Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's 12>
Sj0ertum's 00' Clio: Van dap naar Pro Opties
sj0ertum
#1 Gepost : woensdag 25 mei 2011 19:31:55
Rang: Lid

Hee Luitjes,

Ik heb me laatst aangemeld op het forum en al wat leuke reacties mogen ontvangen,
Ik ben me intussen aan het oriënteren op wat voor spulletjes er gaan komen en ik ben er al bijna zeker
uit dat er een DAP500 gaat komen om de intussen ontstane swirls uit mijn lak te verwijderen.

Eerst even een verhaaltje van de auto,

Het gaat om een Renault Clio uit het jaar 2000 met een 1.2 16 kleppertje onder de motorkap.
Ik heb de auto van mijn opa en oma gekregen en ben er dan ook erg zuinig op!
Ik heb de clio intussen dik 2,5 jaar en in die tijd heb ik er alweer een dik 40.000 km bij gereden
en moet nogsteeds bijna dagelijke op en neer naar Breda (30km heen en terug)

De auto wordt zeker om de week gewassen maar in de zomertijden eigenlijk wel elke week.
Ik gebruik al een tijdje het 2 emmersysteem en klei en wax de auto enkele keren per jaar,
maar toch merk ik dat door het wassen en drogen de swirls er langzaam in zijn gekropen.

Een foto van net na de aankoop

De auto was werkelijk in nieuwstaat. De lak zag er verschrikkelijk goed uit! En in het interieur was geen vlekje te vinden.
Hier een impressie van de lak op dat moment:

Er zijn intussen heel veel kleine dingen gedaan en gekomen, maar ik zal hier vooral de grotere optische
veranderingen laten zien.

Een subtiel spoilertje, Ik had een zilvere striping waarbij dit zilver erg leuk stond...intussen is de striping eraf en vind ik dat zilver nogsteeds
geweldig staan, dat breekt het allemaal een beetje. Soms twijfel ik om hem in de kleur te laten spuiten, maar voorlopig nog niet.

Daarna werd het tijd voor een set andere velgen, ik hou het graag origineel, het werden dan ook 15" spaakvelgjes van een Renault Clio Initiale.

De achterlichten werden vervangen door een nieuwere phase van de clio 2:
Before and After:

Er werd wat racegaas achter de kale grille geplaatst:

Het werk tijd voor een ander uitlaatje om de achterkant een sportieve uitstraling te geven.
Geen rammelpijp, maar gewoon netjes voor de looks en bij een warme motor en subtiel brommetje.
De foto's hievan zie je hieronder waar ook de verlaging te zien is.

Daarna werd het tijd voor een verlaging, dit is gedaan dmv -4cm Weitec verlagingsveren.
Op deze foto zie je de striping die er op zat, stond erg goed vond ik zelf en heb er leuke reacties
op gekregen, maar op een gegeve moment trok 'het weer' in de sticker en heb ik ze eraf gehaald.

En als laatste werd de muziek uiteraard aangepakt. De speakers in de voordeuren werden vervangen,
er werd een setje hoedenplank speakers onder de hoedenplank verstopt. En de reservewielbak is gaan fungeren
als subwoofer behuizing. Met dit als resultaat:

Buiten dat heb ik bijvoorbeeld al het kunstof met speciale matzwarte lak van motip gespoten op de voor en achterbumper na.
Die hou ik bij met een Trimdetailer om het zwart te houden, maar dat is maar zelden nodig.
Er zijn luxe kentekenplaten gekomen, ik heb diverse interieurdelen die gewoon kunstof kleur hadden gespoten in een nette
antraciet kleur.

En dan nog wat foto's van dat resultaat en de rest van het interieur:

De bijrijdersstoel, helaas is de bestuurdersstoel niet meer zo kleurrijk. Deze heeft geen vlekken maar is wat donkerdoor
door de ontstane vervuiling denk ik. Hier zoek ik nog een oplossing voor om het een keer goed schoon te maken.

Nou dit was het wel zo'n beetje, er zal snel een update achteraan komen met hoe de lak van de auto er nu bij staat.
Over het algemeen goed, maar toch wat last van swirls en doffere koplampen....maar dat zal ik jullie zsm laten zien.
Ik heb intussen al een leuk verlangijstje maar daar kom ik nog wel op terug samen met het stappenplan om de auto aan te pakken.

Groetjes,

Sjoerd
Wouter B
#2 Gepost : woensdag 25 mei 2011 19:45:16

Hey Sjoerd

Voor je interieur zou ik is kijken of er misschien iemand met een extractor bij je in de buurt woont, dan krijg je het zeker wel weer schoon.

Blijft een mooie auto om te zien great
Scholl Concepts Fanboy
Paulus de Boskabouter
#3 Gepost : woensdag 25 mei 2011 19:50:40

Leuke wagen zeg! Mijn broer had een Clio II phase II RS! Leuke wagens met een goede wegligging.

Mooie glans!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
ericon
#4 Gepost : woensdag 25 mei 2011 23:14:32

Hoi Sjoertum, ik zie je nog wel eens bij de appie in de kets, mooie auto.
Ben dan meestal met mijn 5 alpine
Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort

sj0ertum
#5 Gepost : donderdag 2 juni 2011 19:10:51

Zo, vandaag de auto weer eens gewassen, wat blijft die Delirium drying towel toch heerlijk zeg!
Daarna de schade maar eens opgenomen....

Swirls, Swirls en nog meer Swirls, en dit keer geen aardbeien, koekjes of chocolade er doorheenLoL
En ook de koplampen zijn om te huilen, ik was mijn auto bijna wekelijks en het wordt echt wekelijks erger!

De motorkap:

Het dak:

Zijscherm: Niet echt Swirls in de vorm van cirkels maar meer langwerpig.

De koplamp:

Hier moet natuurlijk wat aan gebeuren, en omdat er een gunstige blauwe brief in de brievenbus lag maar meteen een bestelling gedaan.

Een DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition besteld. Dus met de monello pads en middelenhehehe lief
En een literfles Spray&Wipe omdat mn Quickdetailer spray op was voor het kleien.
Nu vraag ik me alleen af of er een spuitkop bij de literversie van Spray&Wipe zit?

Dat vond ik weer even duur genoeg bij elkaar, dus over enkele weken nogmaals een bestelling plaatsen met:
PB's Blackhole, eigenlijk zou ik hier een sampletje van moeten hebben omdat de reacties me nog niet hebben overtuigd.
PB's Natty's paste wax blue
IRON X
En misschien kom ik nog wel meer leuks tegengeniet

Ik heb een striping op mijn auto gehad en de vele lijmresten verwijderd met een karamelschijf, hier zie je helaas
wel wat sporen van in de vorm van lichte swirls. Dus dit hoop ik er mee uit te gaan polijsten.
Dat was hem weer! Ik hoop zo snel mogelijk een Show off van de DAP met de resultaten te kunnen maken. Maar dat laat denk ik nog
een week of 2 op zich wachten i.v.m. tentamens.

Groetjes!
ivo's
#6 Gepost : donderdag 2 juni 2011 19:42:56
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Goede analyse en nette bestelling! ja
De lange "halen" op je zijscherm zijn ook gewoon krassen door het wassen. Misschien een aantal keren met een vervuilde mitt krassen getrokken?
Voor de rest, swirls en krasjes maak je bij elke aanraking van de lak, hoe voorzichtig je ook bent weetniet
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

A3
#7 Gepost : donderdag 2 juni 2011 21:11:30

Heel jammer van de swirls, daar ontkom je nou een maal niet aan.
Ook op mijn auto zitten er genoeg niezoblij maar ja even geen centen voor een DAP.

Heb PB black hole uitgeprobeerd op mijn auto (na wassen , kleien) , 't smeert makkelijk op en af maar ik zie geen verschil. De swirls zitten er nog op. Doe ik iets verkeerds?

Enfin wellicht dat het op jouw auto wel werkt.

Suc6
ivo's
#8 Gepost : donderdag 2 juni 2011 21:14:58

gebruik even de zoekfunctie wbt. black hole...
zijn al tig topics over.....

(SOLD!)

WouterP
#9 Gepost : donderdag 2 juni 2011 21:52:47

mocht je die koplampen niet meer goed krijgen met alleen polijsten , dan kun je eens zoeken op wetsanden.. Dan krijg je ze wel weer als nieuwknipoog
sj0ertum
#10 Gepost : donderdag 2 juni 2011 22:08:23

Dat wilde ik zowizo al gaan proberen knipoog op de clioclub staat wel een leuke how to dus dat komt wel goed. Maar eerst de rest van de auto.
Yellow240
#11 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 15:35:13

ericon schreef:
Hoi Sjoertum, ik zie je nog wel eens bij de appie in de kets, mooie auto.
Ben dan meestal met mijn 5 alpine

Grappig om te zien dat er nogal wat mensen hier uit de buurt komen. Ik heb je 5 al een paar keer rond zien rijden. Die auto weet iedere keer een glimlach op m'n gezicht te toveren. Houd je ogen maar eens open voor een gele Volvo 240, dat ben ik knipoog+tong

Leuke Clio ook! Zal ook eens kijken of ik die tegenkom in de buurt van Sprang-Capelle.

Ik heb al een uitnodiging van Martin245 gehad om een keer langs te komen, maar wellicht kan iemand van jullie me ook een keer de weg wijzen in de wereld van het detailen.
sj0ertum
#12 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 17:55:04

Hahah ik ken jou wel met je Gele Volvo! Je auto heb ik al verschillende keren gezien, maar jou ken ik ook van gezicht of van school.
Heb je op het Dr Moller College gezeten in Kaatsheuvel? En hoe heet je dan?
sj0ertum
#13 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 17:56:36

Vandaag het 2e pakketje binnen gekregen van Carcleangeniet .

En daaruit kwam een DAP500 met een oranje, witte en licht groene Monello schijf.
Daarnaast de Mezzo en de Finale van Monello en nog een literfles Spray and Wipe.

En dan ziet mijn beginnerscollectie er zo uit:
Ik heb nog een stelleje MF's liggen, maar dat lijkt me onnodig om allemaal op de foto te zetten.

corsawim
#14 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 18:11:32
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

hier kan je al een flink eind mee verder great
Groetjes, Wim
mk-us
#15 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 18:39:27
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

idd!

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wouter B
#16 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 21:02:04

Goed bezig Sjoerd great
Scholl Concepts Fanboy
sj0ertum
#17 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 21:25:18

Ik kon dat ding natuurlijk niet in het doosje laten zitten en er naar gaan zitten kijken de komende weken voordat ik hem echt ga gebruiken.
Dus ik had een perfect slachtoffer om mijn eerste machinale ervaring mee te delen.
Dat is dus mijn trouwe Toshiba laptop geworden met gespoten deksel die echt verschrikkelijk bekrast was van de afgelopen 3,5 jaar in en uit
de tas te halen.

Dat zag er zo uit:

Nadat ik de helft van de klep één keer had geraakt met Mezzo op Oranje zag het er al zo uit:

Daarna nog 2 hits gedaan met mezzo op oranje, daarna mezzo op wit 1 keer en afgewerkt met finale op licht groen.
En dan heb je dit als eindresultaat, er zitten nog wel wat oneffenheidjes in hoor, maar je moet heeeeel goed kijken.
Dus ik ben nu al helemaal verliefd op dat apparaat!great geniet

En dan nog een heerlijke close-up gemaakt met mijn HTC Desire Z, die erg goed is in erg dichtbij!
Kunnen we dit een zogenaamde 'Flake pop' noemenhehe

Binnenkort meer, maar dan op m'n Renault Clioohoh
corsawim
#18 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 21:35:32

TOSHIBA zou er fier op zijn Whistle
Groetjes, Wim
DarkBlue
#19 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 22:08:54

Zow, das handig. Ik weet al wat ik morgen ga doen! Whistle
Reny
#20 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 22:17:34

Ik heb dezelfde laptop, met dezelfde krassen
Als het morgen regent heb ik een leuk klusje great
ivo's
#21 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 22:18:34

Ik zie trouwens een Fles mezzo in een nieuw jasje op de foto ja
Nice blij

Mooi resultaat op je Lappie behaalt hoor! ja

(SOLD!)

sj0ertum
#22 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 22:37:20

Haha dankje allemaal! Ben er zelf ook blij mee!

De Mezzo idd in een ander jasje, alleen jammer dat ik de finale nog in een andere fles heb. De mezzo heeft nu dezelfde dop als op de dodo born to be mild. Zon druk ding waar het kopje net van omhoog komt.
bartr123
#23 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 22:37:32

Iedereen is klein begonnenLoL
Opel Antara 2008
Festool
3M
sj0ertum
#24 Gepost : maandag 13 juni 2011 19:29:02

Vandaag weer ff een bestelling de deur uit gedaan...ik wil eigenlijk nog meer bestellen maar dat doe ik niet voordat ik andere auto's ga doen omdat ik het gewoon niet nodig heb.

Natty's Paste Wax Blue - 235ml
PB's Wheel Sealant - 235ml
SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
Standaard sprayer - Poorboy's World (voor op mn literfles spay&wipe)
Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator (Om natty's aan de brengen)

Eigenlijk wil ik ook nog:
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
C.Pro - Iron.X Cleaner - 500ml
Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Poorboys World - Black Hole - 473ml

Maar dat komt wel als ik het echt nodig heb, vind het zonde om het op de plank te zetten.
Niet komendeweek maar de week erop is de Clio aan de beurt om aangepakt te worden door de DAP500 woepsunny:

Ik heb getwijfeld om de vloeibare natty's te pakken, omdat ik dit met de dap kan aanbrengen, maar hier kon ik zo snel niet echt goede verhalen over lezen.
Dus toch maar voor het potje gegaan en meteen een goede handpad erbij gekocht.
sj0ertum
#25 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:23:52

Clio meets DAP

Luitjes,

Vandaag heeft de clio voor het eerst kennis mogen maken met mijn DAP500, en wat vond hij het toch lekker haha.
Stappenplan:

Kleien heb ik overgeslagen omdat ik dit een maandje geleden heb gedaan en na een rondje motorkap de vervuiling verwaarloosbaar was.
Dus ik heb als eerste de auto met afwasmiddel gewassen om wax en trim resten te verwijderen, toen bleek dat mijn vriendin nog naar huis
moest worden gebracht, dus dit snel gedaan. Terug gekomen de auto gewassen met Dodo's Born to be mild en de auto gedroogd met de delirium drying towel.

Toen hebben we de DAP500 erbij gepakt en een testspot gedaan met Mezzo op Wit, maar dit bleek niet voldoende te zijn, Mezzo op oranje bleek de juiste combinatie.
Daarna afgewerkt met finale op groen. Omdat ik nog niet zo overtuigd ben door bijvoorbeeld de black hole heb ik ervoor gekozen om het direct af te werken met Natty's past wax blue.
De deluxe mega towels zijn trouwens ook echt heerlijk om mee te werken!

Dit was dus mijn eerst ervaring met de DAP500, en het beviel me voor een eerste keer erg goed. Ik denk dat er met meer ervaring ook meer resultaat uit valt te halen, maar dat komt wel.
Het enige wat ik me afvroeg, bij ieder stuk paneel dat ik aanpak met de DAP doe ik ongeveer 4 druppeltjes op de pad, verdeel dit handmatig op het paneel, verdeel het beter in stand 1 of 2 en
daarna voer ik de snelheid snel op richting de 6. Maar ik merk dat mijn oranje Pad helemaal dicht slibt met polijstmiddel....gaat dit ten nadele van het polijst resultaat? Of maakt dit niets uit en
is dit normaal? Ook merk ik dat de steunplaat echt in de pad word gedrukt en de randen van de pad die buiten de steunplaat vallen over de steunplaat gaan 'krullen'. Is dit normaal of druk ik dan
te hard op de machine? Met de witte pad had ik dit niet, maar die is ook vele male steviger van de oranje merkte ik bij het uitspoelen. Oranje is dan net een spons.

Nou genoeg verteld...het resultaat mag er wezen! Ik heb geen before/after en half/half foto's gemaakt omdat als je naar boven scrolt de 'schade' kunt zien zoals het was. Hierbij dus het resultaat:
Ik heb de foto's gemaakt met mijn HTC Desire Z, omdat die betere foto's maakt dan de simpele digitale camera's die beschikbaar waren. Dus qua foto's heb ik mijn best gedaan om het er mooi op te zetten.

Een reflectieshotje:

De voorschermen weer netjes Swirl vrij

Ook het achterscherm ziet er weer netjes uit

Reflectie en flakepop? In de deur

Het interieur, mooie foto al zeg ik het zelf.

De ondergaande zon met mijn spoiler

Het kontje

Paulus de Boskabouter
#26 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:32:52

Wow ogen glasses Erg mooi resultaat behaald zeg great Erg mooie foto's trouwens ja

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
rvarkelen
#27 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:34:59

Da's een heel mooie Clio, mooi werk man!
stimpy68
#28 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:36:52
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

sj0ertum schreef:

Een reflectieshotje:

We kunnen het niet vaak genoeg zegge: zet never, nimmer, nooit een fles zo op je lak! Als deze gaat schuiven heb je kun je krassen krijgen die je zelfs met een rotary er niet uit kunt krijgen knipoog+tong
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
sj0ertum
#29 Gepost : maandag 27 juni 2011 11:39:53

Haha dankje! Ik ben ook erg tevreden met het resultaat..

En agh....die fles stond er alleen een paar tellen voor de fotohehe
j0eyv
#30 Gepost : maandag 27 juni 2011 12:58:07

Hij is goed gelukt voor je eerste keer! blij
Ruttie85
#31 Gepost : maandag 27 juni 2011 15:04:07

Geweldig resultaat, de diepe glans in die avondfoto's die de blauwe lak laat zien is echt ongelofelijk!

Klopt het overigens dat de DAP500 een excentermachine is? Ik heb laatst bij Carclean.nl besteld en daar zat een folder bij van die machine. Ik heb een Milwaukee excenter en ben benieuwd wat voor resultaten dat dan zou geven met polijstmiddelen als Monello of Poorboys.
(Ik heb voor de laatste gekozen vanwege betere verwerkbaarheid in de zon.)

Ik dacht dat de DAP zowel roterend als excentrisch in was te zetten.

Maar deze Clio heeft dat niet meer nodig, prachtig! blij
stimpy68
#32 Gepost : maandag 27 juni 2011 15:27:39
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

DAP = Dual Action Polisher

Excenter dus knipoog Hij roteert ook, maar niet geforceerd, wat normaal is voor een excentrische machine.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Wouter B
#33 Gepost : donderdag 30 juni 2011 23:22:43

Zie het hier later dan op het Clio forum haha!

Nogmaals een super resultaat helemaal voor de eerste keer! great
Scholl Concepts Fanboy
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's 12>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire