkt stukken beter en geeft mooier resultaat en wordt niet moe .
grtz johan
bzguy
#9 Gepost : zondag 24 april 2011 7:06:11

mooi resultaat!

Machinaal gaat idd STUKKEN vlotter/beter/sneller, maar voor alles is een begin knipoog
Aficior
#10 Gepost : maandag 25 april 2011 3:08:51
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Je zou natuurlijk ook de Oranje handpad erbij kunnen bestellen (die is wat grover dan de witte) en dan mogelijk met Mezzo aan de slag gaan.
Vaak adviseert men een testspot te maken. Dat doe ik nu ook. Kies een plekje uit op de auto van ongeveer 30 x 30 centimeter en kijk wat je kunt doen met Mezzo op Oranje. (Mogelijk moet je dat deel twee keer bewerken, hits geven).
Daarna kijken of je tevreden bent.
Vervolgens afwerken met Finale op Wit voor een mooier resultaat.

Goed je product uitwerken, zodat de door het polijsten kleiner wordende korrel maximaal zijn werk kan doen.

En dan maar sparen voor een DAP, want daar zul je helemaal blij van gaan worden.
Die Oranje handpad gewoon wel bestellen en bewaren, want die kun je altijd nog gebruiken.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
BC911
#11 Gepost : maandag 9 mei 2011 10:05:18

Hier even snel een foto van de eerste DAP-klus (ja die is ondertussen aangeschaft knipoog ), later meer details van hoe en wat. Maar zoals altijd tijd tekort niezoblij . Wax moet er nog op 1 van de dagen ....

Nog even een vraagje: wat doe ik nu het beste alvorens te waxen? Wagen staat binnen, maar er zal wel wat stof op liggen na enkele dagen. Gewoon even met spray en wipe? Of is dit niet goed voor de Black Hole?
volvo-for-life
#12 Gepost : maandag 9 mei 2011 19:08:19

en ....... hebben ze teveel gezegd ??? of gaat het met de dap idd allemaal beter , sneller en makkelijker ???
denk dat ik het antwoord wel kan raden lief
BC911
#13 Gepost : maandag 9 mei 2011 19:55:44

Het gaat natuurlijk een stuk vlotter, maar je moet er nog steeds voldoende tijd insteken om een goed resultaat te krijgen. Is weldeglijk een groot verschil in het aantal fijne krasjes. Ik neem nog wel even een foto in de garage als hij klaar is om te vergelijken met het begin. Voorlopig even andere zaken op de agenda.
McShine
#14 Gepost : maandag 9 mei 2011 19:58:32

Vergis je niet, een doorsnee Porschelak is knetterhard. Dat is echt niet iets van 1 pass en de auto is klaar. Maar dit is al een heel verschil! Welke pads/producten heb je gebruikt?
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire