Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Black Hole gebruiken Opties
Nismo
#34 Gepost : maandag 15 augustus 2011 18:42:55
Rang: Lid

Heb vandaag even White Diamond geprobeerdop onze champagnekleur achtige (Nissan's Cafe Latte) .
Op aanraadde van Tim aangekocht op de SDD, want ik wist niet of ik White Diamond of Black Hole moest nemen.

Heb enkel de motorkap gedaan met nadien DoDo Juice Puple Haze erover en lief

Ben toen gestopt met de White Diamond omdat ik eerst even wil weten of ik de zwarte trims daar moet mee ontzien.

Voor de rest eerst de wagen met een eigen mengeling gefoamed, gewassen met Meg's Shampoo Plus, dan Iron-X erover (wat kwam daar af)
Dan de motorkap dus met White Diamond en de DoDo Juice Puple Haze evenals het dak en de achterklep.
De zijkanten in de Natty's Blue gezet.

Nu even afwachten bij regenweer.
Kawouter
#35 Gepost : maandag 15 augustus 2011 19:54:02

Ik gebruik dit topic even voor een vraagje, het wordt voor mij ook tijd om een Glaze aan te schaffen. Nou heg ik zelf een knapgele Punto en me vriendin een rode Ypsilon. Ik gok dat ik dan voor beide Black Hole kan gebruiken?
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
mk-us
#36 Gepost : maandag 15 augustus 2011 23:06:43
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Lime Prime Light een optie ?

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kawouter
#37 Gepost : dinsdag 16 augustus 2011 7:58:06

Nog niet echt naar gekeken. Ik zie hier zo vaak Black Hole en White diamond voorbij komen dat ik er een klein beetje vanuit ging dat dat toch wel een van de beste is....
Nu Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Ex Peugeot 306 XS 1.6, Ex VW Polo Coupe 1.0, Ex Kia Pride, Ex Ford Mondeo 2.0, Ex VW polo Coupe 1.3
Ex Opel Corsa 1.5 TD, Ex Peugeot 106 Diesel, Ex Peugeot 106 Sport 1.1, Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Dibbuz
#38 Gepost : dinsdag 16 augustus 2011 9:25:37
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Black Hole doet absoluut meer dan Lime Prime (light) alleen bij een goed gepolijst oppervlak zal het verschil erg klein zijn.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Paulus de Boskabouter
#39 Gepost : dinsdag 16 augustus 2011 10:32:49

Black Hole maskeerd gewoon veel meer! Het maskeerd fijne swirls e.d. Als je goed hebt gepolijst heb je geen BH nodig, vind ik dan. Gebruik zelf alleen LP. Maskeerd uiteraad ook wel wat door de olieen, maar is in mijn opinie een heel fijn product. Gebruik het altijd bij een detail.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
BMWE91
#40 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 17:31:48

Ik heb al rondgezocht op het forum maar ik kon niets vinden over BH aanbrengen met DAP900? Ik vraag me af welke stand ik het moet aanbrengen, ik weet wel dat het met zwarte pad moet.

Moet je BH net als een polijstmiddel aanbrengen? Dus inwerken en dan naar hoger toerental?
tamer
#41 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 17:52:36

Je kan stand 2/3 gebruiken, je hoeft niet hoger te gaan.
BMWE91
#42 Gepost : donderdag 25 augustus 2011 18:01:47

Ok heel erg bedankt!
stimpy68
#43 Gepost : vrijdag 26 augustus 2011 7:56:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Staat als het goed is gewoon in de handleiding van de DAP regels Black Hole is een glaze, en er staat bij de standen waar je welke stand waarvoor kunt gebruiken. knipoog
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
BMWE91
#44 Gepost : zondag 28 augustus 2011 20:13:11

Handleiding? Wat is dat? Whistle

Ik zal even kijken. weg

Thanks! hehehe
Jeroen86
#45 Gepost : zondag 4 september 2011 18:44:03

Hoe lang blijft een glaze zitten?

Ik heb nu pb white diamond op mijn wagen zitten met dodo diamond white.
Die zit er nu ongeveer 3-4 weken op en wil vanavond een nieuwe wax laag aanbrengen.

Ik neem aan dat ik niet opnieuw pb wd moet aan brengen?
darkgrey
#46 Gepost : zondag 4 september 2011 22:28:07

een glaze zonder wax blijft niet lang staan denk een paar dagen mischien korterLoL
it is not mine when ther is no shine
Jeroen86
#47 Gepost : zondag 4 september 2011 23:18:42

Haha, ja dat snap ik... Ik bedoel hoe lang blijft een glaze onder de wax zitten?
Dibbuz
#48 Gepost : maandag 5 september 2011 0:00:38
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Het effect van een glaze wordt na verloop van tijd minder. Hoe lang dat precies duurt is lastig te zeggen. Ik denk wel minder dan de levensduur van een wax.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Jeroen86
#49 Gepost : woensdag 7 september 2011 18:46:18

Oke thnx blij
EricLC
#50 Gepost : vrijdag 23 september 2011 12:32:07

Herkenbaar probleem; ik heb er in het begin ook mee geworsteld, tot ik de DAP900 had. Dan is aanbrengen een breeze: zwarte pad (Monello) en standje 2-2,5 en rustig inwerken tot de lak weer begint te glanzen. Laten drogen tot een lichte haze en dan uitpoetsen met een zachte microvezeldoek. Kan niet mis gaan!
Een Glaze voedt de lak en is dus geen eindbewerking; altijd afwerken met een Sealant en/of wax. Beide is nog beter voor de standtijd (en de glans!).
Mijn auto's zijn donker groen/blauw en donkerpaars, dus echt donkere kleuren en het werkt bij mij echt prima. Zou op zwart niet anders mogen zijn.
No shine, no glory........
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire