Brian-Helmond, MF doeken vind ik een heikel punt,
Ik heb doeken van meer dan 12 euro het stuk, en ik heb er van nog geen euro per stuk.
eerst even dit; een algemeen nadeel dat ik al ondervonden heb is dat, als er een steentje/zandkorrel
in mijn doek terecht komt,deze er bij het wassen in de wasmachine niet altijd uit te krijgen zijn.
Jammer genoeg is de doek dan voor "vuiler" werk of voor de vuilbak, en dat is soms zonde van het geld.
Enkele doeken die ik heb;
-Meguiar's Gold Class Supreme Shine MicroFiber; ongeveer 7 euro per stuk. Fijne doek, hiermee ben ik als starter begonnen.
(en dat ben ik eigenlijk nog)

- Poorboys world Mega Plush; ongeveer 5 euro. Prijs kwaliteit een topper. Een all-rounder, fijn voor op ramen.
- Poorboys World Deluxe Mega Towel; ongeveer 6 euro .Die zijde rand vind ik wel een pluspunt geeft bij mij inderdaad
minder snel krassen. (deze doek heeft mijn voorkeur)
- Carrand Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel; de zachtste doek die ik heb. Heel fijn om quick detailers en lichte 'spray-on'
waxen mee te doen, dus om heel licht over je lak te gaan. Niet geschikt om polijstmiddelen of goed ingewerkte waxen
mee uit te wrijven. (doordat het twee afzonderlijke lagen zijn (grijs/geel) verschuiven deze bij het harder wrijven ten
opzichte van elkaar en dat werkt dan niet aangenaam. (kostprijs 12,50 euro)
- Microfiber doeken uit het grootwarenhuis. 3-5 euro. ik heb er één liggen maar nog niet gebruikt. Voelt wat harder aan.
Waarschijnlijk door een minder gunstige verhouding van Polyester en polyamide.
- Microfiber doeken van de doe-het-zelf zaak en de g*f* (ik weet niet of deze winkelketen bekend is in Nederland). Meestal
een doek of 5 (verschillende kleuren) aan een kleine plastieke ring voor 5 euro. Kleine doeken (en ik vind dat een
voordeel) die eigenlijk ook hun werk doen, zeker voor dat geld.
Mijn voorkeuren nu zijn; De goeiekoopste doeken voor tijdens de eerste stappen in het 5 stappenplan. Bij elke stap een andere doek en als er iets vuil zit in de doek gaat hij richting wasmashine (eerder richting vuilbak voor hetgeen hij kost) en neem ik een nieuwe.
Bij waxen liefst de PB Deluxe reeks.
Bij detailer spray's haal ik de Carrand boven.
Bijkomend vind ik een doek van kleinere afmetingen leuker werken. Dan heb je meer de feeling met de lak en mindersnel een slepende doek(deel) over de grond of ongewenste oppervlakken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. DIT is mijn persoonlijke mening. Ik zou ook graag die van anderen horen. Ik/we kunnen er alleen maar uit leren.
Groeten,
Lode
RogierV12; "Dan heb ik het liefst dat niemand zich met me bemoeit en me lekker met rust laat. Kan ik lekker mijn karretje wassen, zonder dat er
iemand aan mijn kop zeikt "
Computergame's don't effect kid's. I mean, if pac-man affected us as kid's, we would all be running round in darkened rooms, munching magic mushrooms and listening to repetitive electronic music ...