Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's <123
Project : 2002 Noble M12 GTO Opties
Bartezzz
#67 Gepost : donderdag 9 juni 2011 13:08:03
Rang: Lid

ik denk wat martin bedoeld is, het glas vervangen door een exemplaar dat niet "troebel" is.
zodat je de gloeipit en reflector kunt zien geniet
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
bzguy
#68 Gepost : donderdag 9 juni 2011 19:39:54

martin78 schreef:

Ik bedoel met helder glas, dat het glas helemaal glad is (leg ik het zo beter uit geniet )

het glas is idd niet glad, er staan allerhande lijnen in omwille van de lens, denk niet dat er gladde lampen bestaan hiervoor ; idem met de kleurloze voorste knipperlichten : daar staan ook lijntjes in.

Morgen volgen foto's blij
martin78
#69 Gepost : donderdag 9 juni 2011 19:48:09

bzguy schreef:
het glas is idd niet glad, er staan allerhande lijnen in omwille van de lens, denk niet dat er gladde lampen bestaan hiervoor ; idem met de kleurloze voorste knipperlichten : daar staan ook lijntjes in.

Morgen volgen foto's blij

juistem dat bedoel ik LoL

Jammer dat ze dat soort niet hebben, althans in mijn ogen zou het mooier staan
nogmaals in mijn ogen he wink2

voor de rest echt een exclusieve auto hoor, jammer dat je niet om de hoek woont hehe

"Scooby Doo is less confusing than you"
bzguy
#70 Gepost : donderdag 9 juni 2011 19:50:59

Gisteren en vandaag keihard doorgewerkt, had mijn camera niet ter beschikking dus kon geen tussenfoto's maken niezoblij

Gevolgde werkwijze :

1) auto gekleid, kwam nagenoeg geen vervuiling af (wagen was steeds zeer grondig onderhouden en heeft nog maar 18.000 km op de teller!)

2) auto gepolijst met :

- Monello Inizio & oranje (op de motorkap vb meerdere hits)
- Monello Mezzo & wit
- Monello Finale & groen

3) auto afgespoten om polijststof te verwijderen

4) auto ingeneveld met APC 1:10, nagespoeld & afgedroogd

5) Poorboy's Black Hole glaze aangebracht, laten curen en afgenomen

6) Chemical Guys BlackLight aangebracht, laten curen en afgenomen

7) interieur gestofzuigd

8) velgen afgenomen, gereinigd met Bilberry's wheel cleaner, dan APC 1:5, nagespoeld, afgedroogd en voorzien van een laagje Collinite

9) banden ingeneveld AutoGlym Instant Ture Dresisng en laten drogen, velgen teruggeplaatst, centers van de velgen (de rood geanodiseerde 'moeren') gereinigd met Professional Polish

10) motorruimte was reeds proper gemaakt, her en der voorzien van laagje Poorboy's Trim Restorer

11) Dodo Juice Purple Haze Pro aangebracht, beetje laten curen en afgenomen

12) trim's nagelopen met Poorboy's Trim Restorer

13) lampen ook gewaxed met Dodo Juice Purple Haze Pro

Morgen alles nog eens nalopen, interieur voorzien van een laagje 'Natural Look', en dan foto's maken blij

bzguy
#71 Gepost : vrijdag 10 juni 2011 12:47:40

Vandaag de laatste hand gelegd aan de wagen, de laatste details, nu is de wagen af blij

Voor foto's van het uiteindelijke resultaat verwijs ik je graag door naar de show-off, zie HIER
denniST
#72 Gepost : zaterdag 11 juni 2011 23:00:57

Wat eem super dikke wagen! En hij ziet er echt super uit na je detail! Echt top!

Gave filmpjes ook! zeker je laatste! En dat geluid :P heerlijk! vond me zelf al verwend met de klank van mijn 5pitter met een identiek afblaas geluid :P maar dit is toch echt baas boven baasgreat

Vwb de achterlampen uit je eerdere post, die zijn zo te zien custom made. Een set originele lampen, aanpassen en dan hella lampen er in zetten.
Een paar jaar terug gebeurde dit heel veel in de tuningscene als tegenhanger van de lexus lampen e.d. als je zelf handig bent met poly, en een setje van die hella lampen aanschaft zou je ze dus zelf kunnen maken (of laten maken)

mvg Dennis
Ford Focus ST 2.5T
bzguy
#73 Gepost : vrijdag 1 juli 2011 20:40:52

Dank je voor het compliment, ook bedankt voor de tip, als ik eens heel veel tijd heb ... knipoog

Hier nog een paar filmpjes om een nog beter idee te hebben omtrent het zalige geluid :

1 : Noble op circuit Zolder (ja, heb nog veeeeeeeeeeel te leren!) :

2: Mijn halve vloot (Noble, Porsche, Lotus) vanaf 41sec (bij vertrek na auto-meeting in Oostrozebeke) :

picasso
#74 Gepost : vrijdag 1 juli 2011 21:12:34

Mooie filmpjes Bzguy . En die witte Lambo lief die mag er ook best zijn .
it's better to live for something then to die for nothing
Paulus de Boskabouter
#75 Gepost : vrijdag 1 juli 2011 22:57:28

Gave filmpjes man! Ik heb ook eens geprobeerd wat te filmen op de Ring, maar door de trillingen zie je niks meer. Hoe monteer jij je camera? Je rijstijl is niet verkeerd, maar je rijd natuurlijk ook op safe. Heb zelf ook een racelicientie.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
bzguy
#76 Gepost : vrijdag 1 juli 2011 23:16:46

ik gebruik de TomTom iPhone houder, gaat wel goed vind ik blij

Ik rij maar op pakweg 70 %, en volg verre van de ideale lijn op sommige plaatsen ; kanaalbocht (begin van het filmpje) vind ik de moeilijkste : heel lange bocht, moeilijk om apexen te vinden woeps
Bartezzz
#77 Gepost : vrijdag 4 november 2011 22:38:51

bzguy schreef:
Neen er zijn helaas GEEN aftermarket lampen voor dit type, zelfs geen nep Lexus-dingen ; indertijd zijn er mooie gemaakt voor de Marcos-wagens, maar die stonden dus op hun wagens en zijn los NIET verkrijgbaar niezoblij

De Sonata-lampen zijn voor de Amerikaanse Noble-modellen : die carrosserie achteraan wijkt zeer licht waardoor de Sonata-lampen dus NIET passen op de Europese modellen niezoblij

Ik loof een beloning uit van 100 EUR bovenop de aankoopprijs voor eenieder die zo'n set vindt blij

Ik weet niet of je het inmiddels al gevonden hebt.

maar ik kwam er toevallig op!
de eigenaar van die set lampen heeft ze zelf gemaakt knipoog

Hier kun je lezen hoe!
http://www.pistonheads.c...sers+for+Noble&mid=0
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's <123
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire