Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

DAP en harde lak? Opties
joepi
#1 Gepost : zondag 22 mei 2011 22:43:26
Rang: Lid

Hallo allemaal,

Ik heb een 2 jr oude BMW (diamant zwart metallic) op zich natuurlijk prima lak maar hier en daar wat krasjes en swirls. Ik wil nu eens mijn auto helemaal opkanppen (poetsen, enz) en dit dan bijhouden. Nu denk ik aan een DAP 500/900 maar lees de ene keer 500 is goed genoeg voor 90% van alle gevallen maar ook dat bij "harde" lakken de 500 te kort komt. Het zal al wel vaak gevraagd zijn maar is een 500 goed genoeg?

De bedoeling is de auto helemaal te renigen, polijsten en dan glaze/sealant behandeling. Kan het ook gewoon uitbesteden maar voor dat geld heb ook een eigen (start) setje? Wat is overigens een goede sealant die heel lang blijft zitten?

Advies??!
Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : zondag 22 mei 2011 22:49:32

Met de 500 ben je gewoon wat langer bezig dan met de 900. Heeft iets minder vermogen, ik ben ook begonnen met de 500 en heb prima resultaten behaald op mijn A2 en A3 die ik toen had. En deze hadden ook harde lak. Alleen op mijn 80 kreeg ik een paar diepere swirls er niet uit, zelfs niet op oranje of paars met Inizio. Ben toen overgegaan op de rotary.

Mijn advies: heb je alleen wat swirls en heb je de tijd: 500 met de Monello polijst producten. Zwaardere lakdefecten of minder tijd: 900.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#3 Gepost : zondag 22 mei 2011 22:54:16
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mijn advies: ga voor de 900 versie, indien licht swirls dan standje lager lekker werken. Indien zwaardere defecten, dan heb je de 400PK toch mooi achter de hand!
Sealant: Wolfgang dgps ( wel rekening houden met vocht 12-24 na aanbrengen ) of de makkelijkere keuze maar ook onwijs goed: Poorboys EXP

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Soepergrover
#4 Gepost : zondag 22 mei 2011 22:59:43
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

mk-us schreef:
..., dan heb je de 400PK toch mooi achter de hand!

Laten we het op 400 Watt houden.
Wouter B
#5 Gepost : zondag 22 mei 2011 23:04:44

Wou net zeggen, doe mij er gelijk maar 4 van dan stop ik ze in me auto ipv me 110 PK motor die ik nu heb weg
Scholl Concepts Fanboy
Paulus de Boskabouter
#6 Gepost : zondag 22 mei 2011 23:11:30

Denk dat een DAP met 400pk niet te houden is hehehe

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
mk-us
#7 Gepost : zondag 22 mei 2011 23:59:46
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Ah ja, vond nét ff wat leuker klinken
Zoals altijd was je weer te scherp van geest Joost, grr LoL

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
joepi
#8 Gepost : maandag 23 mei 2011 8:39:42

Bedankt! Ik ga ermee aan de gang!
Olivier
#9 Gepost : maandag 23 mei 2011 8:45:16

Laat eens weten wat je ervaringen zijn na het werk op de harde lak aub...
Chicco_Himself
#10 Gepost : maandag 30 mei 2011 14:27:14

Als ik even mag inhaken......

Ik heb me een paar dagen geleden de DAP900 aangeschaft.
Donderdag ga ik e.e.a. eens testen echter ik zit ook nog met een paar vragen betreffende de DAP en de harde lak van mijn Audi A6 (zwart).

Er zitten op een paar plaatsen wat krasjes en voor de rest kan hij gewoon een goede complete poetsbeurt gebruiken (nog nooit gekleid volgens mij). De lak ziet er verder wel nog goed uit, doch volgens mij is er veeeeel meer uit te halen met de DAP c.q. kan hij nog veel meer blinken.....

