Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Sj0ertum's 00' Clio: Van dap naar Pro Opties
emiel10
#34 Gepost : donderdag 30 juni 2011 23:50:33
Rang: Lid

Zeer mooi resultaat, erg mooie flakepop ook. Maar zoals Adrie al zegt, NOOOOOIIIITTTTT een fles los op de lak, heb gezien wat er met de lak gebeurt als er even een miniscuul windvlaagje langskomt. En dat krijg je inderdaad zonder overspuiten niet hersteld
ericon
#35 Gepost : zaterdag 2 juli 2011 20:17:01

Ziet er top uit zeg! mooie foto's ookcool
Blijf het een mooi model vinden, de Clio II

Yellow240 schreef:
Grappig om te zien dat er nogal wat mensen hier uit de buurt komen. Ik heb je 5 al een paar keer rond zien rijden. Die auto weet iedere keer een glimlach op m'n gezicht te toveren. Houd je ogen maar eens open voor een gele Volvo 240, dat ben ik knipoog+tong .

Kijk, een dorpsgenoot!.. ik ga er op letten, zoveel 240's rijden er niet in het dorp.
Vriend van me heeft trouwens een blauwe 240 estate, ik ben bang dat ik die ook heb aangestoken met het detail virus.
Renault: Grand Scénic 2.0 16V Tech Line luxe - 5 Alpine turbo 83 - trackday 5 Alpine turbo 82 - Juvaquatre break 58 - Twingo 94 comfort

sj0ertum
#36 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:42:03

Vandaag de koplampen aangepakt, eerst nat geschuurd met korrel 1200, fijner had ik helaas niet in huis dus toen ben ik grof gaan polijsten met de
Commandant cleaner 4 op oranje, dat werkte echt perfect om de krasjes van het schuren weg te polijsten.
Daarna met Mezzo op wit de boel afgewerkt, en het resultaat mag er wezen!

Misschien dat ik hem nog eens over doe om nog iets meer glans te creëren door ze nog eens goed te schuren met korrel 2000 en daarna weer te polijsten.

ivo's
#37 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:54:04
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

da's inderdaad al een wereld van verschil! ja
New detailing project: Silver Beetle Highline

(SOLD!)

"Gek zijn doet geen pijn" - rodders

jeffrey rallye
#38 Gepost : maandag 11 juli 2011 15:56:47

Dat ziet er goed uit!
DarkBlue
#39 Gepost : maandag 11 juli 2011 19:44:23

Wow, wat een verschil! Erg mooi resultaat!
IbizaSigno
#40 Gepost : maandag 11 juli 2011 21:48:26

Super netjes!
Seat Ibiza signo 1.4 16v
Paulus de Boskabouter
#41 Gepost : maandag 11 juli 2011 22:19:28

Verschil tussen dag en nacht! Toppie great

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
sj0ertum
#42 Gepost : maandag 15 augustus 2011 22:44:12

Motorruimte

Hee Luitjes,

Ik ben weer terug van vakantie en het begon weer te kriebelen na ik weer wat leuks binnen had gekregen van Carclean.nl .
Vandaag de motorruimte schoon gemaakt die eigenlijk vooral een beetje aangekoekt stof en kalk had. Ik heb daarom geen voor Foto's.
Maar dat mag de pret niet drukken:

Eerst een beetje nat gespoten, daarna ingespoten met APC 1:4 en alles met een kwastje ingeborsteld en het even laten rusten waarna ik het
heb afgespoeld Toen alles opgedroogd was na een ritje alles in de PB's Bold&Bright gezet. Dit leek me wel prima ook voor de rubber slangen
omdat het voor de rubber banden ook verzorgend is, en het ziet er strak en shiny uit al zeg ik het zelf.

RST-Smurf
#43 Gepost : dinsdag 16 augustus 2011 12:46:48
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.Detailer zilver: Frequente detailer

Ziet er netjes uitgreat
Tip van de maand van Smurf :

"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
sj0ertum
#44 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 15:30:56

Afgelopen week enkele auto's winterklaar gemaakt: Alle drie de auto's als volgt aangepakt:

Gewassen met Dodo's BTBM shampoo
Velgen van de BMW met Spray&rinse en Iron X aangepakt, waren echt een jaar nier meer schoongemaakt.
Velgen van de Seat en Opel gewoon met mn overige shampoo na het wassen schoon gemaakt.
Rubbers en bandjes met APC schoongemaakt en de bandjes van alle auto's in de bold n bright van PB's.
Wielkasten in de bumperblack van de action.
Drogen met de delirium
Kleien met de Dolce verde klei icm PB's S&W
Afgewerkt met Natty's paste wax blue.

De Seat heb ik voor natty's ook nog lichtjes gepolijst met finale op groen om wat lichte swirls te verwijderen.

De BMW was een vriendendienst voor mn schoonvader die de volgende dag terug kwam van vakantie, daarbij had ik geen zin om hem te polijsten omdat hij de auto zelf
toch niet bij houd en het waarschijnlijk ook niets interesseerde dat ik hem heb aangepakt.
En de Opel is van mijn vader, Die hou ik zelf erg goed bij en vond het op dit moment nog niet nodig om hem te gaan polijsten, dit komt na de winter wel een keer.

Foto's zeggen meer dan woorden, helaas alleen afterpics:

Op de planning voor deze week staat nog een Mazda MX5, en in één van de komende weekenden nog een Mercedes E klasse
D-J
#45 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 15:34:21

Dat ziet er erg mooi uit zeg!
--Fabia Greenline & VW Kever 1200 --

***Glanz oder gar nicht!***
Fraxter
#46 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 17:00:57

Zien er allemaal erg netjes uit!
"Experience is that marvelous thing that enables you to recognize a mistake when you make it again."
Virus
#47 Gepost : dinsdag 4 oktober 2011 23:08:48
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

3 x knap werk geleverd! great
Progress is a slow process
picasso
#48 Gepost : woensdag 5 oktober 2011 16:42:23

Idd mooi werk , weer 3 mooie auto's op de weg . knipoog
it's better to live for something then to die for nothing
sj0ertum
#49 Gepost : zondag 16 oktober 2011 11:46:03

Mazda MX5

Vandeweek de Mazda MX5 van een vriend zijn moeder aangepakt.
Heb helaas geen vooraf foto's, maar het resultaat mag er wezen.
Qua swirls leek het vooraf mee te vallen, maar zo'n zilvere lak kan je toch goed voor de gek houden.
Na het wassen en kleien kwamen er toch flink wat beschadigingen omhoog.
De eigenaar was zo te spreken over het resultaat, dat ik hun zwarte Mercedes binnenkort ook moet doen.

Stappenplan: Velgen met PB's S&R, wassen met Dodo's BTBM, drogen met delirium, kleien met dolce verde icm S&W, Dap 500 erbij gepakt en gepolijst met mezzo op wit
en afgewerkt met finale op lichtgroen, opnieuw wassen, drogen, Lekker vers laagje natty's blue aangebracht en de bandjes in de PB's B&B.
En de koplampen nog even gedaan met mezzo op oranje en afgewerkt met finale op lichtgroen. Deze waren niet beschadigd, maar wel wat vergeeld, en dat verdween als sneew voor de zon.
Tijdsduur: Ongeveer 5,5 uur

Daarnaast nog even een bestelling geplaatst om het mn collectie wat uit te breiden om in de praktijk wat meer mogelijkheden te hebben.

SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Bug Squash - 946ml
5X Standaard sprayer - Poorboy's World
2X Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Citrus Bling - 500ml
Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Paulus de Boskabouter
#50 Gepost : zondag 16 oktober 2011 11:58:36

great Staat er strak bij!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Overlord
#51 Gepost : maandag 17 oktober 2011 15:22:06

Gelukkig zie je op de MX-5 al snel resultaat van je werk. En de Metalic lakken komen er ook super uit als je ze behandeld hebt. Krijgen echt diepte als je er een PB block hole over legt zoals bij onze Titanium grijze!

sj0ertum
#52 Gepost : donderdag 17 november 2011 13:29:20

Pro 900

Vandaag nadat ik de DAP500 uitvoerig heb getest en dit niet altijd toereikend was, dan ook maar de PRO900 besteld.
De 'zonder doos' actie bleef maar voorbij komen en ik kon de verleiding niet meer weerstaan haha.
Daarnaast nog een EZ detailbrush besteld, ik had een Ultra Safe Wheelbrush, maar dat is echt 3x niets, dus we gaan nu hopelijk voor kwaliteit.
En ook meteen maar een flesje Black WOW erbij besteld omdat ik de Trim detailer van Megs een beetje beu was.
Ik zal binnenkort eens een foto van mn tools verzamelengreat

Daarnaast zal het de komende tijd wat rustiger worden met detailen omdat ik afhankelijk ben van het weer en geen stalling of garage hebcry
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire