|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-7-2010 Locatie: Sassenheim
|
Beste poetsers, Wil binnenkort een DAP900 gaan aanschaffen, alleen dat heeft niet zoveel zin als je geen polijstmiddel hebt he  Nu ben ik er wel uit dat ik de SSR serie wil hebben. Alleen zie ik dat er bar weinig verschil is tussen de SSR 2.5 en de SSR 2... Werk vaak met harde Volvo lakken (en af en toe ook een VAG lak), maar voor het grove werk heb ik natuurlijk de SSR 3. Om de 2.5 en de 2 allebei te kopen vind ik een beetje onnodig, tenzij er zoveel verschil in zit dat je ze eigenlijk allebei nodig hebt. Welke adviseren jullie mij? De 2.5 of de 2? Alvast bedankt  Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Pak de Raffini set  als die niet goed werkt kan je altijd nog anders. Of de sample versie van de SSR Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Ik zie dat die een cut hebben van 3,5/5... Is dat wel genoeg voor de harde Volvo lakken? Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Hoi Koen,
Als je de Inizio Forza er bij neemt, kan het zeker niet meer mis gaan. (Cut 5/5 volgens de verpakking).
Succes!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Effe inbreken als je het niet erg vindt Koen. Is Inizio Forza de vervanger voor de Inizio of zijn dit 2 afzonderlijke producten. Ik zie alleen de Forza in de shop staan. Alvast bedankt en misschien kan Koen hier ook wat mee. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Zal de Monello lijn nemen , want zie dat je vaak met Volvo`s bezig bent.En mijn ervaring is dat die best een harde lak kunnen hebben Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
|
Klopt, dat had ik ook al door  Heb inderdaad al voor de Monello lijn gekozen  Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-11-2009 Locatie: Boechout/Antwerpen
|
goede keuze Groetjes, Wim
|
|
|
|
Dankje  Nu nog een DAP  Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
|
De DAP 900 startersset nemen Heb je een mooie setje Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
+1! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
|
Beetje duur. Ben nu goedkoper uit (kan via 't Volvo Forum een DAP900 krijgen voor weinig Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
Misschien een rare afweging, maar Koen jij gaat buiten polijsten? daar waar je normaal ook je auto's wast? dan zou ik lekker voor de SSR serie gaan! deze heeft ook voldoende cut voor volvo lakken, maar verwerkt wel 10x beter in schommelde buiten temperaturen! Monello vond ik met warme temperaturen geen succes. groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
|
Oke... Kun je misschien uitleggen waarom? Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
|
 Goede keuze, SSR erbij kan altijd nog ... Nieuws geeft aan dat het verderop in de zomer koeler wordt DAP900 voor weinig is natuurlijk ook niet mis Inizo Forza is de verbeterde versie, dus geen twee soorten naast elkaar.Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Oke, heb nu dit in m'n winkelwagentje:  Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Wat is de reden dat je allemaal kompresserpads neemt en 1 smartpad? Of is er geen lg in kompressor Is er een reden dat je kompressor neemt ipv smartpad? Ik zou die gouden laten schieten en je wax doen met de hand en ipv deze een witte of oranje pad er bij nemen. Ga je echt nodig hebben  Of je wilt natuurlijk ervaren hoe je wax met de machien aanbrengt  , dat kan ook
|
|
|
|
Uuhm, weet niet? Welke zou jij nemen dan? Zou jij geen Kompressor, maar Smartpads nemen? En wat is daar dan het voordeel van? Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
|
De meesten beginnen denk ik met de LC pads en nemen later de Kompressors erbij Voordeel van de LC is dat ze vlak zijn en makkelijk vlak te houden zijn op een glad oppervlak Voordeeel van de Kompressors is dat ze lamellen hebben waardoor ze ronde vormen makkelijker volgen Daarnaast zijn Kompressors vergevingsgezinder als je het apparaat wat scheef zou houden. Als beginnend machinaal detailer met een DAP900 doe je niets fout met Kompressors Het is fijn om meerdere pads van een soort te hebben. Misschien dat je met de grens van het budget dan toch op meerdere LC's uitkomt Of je ouders nog eens lief aankijken ... Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2010 Locatie: Hilversum
|
The Volvoboy schreef:Oke... Kun je misschien uitleggen waarom? Poorboys producten zijn beter geschikt voor in de zon (=Hete auto) de producten van monello zijn daar minder geschikt voor, maar werken wel prettiger  je hebt een goede keus gemaakt groeten Bart
=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.
=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Ik heb op mijn DAP900 als enige een probleem dat mijn witte Kompressor niet lekker wil draaien, ik heb twee stuks en bij allebei heb ik dit "probleem". Verder zijn de Kompressors echt fijne pads en de meerprijs t.o.v. de LC Smartpads waard Daarbij komt dat ze bijzonder eenvoudig schoon te krijgen zijn, ikzelf heb geen padwasher (wel gehad overigens) maar ik spray ze in met APC en spoel ze daarna uit onder kraan (water vang ik op in een emmer) even droogdraaien op de DAP en je kunt er weer tegenaan Ik wil nu ook de Pro900 aanschaffen en neem daarbij ook de Kompressor, 6" is een fijn formaat, groter vind ik niet fijn werken
|
|
|
|
LC staat voor Lake Country? (ben nog zo'n noob op dit vlak...) Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
correct en tevens juist  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
RedCat[i schreef:Inizo Forza is de verbeterde versie, dus geen twee soorten naast elkaar.[/i]
Hans Dank Hans Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
Dus, jullie denken dat het verstandiger is om eerst met de LC pads te beginnen? Koen (14) Ouders: '97 - Volvo V70 Classic 2.5 10V - Midnight Blue - Zomer 16'' Perfo - Winter 15'' Antlia - ± 255.000 km '05 - Kia Picanto 1.0 12V LX - Cool Blue Metallic - 97.000 km
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-4-2009 Locatie: Noorwegen
|
LC pads zijn uitstekend voor op de DAP.
|
|
|
|
Gebruik zelf de LC pads voor de DAP.De compressorpads voor de rotary. Op de rotary vindt ik de compressorpads lekkerder werken.En de LC pads vindt ik fijner op de DAP. Tip van de maand van Smurf :
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Doetinchem
|
Het is niet persé beter of verstandiger om LC pads te nemen, de Kompressors zijn wel duurder en op een gegeven ogenblik zou dat een rol kunnen spelen bij aanschaf, althans dat was bij mij wel het geval en ik denk velen met mij, maar op een gegeven ogenblik ga je toch de Kompressors kopen  dus waarom niet gelijk
|
|
|
|
Guest
|