|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2011 Locatie: België
|
Dag iedereen,
Onlangs heb ik mij dus een dap900 aangekocht met als doel lichte waskrassen te verwijderen.
Onze auto is altijd redelijk correct gewassen geweest (nooit carwash) dus heeft enkel hele kleine krasjes, die het meest zichtbaar zijn in de zon.
Nu mag je natuurlijk niet polieren in de zon, dus moet je voor extra verlichting zorgen om goed te kunnen zien wat je doet.
Deze avond na hem gewassen te hebben hem dus eens onder een groot licht geplaatst en de kleine waskrasjes zijn dan toch minder merkbaar, welke het zicht bemoeilijkt tijdens het werken (je weet niet wanneer je genoeg correctie hebt behaald).
Nu mijn vraag aan jullie: hoe gaan jullie daarmee om? Hoe zorgen jullie voor optimale belichting?
Alvast bedankt!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Velen hier gebruiken de Brinkmann inspectielamp om hun werk te beoordelen. Je vind ze hier: http://www.carclean.nl/p...ten/Inspectielampen.aspx
|
|
|
|
[quote=Eelco]Velen hier gebruiken de Brinkmann inspectielamp om hun werk te beoordelen. Je vind ze hier: http://www.carclean.nl/p...en/Inspectielampen.aspx[/quote] Maakt dit echt een groot verschil in zichtbaarheid? Enkel omwille van de LED's dan waarschijnlijk? Ik heb nochtans ook een grootlicht gebruikt die zeer krachtig is....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-7-2009 Locatie: Franeker
|
Ik weet niet hoe de "spreiding" van je LED lamp is, maar bij de brinkmann is het mooi gebundeld, waardoor je een goed beeld van de defecten in de lak krijgt. Hier kun je het zien: http://youtu.be/chwsTcEQoQQ
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Ik gebruik verschillende lampen: TL-verlichting, 500 watt bouwlampen en diverse led-handlampen waaronder de Brinkmann. Tip: ook met een goedkoop led-zaklampje uit bv Action krijg je al heel wat lakdefecten te zien. Voorbeeld: led-zaklamp met 14 leds, kostprijs 2,75 euro  Het hangt ook van de kleur van de wagen af, op mijn witte wagen en de beige-grijze wagen van mijn vriendin bijvoorbeeld is het heel moeilijk swirls zichtbaar te maken. Progress is a slow process
|
|
|
|
Ik heb al eens een wagen gepolierd in de volle zon, ging perfect 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-6-2010 Locatie: Zoetermeer
|
Ook met een zwarte auto? Moet je niet willen! Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
|
|
|
|
Ja was op een zwarte wagen. Dit weekend moet ik opnieuw een donkerblauwe doen, ik plan het opnieuw buiten te doen.
Dat ging perfect, dus waarom zou ik het niet doen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Mark1986 schreef:Ook met een zwarte auto? Moet je niet willen! Ja ook in de volle met een zwarte auto durf ik het wel aan hoor Mark. Alleen pak ik dan als ik de keus heb geen Monello/Menzerna polijstmiddelen, dan wordt het wel een zware klus. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
|
Om welke reden zou het dan niet mogen misschien? Dit was de wagen die ik heb gepolijst enige tijd geleden in de zon: http://www.autoforum.be/...-Porsche-Panamera-Turbo
Ging perfect 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
vooral op donkere lakken wil polish in de zon nogal snel indrogen, wat de werking en het afnemen zwaar maakt  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
ivo's schreef:vooral op donkere lakken wil polish in de zon nogal snel indrogen, wat de werking en het afnemen zwaar maakt  Geen al te grote stukken polijsten (1/4 deur bvb.) en polish snel verwijderen bij het stilleggen van de machine.... Ik vond het in ieder geval prettig werken in de zon 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Nou moet ik wel eerlijk zeggen, met een DAP verwacht ik een stuk minder problemen dan roterend werk  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,263 seconden.