Een voorbeeld van de krasjes:

En zo ziet hij er nu uit:

Klopt het dat ik het beste de volgende volgorde kan hanteren qua polijsten:
* Mezzo op wit, is het effect niet te zien dan overgaan op Mezzo met oranje
* Finale op groen en hiermee eindigen? Of kan ik beter met Finale eindigen op zwart?
Wie een kuil graaft voor een ander heeft veel werk verricht.....
joepi
#11 Gepost : maandag 30 mei 2011 15:36:13

Nou bij deze de tussenstand;

Heb nu een zere rug maar een schone auto;

Dit weekend Dap900 binnen gekregen en meteen maar aan de gang. Auto ook even gekleid, dat werk echt als een tiet! Nooit gedacht dat het zo'n groot verschil zou geven! echt GIGA! Je moet er niet aan denken dat je hier zo op gaat poetsen!

Na het kleien de auto nog een keer goed afgenomen met zo'n mooi doekie toen als volgt tekeer gegaan:

1. Polijsten met finale op witt, de gehele auto. Goed gekeken waar krassen zaten standje 3
2. Delen met krassen met Mezzo gepolijst op oranje, zware krassen (van takken) 4-5 keer langzaam bewerkt op stand 3-4, 90% is weg
3. Deze delen opnieuw met finale op wit
3. Hele auto in Black hole op zwart, standje 1-2 het verschil is, zeker tijdens het werk, zichtbaar maar vulling van kleine krasjes zie ik niet?! ( daar had ik wel op gehoopt)
4. Hele auto in EXP op concorso finishing pad standje 1-2

Krassen, ik heb geen foto maar het is beetje vergelijkbaar met die foto van die audi boven, nagel blijft niet hangen. Moet ik zwaarder polijstmiddel/pads gebruiken?

Black hole deed overigens weinig op de krassen die er nog overwaren dus ik moet hier nog een keer wat anders proberen ik had het idee dat er qua filling niet veel gebeurde, wel een donkere glans. Of doe ik iets verkeerd?

Ik heb overigens ook nog een paar vlekken in de lak (ik denk vogelstront) lak ziet er hier uit alsof er kleine barstjes inzitten, polijsten doet nauwelijks iets. Kan ik hier nog wat mee?

O ja, nu ik toch bezig ben al mijn chrome strips zijn grijs uitgeslagen (was altijd al) hoe kan ik deze het beste weer glimmend krijgen, en houden?

Hoe zit het nu met de rotatiesnelheid van de Dap, als ik bijv. EXP poets met stand 2 of hoger dan krijg ik direct glans en geen waas om in te trekken, dan moet ik echt terug naar 1 en dan nog. Volgens mij heb ik ruim voldoende product erop zitten. Wel in de zon gewerkt.

Suggesties?

Chicco_Himself
#12 Gepost : maandag 30 mei 2011 16:48:17

joepi schreef:

O ja, nu ik toch bezig ben al mijn chrome strips zijn grijs uitgeslagen (was altijd al) hoe kan ik deze het beste weer glimmend krijgen, en houden?

Zover ik op diverse forums heb kunnen lezen zou je dit weer glimmend kunnen krijgen met "Groene Steen". Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar "hier" kun je wel het resultaat bekijken.

Wie een kuil graaft voor een ander heeft veel werk verricht.....
Paulus de Boskabouter
#13 Gepost : maandag 30 mei 2011 17:08:21

Chrome maak je ook weer heel mooi met Prof.Polish van PB:

Centoquarantasette
#14 Gepost : maandag 30 mei 2011 20:30:19

Wouter B schreef:
Wou net zeggen, doe mij er gelijk maar 4 van dan stop ik ze in me auto ipv me 110 PK motor die ik nu heb weg

Wel lastig met zo een lang verlengsnoer hoor!
Alfa 147 2.0 T-Spark Distinctive, Eibach Pro System -30mm - tentar vie non battute
Gasten die "muziekjes" zetten over race filmpjes sporen niet helemaal!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire