Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Gedestilleerd/gedemineraliseerd water Opties
sdirkx
#1 Gepost : maandag 30 mei 2011 16:36:08
Rang: Lid

Zijn er mensen die gedestilleerd water maken of kopen? Wij hebben hier namelijk hard water en omdat ik op m'n zwarte lak last heb van kalkvlekken icm een ruitenvloeistofconcentraat (Sonax Extreme) ben ik aangewezen op de kant-en-klaar kannen van de bouwmarkt of een concentraat verdunnen met gedestilleerd water. In beide gevallen moet ik met kannen vloeistof gaan sjouwen. Ik gebruik namelijk nogal wat van dat spul Whistle
Iemand een tip?
Koning Winter
#2 Gepost : maandag 30 mei 2011 17:04:23

is dit iets?? linkje
Schijnt heel goed te werken. Staat ook op mijn verlanglijstje, maar is nu even niet voorradig.

*edit: link aangepast!
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...
It's better to have than to hope...
sdirkx
#3 Gepost : maandag 30 mei 2011 17:07:59

Link zat een foutje in denk ik: http://www.carclean.nl/p...scartridge__100862.aspx
Ja, zoiets is een oplossing. Ik ga 'r 's over nadenken. Om het alleen voor ruitenwisservloeistof te hebben is misschien wel een beetje overkill. Waar gebruik jij het voor? Als ik m'n auto goed droog na het wassen heb ik geen kalkvlekken. Als ik dat niet doe, dan ziet het er ook niet uit! diablo
nicknameless
#4 Gepost : maandag 30 mei 2011 17:52:20
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Het voordeel van een ontharder is dat je real time het water filtert. De kans op opgedroogde watervlekken wordt een stuk minder.

Vooral als men buiten in de volle zon een auto (noodgedwongen) moet wassen.

En op lange termijn is het een 'goedkope' investering aangezien je de cartridge kan herladen door hem 24 uur in een emmer met regenereerzout (Broxomatic voor de vaatwasser) te leggen.

Soepergrover
#5 Gepost : maandag 30 mei 2011 20:46:09
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Om te wassen is een ontharder ideaal.
Om zo af en toe eens wat producten aan te lengen met water, lijken me van die flessen/jerrycans met demiwater een betere oplossing.
Zo heel erg duur is dat spul ook niet.
sdirkx
#6 Gepost : maandag 30 mei 2011 22:16:06

Wat is de meerwaarde (bij het wassen) van een ontharder wanneer je de auto toch droogt of droog blaast?
Gaat het inderdaad eerst maar 's proberen met zacht/onthard water in kan-vorm.
Koning Winter
#7 Gepost : dinsdag 31 mei 2011 0:23:25

sdirkx schreef:
Om het alleen voor ruitenwisservloeistof te hebben is misschien wel een beetje overkill.

dan zou ik lekker blijven bij kannetjes demi-water van de bouwmarkt...ik geloof €0,50 de liter??
of nog beter het water uit een condensdroger!

sdirkx schreef:
Waar gebruik jij het voor? Als ik m'n auto goed droog na het wassen heb ik geen kalkvlekken. Als ik dat niet doe, dan ziet het er ook niet uit!

Ik heb de ontharder nog op mijn verlanglijstje staan! Waar ik woon is het water behoorlijk kalkhoudend. Nu wil ik het wassen secuur doen en niet haasten, maar met zonneschijn en temperaturen, zoals vandaag bijv., droogt de wagen te snel op. Resultaat: een goed gewassen auto met kalkvlekken grrr. Ik heb weleens geprobeerd om deel voor deel te wassen en te drogen, maar dat werkt niet (tenminste niet voor mij).

De ontharder wil ik tevens gaan gebruiken in de tuin, wegens de kalkvlekken op tegels en bloembakken.

Cya!
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...
It's better to have than to hope...
sdirkx
#8 Gepost : dinsdag 31 mei 2011 0:58:33

Citaat:
Waar ik woon is het water behoorlijk kalkhoudend

Anders hier wel (R'dam) sceptisch
Citaat:
of nog beter het water uit een condensdroger!

Kijk op zo'n tip zat ik te wachten! Da's zo gek nog niet. Ik pleur dat water nu iedere keer weg... great
Timm
#9 Gepost : dinsdag 31 mei 2011 12:19:59

Ik heb zo'n wateronthardingssysteem van Carclean.nl . En dat werkt erg prettig.
Je kunt de auto op je gemak wassen zonder dat de kalk druppels er meteen in vreten. Na ongveveer 7x wassen leg ik het element een nachtje in een bak water met onthardingszout. Ik vul er natuurlijk ook mn emmers mee.

De aanschaf kost wat maar dan heb je er ook veel profijt vangreat
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire