|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Hoe heb je de S en W gebruikt dat je niet tevreden bent?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
1:1 op een even coat pad van meg's en dan inwrijven en uitwrijven met een MF VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-3-2009 Locatie: brasschaat
|
Ik gebruik S&W 1 op 5(met demin)of 1 op 2 voor dashboard en deurpanelen en dit werkt prima. Een perfecte vervanger voor de quickinterior detailer van Meg's Maar zoals hier al besproken...overdaad schaadt. Met de ramen heb ik nog geen ervaring maar dat ga ik zeker ook eens uittesten. Ford focus Econetic Black Magic 
|
|
|
|
Toch terug strepen ontdekt, stukken die precies niet uitgepoetst zijn op de ramen binnen. Eens iets meer verdunnen volgende keer. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-5-2010
|
Ik was wel aardig tevreden over de NXT glass cleaner bij koelere temperaturen. Maar laatst in de zon kreeg ik het niet streepvrij. Het doet soms zelfs plakkerig aan. Dus nabehandeld met S&W. Je merkt direct dat het superglad wordt. S&W kost ook de nodige moeite maar voldeed uiteindelijk wel stukken beter.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2009 Locatie: Apeldoorn
|
Ik heb gisteren even een testje gedaan tussen PB Spray en Wipe en Meg's NXT. In mijn geval vind ik de PB SW fijner werken op het schoonmaken van ramen dan de NXT (waar ik tot op heden zeer tevreden over ben). PB SW had ik helemaal niet gebruikt voor ramen, maar werkt m.i. super! :-) Wel lekker weinig gebruiken. Grtz Sander Blijf maar gewoon jezelf...van anderen zijn er al genoeg.
|
|
|
|
Vandaag de S&W 1:1 eens gebruikt als detailer op mijn motorkap, opgespoten en uitgewreven met een MF, als ik korte cirkels maak is het geen probleem maar als ik het wijd openwrijf had ik telkens strepen nadien, zo'n matte strepen die ik nadien met korte cirkels en S&W terug uitkreeg. Toch geen aanrader voor detailerspray dit voor mij. Persoonlijk gebruik ik nooit detailerspray na het wassen maar wou het toch eens proberen. Of had ik beter de S&W onverdund gebruikt ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Als detailer onverdund ( 1:1 als kleiglijmiddel ) doe eens niet meteen een 'scheepslading' spuiten direct op het oppervlak maar op een microfibertje ( net zoals bij glas doet ) en dan opbrengen en afnemen, wellicht werkt dit werl prettig // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
Spray&Wipe: mijn 100 en 1 dingen hulpje Best goedkoop, ruikt lekker (inderdaad appeltjes/zuurtjes of zoiets), streeploos op alle oppervlakken, weinig van nodig (dus ook niet veel gebruiken!), veelzijdig (je kan er van alles mee doen). Gebruik het alleen niet als ontvetter voor zwaar vervuilde oppervlakken (vet b.v.) of op bekleding/leer. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
spray & wipe is opzich wel fijn product! Gebruik het voornamelijk voor kleien.. en ligt altijd in de auto voor vogelstront :P maar buiten dat om vind ik het geen fijn product! Vlekt op zowel lak als op ramen... dus voor de ramen gewoon meguairs glass cleaner concentrate gebruiken! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
Voor de ramen gebruik ik het nu 1:1 en werk perfect. De kunst is om er niet veel van te gebruiken en goed na te wrijven met de Mint Merkin. Ik gebruik het ook voor de sponningen even mooi te maken. De ramen hebben tijdens het regenen een heel schitterende sheeting en beading van de 1:1. VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
mk-us schreef:Als detailer onverdund ( 1:1 als kleiglijmiddel ) doe eens niet meteen een 'scheepslading' spuiten direct op het oppervlak maar op een microfibertje ( net zoals bij glas doet ) en dan opbrengen en afnemen, wellicht werkt dit werl prettig even gebruik gemaakt van de Even Coat Applicator zoals ik ook de ramen doe, opspuiten, inwrijven en uitwrijven met MF, werkt perfect zo. Geld dit voor alle detailersprays ? VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Stofke schreef:Vandaag de S&W 1:1 eens gebruikt als detailer op mijn motorkap, opgespoten en uitgewreven met een MF, als ik korte cirkels maak is het geen probleem maar als ik het wijd openwrijf had ik telkens strepen nadien, zo'n matte strepen die ik nadien met korte cirkels en S&W terug uitkreeg. Toch geen aanrader voor detailerspray dit voor mij. Persoonlijk gebruik ik nooit detailerspray na het wassen maar wou het toch eens proberen. Of had ik beter de S&W onverdund gebruikt ? Ik weet niet wat je doet hoor, want er zitten helemaal geen toevoegingen in en het product kan zelf niet vlekken of strepen trekken. Eerder had je ook het probleem in je interieur, dat is met S&W ook eigenlijk niet mogelijk. Of je het verdunt of niet moet niet uitmaken, ik denk dat je het product verkeerd gebruikt en veel te veel gebruikt. Je hebt voor je motorkap 1 neveltje op je doek nodig, nou vooruit misshien 2 nevels, maar meer ook niet. Dennis121 schreef: maar buiten dat om vind ik het geen fijn product! Vlekt op zowel lak als op ramen...
Ik denk dat ook jij het verkeerd gebruikt (teveel dus). Want het spul kan technisch (letterlijk) niet vlekken. I'm the Master of Bling!
|
|
|
|
Ik spuitte het inderdaad direct op het oppervlak Tim, denk dat daar mijn fout zat, even vernevelen op een applicator pad en afnemen met MF werkt idd stukken beter! VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
En als je bijvoorbeeld een vogel bolus wil weghalen spuit je neem ik aan wel op de kak zelf en niet het doekje of is dit ook verkeerd? Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
Wouter B schreef:En als je bijvoorbeeld een vogel bolus wil weghalen spuit je neem ik aan wel op de kak zelf en niet het doekje of is dit ook verkeerd? Rechtstreeks op de shit, ff laten weken en voorzichtig wegvegen. Desnoods nog een 2e sproei voor de laatste stukjes. Wat betreft die strepen en vlekken...........echt waar, nooit geen last van. Ook op de tv 1:1, sproei rechtstreeks een waas op het scherm, scherm afnemen met mf doek, mf omdraaien en droogvegen. Echt brandschoon.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Doe ik het gelukkig wel goed Bedankt Rolf Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
kun je de S@W nog verder verdunnen om te gebruiken bij het kleien, ik gebruik hem nu 1:1 maar deze gaat er de laatste weken goed aan door VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Ik zou de 1:1 verhouding aanhouden en niet meer verdunnen. Zo meteen ben je nog met water aan het kleien
|
|
|
|
Guest
|