Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Beginnerspakket Opties
VulcanRaven
#1 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 13:08:48
Rang: Lid

Beste detailers,

Ik heb een Rode Seat Cordoba uit '99 die op wat kleine krasjes na nog zeer goed in de lak zit. Nu wil ik dit ook graag zou houden natuurlijk blij

Daarom wil ik binnenkort een pakket samenstellen om mijn auto perfect mee te onderhouden. Ik heb het stappenplan doorgelopen dat op dit forum staat
en was eigenlijk al vanplan om voor de spullen van Mothers te gaan. Deze spreken me het meeste aan en de prijs is ook prima. Nu zag ik dat er een kant-en-klare
set te koop is waar alle spullen in zitten die worden aangeraden behalve alle doeken. Ik heb het over deze: Mothers Wax - Ultimate Wax System

Nu is mijn vraag, welke doeken zou ik er nog bij moeten kopen? Bij de set zit er een + 2 pads en bij de klay-kit zit ook een doek neem ik aan?

Met het oog op het budget vroeg ik me af of de doeken van de Action werkelijk zo slecht zijn? Ik heb hier in het verleden een paar aangeschaft (microvezel).

Ik heb nog twee microvezel handschoenen van het merk Sorbo. Is het aan te raden deze te blijven gebruiken? Of zijn deze dusdanig slecht dat ze vervangen moeten worden?

Alvast bedankt voor de hulp! great

Mvg,

VulcanRaven
Jacco89
#2 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 13:13:53

ik heb dat pakket ook aan een vriend aangeraden.
delirium droogdoek erbij, een washmitt, wat extra pads en poorboys doeken en klaar.
mk-us
#3 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 15:15:31
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ik zou gaan voor de Deluxe Mega ( Mega ) Towel van Poorboys World voor afname van het polijstmiddel en de Dodo Juice Fantastic Fur voor afname van de wax.
Er is niks mis met de doeken van de Action maar dan wel voor hetgeen ze meer bedoeld zijn: de vuile/vieze plekken waarbij het niet geeft dat je de doek 'om zeep' helpt.
De goede doeken was je en gebruik je gewoon uiteraard weer, die van de Action of weggooien of apart bewaren voor wederom de vuile klussen ( onder de motorkap / wielkasten / scharnierpunten etc )
Waarom dit verschil: de goede doeken gaan niet pluizen en ook niet krassen!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
VulcanRaven
#4 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 18:27:26

Bedankt voor de reacties. Momenteel heb ik deze combinatie op het oog. Ik heb zelf nog 2 microvezel handschoenen van Sorbo. Dat lijkt me toch geen slecht merk ofwel?

mk-us
#5 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 18:51:34
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Voor de onderkant / vuile klussen niet, maar ik geef je het advies om een extra investering te doen in een echt goede washmitt ( de Meg's bevalt iedereen en heeft geen 'gebruiksaanwijzing' zoals bv een wookie )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wouter B
#6 Gepost : dinsdag 17 mei 2011 19:56:14

Ik was m'n goeie doeken altijd zorgvuldig en pleur de andere goedkope vieze doeken in een emmer met wat dreft en laat het een nachtje staan
Scholl Concepts Fanboy
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire