|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-6-2011 Locatie: Almelo
|
Hallo allen, De afgelopen dagen ben ik rond aan het kijken geweest naar welke producten ik voor mijn eerste bestelling wil kopen. Nou is mijn aandacht gevallen op de Poorboys Professional Polish. Ik ben van plan in de zomer of iets later een DAP 500/900 aan te schaffen, en wil dus niet nu handmatige polijst spullen kopen om deze over enkele maanden in de kast op te bergen. Ik heb met de zoekfunctie rondgekeken, maar dit verduidelijkte mijn probleem niet echt en maakte het een groter raadsel. Dus mijn vraag; Hoe breng je PB PP toe? Met een gewone MF Applicator? Met een pad met een cuttingfactor? En daarnaast, welk effect heeft het? Hoeveel "glans" win je hier mee? Hopende op een duidelijk antwoord! Groeten, Four Rings to rule them all.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Zou het met een witte handpad doen om enigzins wat ( minimale ) slijpgradatie mee te nemen, je reinigt dan de lak en is dan klaar voor de wax. Raad wel aan om van te voren te kleien, dit zal per definitie het meeste plezier gaan geven // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Hmmm, ik zou zelf Professional Polish met een zwarte pad (zonder cutting factor) gebruiken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
Ik ook, je hoeft immers geen korrel af te breken. Gewoon geel megs padje of de zwarte lc handpad bijvoorbeeld.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Zit idd geen korrel in daar het een chemische cleaner is, maar je gebruikt dan toch alsnog de minimale cut van de witte pad. Machinaal zeg ik finish met zwart maar gezien alleen met PP wordt gewerkt was ik van mening dat je nét iets meer kan bereiken door wel wit te pakken // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Bedankt voor de snelle antwoorden! Maar, welke pads bedoelen jullie? Zwarte handpad? Witte handpad? En ik heb op mijn auto geen zichtbare swirls bij zonlicht, misschien handig om te weten.. Groeten, Four Rings to rule them all.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-5-2008
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Hey, je kan die polish ook gewoon met een mf-applicator of een gewone pad van monello uitsmeren ,als je het vooral maar dun doet en gelijk ook terug afneemt,anders heb je sterke armen nodig indien opgedroogt.(heb ik zelf ondervonden  ) extra glans:het is vooral een cleaner ,maakt dus proper en is beter om dan een wax te zetten. en zeker eerst kleien! 1 wassen 2 kleien 3 prof. polish 4 glaze(bvb black hole)deze kan gerust curen en gaat heel makkelijk er terug af! 5 waxen(liefst met carnuba) Groeten Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Bedankt voor de antwoorden weer! grandscenicman schreef:Hey, je kan die polish ook gewoon met een mf-applicator of een gewone pad van monello uitsmeren ,als je het vooral maar dun doet en gelijk ook terug afneemt,anders heb je sterke armen nodig indien opgedroogt.(heb ik zelf ondervonden  ) extra glans:het is vooral een cleaner ,maakt dus proper en is beter om dan een wax te zetten. en zeker eerst kleien! 1 wassen 2 kleien 3 prof. polish 4 glaze(bvb black hole)deze kan gerust curen en gaat heel makkelijk er terug af! 5 waxen(liefst met carnuba) Groeten Danny En Danny, op het moment heb ik deze lijst, mis ik dan nog iets? 1. Wassen met Megiuars Gold Class. (Heb ik nog staan) 2. Kleien met Megiuars klei, Dodo Juice Clay Lube. 3. PB. Prof Polish 4. PB White Diamond (Zilvergrijze auto) 5. PB Natty's Paste Wax RED Mis ik dan nog dingen? Four Rings to rule them all.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: Oss
|
Kan ik deze polish dan ook gebruiken om mijn vorige waslaag mee te verwijderen? Alvast bedankt 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
@ bvk007, Citaat:Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.
Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.
Bevat geen wax Bevat geen siliconen Bevat geen UV bescherming Veilig voor blanke lakken Voor een ultiem heldere afwerking Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten. Geschikt voor metaal Geschikt voor chroom Geschikt voor plastic Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen) Maakt zo goed als een einde aan waterkringen Dus.... ja
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: Oss
|
Oh...oeps, had beter moeten lezen. Toch bedankt!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-2-2011 Locatie: Oost-Vlaanderen
|
Machinaal met een witte pad, zou dat ook kunnen, wil dit maandag eens proberen anders, heb hier nog een klein potje PP staan die ik nog niet gebruikt heb VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
|
Heb de PP machinaal gedaan op mijn motorkap met witte monello pad en moet zeggen toch een groot deel swirls eruit VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-7-2011
|
Hm toch maar eens bestellen
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Vreemd, maar uiteindelijk toch goed dat jou dat gelukt is. Na hoeveel hits heb je resultaat gekregen? Op mijn flesje Prof Polish staat dat ik voor swirls moet uitwijken naar PB's SSR serie. Maar goed, op een zachte lak kun je ook correctie halen met zelfs de lichtste middelen. Op orig. VAG lakken daarentegen zie ik het praktisch niet gebeuren met zo'n lichte combo.
|
|
|
|
Op mijn VAG-lak toch enigszins resultaat met de witte pad 2/6 cuttingfactor, dacht ook enkel aan een cleanende eigenschap maar paar swirls toch verdwenen, stond er ook versteld van! VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-10-2010 Locatie: almere
|
Kan er na het gebruik van PB Professional Polish direkt een glaze/sealant/wax worden aangebracht, of is het verstandiger de lak af te nemen met IPA/ spruzzo of een gewone wasbeurt? Dit met het oog op een betere hechting/ondergrond voor de stappen erna. k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
|
|
|
|
ik zet er altijd onmiddellijk een sealant of wax op VW Passat Variant 1.9TDI 2007 - VW Polo Hatchback 1.4 16v 2006
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-6-2011 Locatie: den haag
|
Was ook aan het zoeken of je na de prof polish direct de was of sealant erop kan zetten. Poorboys heeft natuurlijk wel de polish met sealant in een en dan wordt er dus ook geen ipa gebruikt??? Spruzzo kende ik nog niet!
Ik wacht nog een paar antwoorden af alhoewel ik denk dat het niet nodig is!
Dries
oja met die audi zou ik voor de dap900 gaan!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
Ik heb van de week PB Professional polish voor het eerst machinaal gebruikt. Ik had er flinke problemen mee: ik kreeg het er haast niet meer af! Een korte chatsessie met Tim leerde me dat ik te lang heb doorgewerkt met het product. Klopt het dat dit middel alleen maar verdeelt hoeft te worden en niet ingewerkt? Ik had in het begin volledige schaakbordpatronen uitgevoerd....
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 2-3-2008 Locatie: Mobiel
|
Nee het moet niet alleen verdeeld worden, maar ook worden ingewerkt. Alleen verdelen zou van toepassing zijn op een wax of glaze bijvoorbeeld en niet bij een polish. De kans is wel aanwezig dat je te lang hebt doorgewerkt en/of dat je te weinig hebt gebruikt, zoals tijdens de chat aangegeven. Eigenlijk is Professional Polish juist makkelijk te verwijderen. Belangrijk is dat het niet gaat drogen of stoffen. I'm the Master of Bling!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-6-2010 Locatie: Vroomshoop
|
Na de chat heb ik wat meer product gebruikt en korter doorgewerkt. Dat scheelde enorm. Al doende leert men (snel). Nog bedankt Tim!
|
|
|
|
Guest
|