|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-3-2011 Locatie: Simpelveld
|
Ik heb het vermoeden dat dit topic al vaker gestart is of in ieder geval een variatie hier op. Maar!, ik wil he toch graag even verhelderd hebben. ik heb namelijk een zwarte golf 4 en ben al flink aan het detailen geslagen. (tot nu toe nog handmatig, maar de dap900 komt eraan) laatst heb ik na het lezing van de verschillende zeer goede ervaringen met BH dit ook geprobeerd. - eerst gewassen met dodo's sour. - gekleid met Pb klei en S&W. nu vind ik dat de glans al zeer verbeterd na de PB blue wax, maar ik heb hiertussen dus na klei en voor de wax BH aan gebracht maar ik kan niet zeggen dat hierdoor de glans of diepte van de lak toeneemt? doe ik iets fout? of moet ik ook niet veel zien? ik doe het volgende zwarte handpad van Monello n drupje BH en dan werk ik het paneel in laten we zeggen +- 3 keer zo lang als het aanbrengen van wax. dan wacht ik tot 'haze' en ik neem het af met een MF. kunnen jullie me wat tips geven wat ik anders kan doen. of welk product misschien beter is? alvast bedankt! Je hebt poetsen en je hebt detailen. Wat doe jij?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
doorpoetsen tot er weer glans verschijnt, daarna afnemen (dacht ik toch....  ) New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
dat dacht ik ook maar goed wat is weer glans verschijnen? want als ik denk o er verschijnt weer een glans.. is deze ook zo weg door de haze. is het dan te veel middel? niet lang genoeg "bewerken"? Je hebt poetsen en je hebt detailen. Wat doe jij?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Na de haze weer effies doorbikkelen, dan pas 'de echte glans' // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Even wat beter zoeken met behulp van de zoekfunctie... is al veel vaker voorbij gekomen. Inwerken totdat er een glans ontstaat, dan laten intrekken totdat er een waas ontstaat dan afnemen. Staat zo ook op de fles... RTFM dus Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-3-2011 Locatie: Breda
|
Niet iedereen kan even goed engels lezen of in ieder geval het jargon. Wanneer heb ik nou eens tijd voor mijn (auto) vrouw......en het zoeken naar een garage met stroom wil ook niet echt lukken, hmm.
|
|
|
|
Het engels lezen is geen probleem. Maar ik zie het resultaat niet dus ik vroeg me af wat is lang genoeg inwerken of wat is de beste methode alvast merci voor de reacties Je hebt poetsen en je hebt detailen. Wat doe jij?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
denk niet dat BH op alle lakken hetzelfde effect heeft VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Dat begrijp ik maar opzwart zou t toch net goed moeten werken? Je hebt poetsen en je hebt detailen. Wat doe jij?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
bij mijn Black Pearllak ook geen echte meerwaarde VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-5-2011 Locatie: Ultrajectum
|
Ik heb het nu ook gekocht en krijg het van de week binnen. Eens kijken wat het effect is op mijn zwarte auto. Dit op aanraden van een mede lid. :-)
|
|
|
|
Vandaag (hemelvaart) de auto gewassen en gekleid. BH erop en afhalen. Ik zie eigenlijk geen verschil. Daarna Natty limited edition erover heen en uitgepoetst Geeft handmatig opbrengen van BH wel het gewenste effect of werkt het beter met een DAP?
|
|
|
|
zoals hierboven beschreven... Het is niet "even erop en eraf" BH moet even ingewerkt worden, dan even "hazen" en daarna pas afnemen. Sowieso kan het zijn dat je geen verschil ziet, ook niet na deze stappen... New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
Heb het ingewreven totdat de haze kwam en toen er nog eens overheen gegaan. Daarna verder met de rest van de auto en toen terug naar begin. Uit gepoetst maar verder geen verschil kunnen merken. De zon draaide en toen stond ie in de zon en zag de swirls nog gewoon zitten. Zucht... Toen PB natty erover , terug naar huis nieuwe MF pakken en weer naar beneden gegaan Uitgepoetst. Kreeg wel wat van een wetlook te zien.  Denk dat ik toch een keer een DAP moet halen.
|
|
|
|
Het is ook geen echte filler hè..! Het maskeert LICHTE swirls, de diepere krijg je niet vol...  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 23-3-2009 Locatie: roosendaal
|
BH voedt je lak. als je lak reeds goed behandelt en gevoed is zal het m.i. geen meerwaarde geven...
ik heb er echter na gepolijste auto's samen met waxwizard hele mooie resultaten mee gezien en beleefd. na het polijsten is de lak wel helemaal "open" wellicht is dat het verschil.
|
|
|
|
Ok, duidelijk
Een goede wax voedt je lak toch ook? Bv Meguiar's NXT en PB Natty?
|
|
|
|
ja en nee... NXT voedt wel (is een all in one), natty's niet... Het sluit de porien van de lak af, maar voeden is hierin niet het juiste woord mijns inziens...  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-7-2010 Locatie: Papendrecht
|
Citaat:BH voedt je lak. als je lak reeds goed behandelt en gevoed is zal het m.i. geen meerwaarde geven...
