• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nissan 350Z my 2005

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.464
170
Zo, vandaag stond er een leuke wagen op het programma, een dikke 350Z. Dus om 0800 mijn bed uit en om 0830 ter plaatse, even staan praten auto geinspecteerd en snel begonnen, auto was al gewasen dus kon gelijk de schade opnemen.

Zaten extreem veel wasstraat krassen op en rondom de openingen ook erg veel krassen:
De auto bij aanvang:
8313b2e5.jpg

P1040060.jpg


Deurklink:
P1040069.jpg


Kofferdeksel:
P1040071.jpg


Wastraatkrassen rechts op de foto:
P1040065.jpg


Velgen:
P1040061.jpg

P1040068.jpg


Hierna begonnen met polijsten, viel me alles mee, mezzo op oranje deed het net wat beter als mezzo op wit, deze dus gebruikt en afgebouwd naar finale op zwart. Hierna sealent en glaze van mothers en daarna de Wax op het af te maken. Hier en daar op echte slechte plaatsen nog het wolletje en forza erbij moeten pakken.

Velgen met iron x behandeld van binnen en buiten. Banden met PERL 1:1 afgetopt.
af28f164.jpg

abbf8989.jpg


Dan natuurlijk de resultaten:
De deurklink na:
P1040072.jpg


de kofferbak:
P1040076.jpg


De zijkant:
P1040075.jpg


Mooie schaapjeswolken die nu wel reflecteren in de lak:
ed7ca71c.jpg


De A8 die ik een aantal weken geleden gedaan heb reflecteert mooi in de deur:
P1040079.jpg


De velgen:
P1040080.jpg


En de auto totaal:
P1040074.jpg

P1040073.jpg

5127e71a.jpg


Dank voor het lezen weer, en tot de volgende, ik pak nog een biertje x-]
 
Mooie wagen, mooie glans, mooie reflecties (zeker met die aparte wolkenformaties)....job well done! :)^ Proost! ;)
 
:heart_eyes: wat een mooie auto...

Hoe krijgen ze het toch voor elkaar; die "gebruiks-sporen" op zo'n beauty...
Mooi aaangepakt !
 
Nou, die is mooi opgeknapt ! Echt zonde die krasjes maar wellicht onvermijdelijk (deurgrepen enz), nu ziet ie er weer top uit !

Zalige wagen, zo'n 350Z ! Knap staaltje detailing :) !
 
Emiel, prachtig resultaat behaald zeg! Wat een mooie reflectieshots.

Wat een vreselijke velgen onder die A8 zeg! (vind ik dan :-b )
 
Dank voor alle positieve reacties.

@ Dennis, zou zomaar kunnen, jij woont niet heel ver hier vandaan.
 
Het kan aan mij liggen maar kan het zijn dat ik een aantal stappen mis? Heb je bijvoorbeeld ook gekleid? En heb je behalve IronX nog iets anders op de velgen gebruikt? IronX is natuurlijk geen pure velgenreiniger. En heb je ook de trims en banden met een APC gereinigd?

Verder niets dan lof over het mooie resultaat van een prachtige wagen:)^
 
Kleien heb ik vernoemd, staat alleen geen foto van op. Banden en velgen zijn eerst met APC gereinigd (ook geen foto) Trims heeft de auto verder niet, alleen in de grill voor.
 
Super resultaat! Hmm ik vind het echt een schitterende wagen, jammer dat ze nou niet bepaald zuinig zijn;p
 
Nou, de eigenaar is er zeker zuinig op, wast altijd met de hand, alleen niet helemaal op de juiste manier, en de krassen die erop zitten zaten er bij aankoop al op en bij gebrek aan kennis krijg je het dan ook niet herteld...