|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Vandaag voor het eerst de Spray and Wipe gebruikt van PB bij een full detail. Als eerste 1:1 verdund om te gebruiken bij het kleien. Werkt zeer goed, voelt glad aan, ruikt lekker en is goedkoper dan de Quick Detailer van Meguiar's die ik voorheen gebruikte, een blijver dus. Ook voor het eerst gebruikt, puur dan voor de ruiten. Dit viel echter ferm tegen, ik moest flink uitpoesten met de Merkin Mint om geen waas en strepen te hebben, de NXT werkt hier voor mij een stuk beter. Geen blijver dus voor de ramen, voorlopig hou ik het bij de NXT en als deze op is test ik de GCC van Meguiar's want de NXT is niet fijn op mijn voorruit als het regent, vooral de eerste km's. Als laatste heb ik de Spray and Wipe ook gebruikt voor de binnenkant van de deuren, dorpels enz, washless had ik hier ook een goed resultaat, alsook op het kunstof binnenin. Hier dus ook een blijver. Heb de Spray and Wipe dus nog maar gebruikt voor drie verschillende dingen, een 2 op 3 dus Binnenkort eens testen waar ik het nog allemaal kan op gebruiken. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
S&W werkt prima op ramen, zolang je het maar niet in de zon gebruikt en op warme oppervlakken! Heerlijk product he?! Gebruik het ook voor 100 en 1 applicaties! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Voor de ramen kan je het ook prima 1:1 gebruiken ipv 100%. Overigens zou je ook last touch van Meguiar's eens kunnen proberen. Dit is de tegenhanger van Meguiar's uit de pro lijn. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Weinig gebruiken voor de ramen is ook hier de truc en zoals Paulus al aangaf; niet in de zon.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Paulus de Boskabouter schreef:S&W werkt prima op ramen, zolang je het maar niet in de zon gebruikt en op warme oppervlakken! Heerlijk product he?! Gebruik het ook voor 100 en 1 applicaties! Ik heb het al in diverse topics gezegd en nu weer... dit spul werkt bij mij niet goed op de ruiten. Zowel puur als 1:1 verdund niet ongeacht de omstandigheden. Sprayen op een padje of direct op de ruimt maakt niets uit, blijft vettige vlekken en vegen geven. Glass Cleaner van Meguiar's reinigt de ruiten wel altijd streeploos hierzo.
|
|
|
|
Vandaag de S&W 1:1 gebruikt op de ramen in huis en zonder strepen en waas. Deze week probeer ik het zo verdund even op de autoruiten want puur lukt het mij niet zonder strepen en waas. Ben benieuwd. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Heb vanmorgen de ramen van de A1 schoongemaakt met S&W omdat er van de airco zo'n grijze waas op de ramen was gekomen. Op de heen weg naar Zuidlaren vol tegen de zon in geen streepje of waas te zien! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Mja ik heb wat problemen bij het uitpoetsen als ik hem puur gebruik, ik probeer deze week eens 1:1, ik veronderstel dat dit op de autoruiten ook nog wel effect zal hebben. Zou graag ook eens die GCC proberen, enkel spijtig dat deze niet in kleine versie bestaat, om zo onmiddellijk een gallon te moeten kopen en er dan niet tevreden over zijn... VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Stofke.....effe met meerdere mensen kopen is voor mijn ramen een must,gebruik deze ook thuis voor het glaswerk dus.Daarin tegen heb ik heel veel glasscleaners getest en kom dus weer terug bij de Meguiar's Glass cleaner concentate VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Harderwijk
|
Stofke schreef:Zou graag ook eens die GCC proberen Stuur ons even je gegevens, dan sturen wij je wel even een proefflacon op www.astratuningclub.nl
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
zuidwest10 schreef:Stofke.....effe met meerdere mensen kopen is voor mijn ramen een must,gebruik deze ook thuis voor het glaswerk dus.Daarin tegen heb ik heel veel glasscleaners getest en kom dus weer terug bij de Meguiar's Glass cleaner concentate +1 : bij mij één der weinige produkten van Megs die ik nog niet heb vervangen door alternatieven; deze werkt echt fantastisch! Groetjes, Wim
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@Stofke: Even wat anders, wel eerst op applicator gedaan en daar je raam mee insmeren en niet hele spuitnevel op je raam en dan boenen. Geen idee of dit zo gebeurd is, zo ja probeer dat eens, zo nee .... mag een ander er mee vandoor // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-2-2011 Locatie: Emmen
|
Gisteren alle ruiten van het hele huis nog met PB Spray&Wipe gedaan. Geen strepen o.i.d. wel met een goede MF uitpoetsen.
|
|
|
|
mk-us schreef:@Stofke: Even wat anders, wel eerst op applicator gedaan en daar je raam mee insmeren en niet hele spuitnevel op je raam en dan boenen. Geen idee of dit zo gebeurd is, zo ja probeer dat eens, zo nee .... mag een ander er mee vandoor doe het altijd op een MF applicator pad en afnemen met de Merkin Mint VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: V.I.P. Lid sinds: 15-5-2008 Locatie: Carclean.nl
|
Grappig, het lijkt wel alsof er twee soorten ruiten zijn: -Ruiten waarbij Megs NXT Glass Cleaner heel goed werkt en PB's Spray & Wipe niet -Ruiten waarbij Spray & wipe heel goed werkt en NXT Glass Cleaner niet (mijn ruiten behoren en behoorden tot deze categorie) De Glass Cleaner Concentrate heb ik zelf geen ervaring mee. Misschien is die voor beide typen ruiten geschikt
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
@Mw Dana: Je zit dicht bij de bron, dus testen moet appeltje/eitje zijn // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Juffer1 schreef:Overigens zou je ook last touch van Meguiar's eens kunnen proberen. Dit is de tegenhanger van Meguiar's uit de pro lijn. Let wel op dat Spray & Wipe siliconenvrij is en Last Touch niet. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
johnwoo schreef:Gisteren alle ruiten van het hele huis nog met PB Spray&Wipe gedaan. Geen strepen o.i.d. wel met een goede MF uitpoetsen. De truuk is dat je met Spray & Wipe maar heel weinig nodig hebt. Problemen ontstaan voornamelijk door het teveel opspuiten van het product. 2 spraytjes voor een voorruit is bijvoorbeeld al voldoende. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-3-2011 Locatie: Grubbenvorst (limburg)
|
tja, ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met spray and wipe. Ik heb er gisteren in de volle zon de ramen mee gedaan van de auto. Inderdaad wel heel weinig van gesprayt en dan goed uitwrijven.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Gebruik S&W ook regelmatig voor de ruiten , maar nog nooit probs mee gehad. Maak ook steeds vaker gebruik van de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray. En ook hier geen slechte ervaringen mee. Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
|
Al iemand S&W gebruikt voor het dashboard en zo ja verdund of puur ? Zou het vandaag anders eens proberen! VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Citaat:Spray & Wipe is zeer multifunctioneel! Je kan het gebruiken als een detailerspray, glasreiniger, waterless wash of als glijmiddel voor klei. Het bevat geen wax of kunstmatige glans en kan probleemloos in de zon gebruikt worden, zonder dat het vlekken of strepen achterlaat!
Spray & Wipe is dus ook een waterless wash; de makkelijkste manier om een voertuig krasvrij schoon te krijgen, zonder tuinslang, zeep of rotzooi!
Spray & Wipe haalt probleemloos stof, vuil, watervlekken, zeemstrepen, ‘traffic film, verse teer, boomsappen en vogelpoep weg.
Kan probleemloos gebruikt worden op alle lakken, inclusief metallic en blanke lakken. Maar ook op glas, chrome, velgen, gepolijst aluminium en alle andere, niet porzeuze, oppervlakken. Zowel binnen als buiten. Dus ...
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
RTFM Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
jaja er staat zo veel op verpakkingen maar als het echt ook helpt das wat anders hé. Wou gewoon even weten of iemand het al gebruikt heeft daarvoor VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Ik gebruik het regelmatig voor alles aan de binnenkant. Het werkt bijvoorbeeld heel veel beter dan Quik Interior Detailer van Meguiar's (reinigt meer, streept / vlekt niet etc.) I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
En dan puur of verdund Tim ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-1-2011 Locatie: België
|
Zoals Tim al aangaf, Spray and Wipe is prima geschikt voor het interieur. Ik gebruik het onverdund maar spray wat op een MFdoek, nawrijven met droge MFdoek is eigenlijk nog niet eens nodig. Voor de lederen zetels gebuik ik dit product niet. Die behandel ik om de 2 maanden met Smartleather maar heb onlangs de nieuwe C.Pro Perl (1/5) gebruikt om het hele interieur, ook leder mee op te frissen. Werkt zeer goed en deze ga ik in de toekomst blijven gebruiken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-12-2008 Locatie: Leiderdorp
|
Altijd Last Touch gebruikt.......ook voor kleien (verdund) Sinds ik SenW heb, gebruik ik de LT niet meer alleen voor boosten na het wassen..... SenW is bovendien heerlijk glad om te kleien (ook verdund) en heeft ipv. cocos (LT) een bananengeur. Marcel Scenic II 2.0 16V DynLux MY05 B66 Gris Eclipse * 17 inch Borbet LV4 Lights Black * Continental SportContact2 225/50/17 * PE150 Finishine DAP900
|
|
|
|
Spray & Wipe ruikt naar appeltjes hoor.  Ik gebruik het altijd onverdund, verdunnen kan prima overigens. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
|
|
|
|
S&W 1:1 gisteren gebruikt voor binnenkant deuren en dashboard. Vandaag allemaal wazige/witte vlekken erop. Geen goed idee dus VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Kun je veel beter Natural Look voor gebruiken Stofke! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Even kijken als ik het nog bij mijn bestelling kan plaatsen VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Guest
|