+1 Sommige lakken (die nog niet goed gevoed zijn), zijn veel "dorstiger" en nemen dus meer BH op. Ik heb eigenlijk nog niet zo vaak slechte ervaringen gehad met BH. Bij de ene lak zie je het wel wat beter als de andere. Zie je niet zo veel verschil, dan voel je het wel. Althans, dat is mijn ervaring. Ik heb ook al regelmatig op zwarte of donkere metalic lak, WD gedaan en dat effect vind ik ook waanzinnig. Maar dat is misschien persoonlijk. Het lijkt veel, maar het is ook niet weinig
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Tot op heden altijd blij met m'n Black Hole ( zelfs op witte auto ), vorige week een Alfa 156 in donkergroen ( met soort blauwige gloed ) en daar ook 0,0 plezier aan beleeft. Motorkap was niks, 1 deur was niks .... LPL gepakt en die veel meer. Wat cruiser zegt komt bij mij goed aan: na een hele polijstsessie en zeker als je IPA hebt gebruikt dan is de boel zo schraal als maar zijn kan, als je dan eel glaze gebruikt ( denk dat bij zo velen zal zijn ) dat je dan meer pret hebt dan wanneer je het bv zou doen na een was(strip)beurt+glaze+wax // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-3-2010 Locatie: Amsterdam
|
BH voedt de lak; de optische effecten zijn volgens mij secundair. Wel zie ik op mijn donker paarse lak dat het wat laatste oneffenheden 'maskeert'. Het uiteindelijke optische effect hangt volgens mij vooral af van de kwaliteit van de voorbehandelingen. Dus: kleien en polijsten, die behandelingen zorgen ervoor dat de lak er weer 'schoon' en glanzend uit gaat zien. De rest (glaze, sealant en wax) is vooral dit resultaat bestendigen en langer houdbaar maken. En ze zullen ongetwijfeld ook hun aandeel in het glanzende eindresultaat hebben (de beroemde 'wetlook'), maar als de voorbereiding onvolledig is, kun je er met een glaze ook niets meer van maken. No shine, no glory........
|
|
|
|
Hier nog een How to: Black hole
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-6-2010 Locatie: Winschoten
|
En even hierop inhakend: welke waxen zijn dan "veilig" om over Black Hole of Lime Prime Lite aan te brengen? Ik heb elders op het forum nl. gelezen dat bijvoorbeeld Collinite 845 veel middelen bevat die de Black Hole laag weer teniet doen. Zijn er nog meer van zulke waxen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-7-2008 Locatie: Bilthoven
|
De waxen van DoDo bijvoorbeeld, of Natty's, of Fuzion van Wolfgang of Monello. Eerst een sealant aanbrengen kan natuurlijk ook, en daarna je wax. Glans is een keuze
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2010 Locatie: Varsseveld
|
Ik had het op mijn auto ook al eens handmatig aangebracht en toen zag ik ook weinig verschil. Nu heb het enkele weken geleden met de Dap aangebracht en is het verschil echt heel goed te zien. Ik kreeg er een hele diepe glans van. Ik heb ook het idee dat het beter zijn werk doet als je de auto daarvoor ook hebt gepolijst. De lak ligt dan meer open als het ware waardoor Black Hole beter zijn werk doet. Overigens heb EX-P als sealent gebruikt en getopt met Natty's Blue. Dit kan altijd aangezien dat ook op het etiket van de Black Hole fles staat. Opel Corsa OPC 2008 Arden blue
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-9-2009 Locatie: Sliedrecht
|
Hallo. Ik heb nog een vraag over het gebruik van Black hole op een metallic zwarte VAG-kleur. Moet ik de Black hole aanbrengen en meteen weer uitpoetsen of moet dat even intrekken ???? Graag hoor ik jullie. Alvast bedankt.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-5-2008 Locatie: regio Margraten
|
Antwoord is hierboven al voorbij gekomen, maar allez... Aanbrengen en doorgaan met inwrijven tot er weer een glans verschijnt, dan ff met rust laten. Er zal een soort waas ontstaan (haze) en dan kun je het uitboenen. Kan ook met de DAP, iets beter voor je armen en gelijkmatiger aan te brengen. A dirty mind is a joy forever, a dirty car is not....
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 9-9-2009 Locatie: Sliedrecht
|
Oeps, dan heb ik het niet goed gelezen . Sorry, maar het is nu duidelijk. Bedankt voor de info en ik heb geen DAP want ik poets altijd handmatig. Kost wat meer kracht , maar ik doe het graag Bedankt voor de uitleg!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-4-2011 Locatie: Gelderland
|
Kan ik blackhole ook met rotary aan brengen?
Zwarte zachte pad en op stand 1 dacht ik zo?
|
|
|
|
Kan, maar ik raad het niet aan, of met het handje of met een D/A aanbrengen Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-4-2011 Locatie: Gelderland
|
stimpy68 schreef:Kan, maar ik raad het niet aan, of met het handje of met een D/A aanbrengen Maar ik heb (nog) geen DAP... Dan maar met handje.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 8-5-2011 Locatie: Hogscross
|
stimpy68 schreef:Kan, maar ik raad het niet aan, of met het handje of met een D/A aanbrengen Vind het juist erg handig gaan, vooral het tot 'shine' draaien gaat lekker vlot. De autogeek jongens doen het ook zo zie youtube...
|
|
|
|
Ik adviseer van niet vanwege de kans op lichte hologrammen.... ook al is het een glaze en gebruik je een zwarte pad, die kans is aanwezig met een rotary. Better to be safe than sorry. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Guest
|