|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-11-2010 Locatie: Noord-Holland
|
Ik heb mijn auto volgens het stappenplan behandeld. Als laatste stap heb ik de wagen in de collinite 912 gezet. Maar nu is mijn vraag als ik hem nu met de foamlans onder een laag schuim wil zetten zorgt de beading ervoor dat het geen mooi dekentje wordt. Dan krijgt de foam ook geen kans om eventueel aanwezig vuil los te weken.  Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Even met de stelknop spelen wil waarschijnlijk wel helpen...  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-4-2009 Locatie: ooltgensplaat
|
Ik weet niet of je het schuim op een natte of op een droge auto hebt aangebracht. Beter is het om op een droge auto te foamen, zodat de foam beter blijft "hangen" .
|
|
|
|
@marike Ik ben idd op een natte auto begonnen. Zie dat er nogal wat verschillende opvattingen zijn over op een natte of droge auto foamen. @ivo's De stelknop heb ik alle kanten al opgehad. Maar steeds dit resultaat. Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-9-2009 Locatie: St-Truiden, belgië
|
Op mijn net gewaxte wagen blijft het foam ook niet echt lang hangen, het glijd er vrij snel af. Maar toch doet ie zijn werk als de wagen niet zeer vuil is.
En sommige foam fabrikanten raden juist aan dat het aangebracht dient te worden op een natte wagen, en sommige dan weer niet.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Net wat Ivo zegt, als je met de stelknop speelt moet je een variatie aan foam krijgen. Ik had dit zelf ook, het foam liep er naar mijn idee te snel af, na wat proberen en draaien heb ik nu een dikkere schuimlaag op de auto tijdens het foamen en doet het wat het moet doen!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik had net ook gewoon een flink dikke schuimlaag op m'n goed gewaxte auto. De stelknop op de HD lans bijna helemaal naar de - gedraaid en de bekjes in de spuitmond een millimeter van elkaar ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Hoe groot is flakon ½ of hele liter Hoeveel foam er in Doe er eens wat extra reguliere shampoo bij // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Is dit toevallig Bilthamber foam????wat is je hoeveelheid??allemaaal factoren die meespelen me dunkt zo! VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Mijn vorige auto stond ook goed in de wax en het foam bleef goed kleven aan de lak. Let wel, dit is gedaan met de Gilmour, dus geen HD versie.  
|
|
|
|
Ik gebruik Magifoam in de mengverhouding 1 : 6 Met een HD lans op mijn Karcher. Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
ik doe 100ml op een liter magifoam(scheerschuim)tip komt van ivo's VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-3-2011 Locatie: Brielle
|
zuidwest10 schreef:ik doe 100ml op een liter magifoam(scheerschuim)tip komt van ivo's +1 Heb pas 1 keer gefoamd op een natte auto. Ging prima. Beetje spelen met de stelknop en voila. Dikke schuim.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-6-2009 Locatie: Haarlemmermeer
|
Een witte deken is erg leuk, maar komt je auto er nu ook schoon onder vandaan? (Dat is waar je het uiteindelijk voor doet). Pas ook op met over-doseren. Daarmee loop je het risico je waxlaag aan te tasten of zelfs te verwijderen. Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.) K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!
|
|
|
|
Ik heb nog even een vraag over de Foamlans. Ik dacht dat het aan mijn oude Karcher lag dat het water er langs lekte. Waardoor er dus waterkracht verloren gaat richting de Foamlans. Nu heb ik afgelopen week een nieuwe Karcher gekocht, maar wederom lekt er behoorlijk wat water langs de aansluiting. Hebben hier meer mensen last van?? Voorwielaandrijving????? Ik loop toch ook niet op mijn handen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2008 Locatie: Mijdrecht
|
Aficior schreef:Een witte deken is erg leuk, maar komt je auto er nu ook schoon onder vandaan? (Dat is waar je het uiteindelijk voor doet). Pas ook op met over-doseren. Daarmee loop je het risico je waxlaag aan te tasten of zelfs te verwijderen. Ik sluit me aan bij Aficior. Veel dik schuim is vooral leuk voor de buren maar uiteindelijk moet water het vuil losweken en daarvan bevat het dikke lobbige schuim nou net weinig. Probeer een mooie schuimlaag te creëren die zoveel mogelijk water bevat pas dan zal het grove vuil losweken en van de wagen afdruipen. Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 13-5-2010 Locatie: prov Groningen
|
Heeft de waxlaag inderdaad effect op het verloop van het schuim op de lak?
Ik heb de spuitmond echt op een hele kleine fractie openstaan, evenals het - streepje van de hoeveelheid door te voeren foam/water en dan heb ik eerst een mooie witte laag en uiteindelijk is alles goed opgelost
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,361 seconden.