Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Stilo vervuild maar wat is het?? En hoe krijg je het weg?? Opties
bluediamond
#1 Gepost : maandag 6 juni 2011 22:53:41
Rang: Lid

De vraag aan de Car Cleaners onder ons,

Zoals jullie wellicht al eens gezien hebben was mijn stilo voorzien van een roest laag (fotos zijn inmiddels wel bekend onder het topic over de iron x haha)..

Auto is tijdje terug voor de 2de keer behandeld en alle roest is er inmiddels af, maar er zit nog een vreemd iets op de auto..

Donderdag (hemelvaart) hebben een vriend van me en ik de auto ff goed gewassen en vervolgens met klei behandeld. De zaterdag daarop heeft deze zelfde vriend mijn auto met een poets machine gepolijst en ben daarna zelf met wax er achter aan gehuppeld. Kortom auto helemaal schoon (zou je zeggen).

Er blijft een raar troep achter bij de randen van mijn stoot strips en de randen van mijn ramen, dit is dus niet weg te krijgen met 'Iron X, Klei, Polijst middel' maar met wat dan wel??

Hoop dat jullie weten wat het is en of / hoe het te verwijderen is,

Paulus de Boskabouter
#2 Gepost : maandag 6 juni 2011 22:58:35

Zelf niet met klei? Bij de Volvo die ik laatst gedaan heb, zat ook van die rare vieze randen om de deurgrepen en bij de deursponningen. Kreeg ik zo weg met Gentle Grey klei van Dodo. Mischien met Prof.Polish met een doekje om je wijsvinger?

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Soepergrover
#3 Gepost : maandag 6 juni 2011 23:01:21
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Niet met wat APC te verwijderen?

Zijn het overigens geen lijmresten van tape ofzo?
bluediamond
#4 Gepost : maandag 6 juni 2011 23:04:52

Soepergrover schreef:
Niet met wat APC te verwijderen?

Zijn het overigens geen lijmresten van tape ofzo?

Wat het zijn kheb geen idee dit zat er al op toen ik de auto kocht..

Met klei is het niet weg te krijgen heb het geprobeerd, heb ook teer aan de onder kant van me achter bumper zitten dit kreeg ik met klei wel weg (al was het wel heeeeeeeel zwaar om weg te krijgen) maar deze rare plekken zijn er niet mee weg te krijgen.

APC ken ik niet, dus heb geen idee :P heb al zoveel poets spullen liggen d8 datk alles wel al had hahaha :P en voor ik iets verkeerds koop d8k vraag het even aan de kenners haha blij
corsawim
#5 Gepost : maandag 6 juni 2011 23:21:34
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

zoals supergroever al zei : APC 1/10 met een borsteltje....indien 1/10 niet werkt kan je nog 1/4 of zelfs puur proberen.... let wel op: je wax is dan mee verwijderd pas op
Groetjes, Wim
Bartezzz
#6 Gepost : maandag 6 juni 2011 23:25:52

is het geen teer ophoping oid?
of in ieder geval weg vervuiling?

dan zou bug squash of glue en tar remover van valet pro kunnen helpen.

als het echt iets van teer is, kun je dat testen met wasbenzine blij

Ik heb zo'n zelfde plek en het was toch iets van wegvervuiling
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
tamer
#7 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 19:57:27

Hey een Zeistenaar, als je wilt kan ik er wel eens naar kijkenknipoog
Acc_Focus
#8 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 20:20:50

lijkt hard op een probleem dat ik onder men motorkap had, ik heb deze vlekken weggekregen met de paint cleaner van megs, maar als je het wil proberen zou ik toch opteren voor de pro polish van poorboys(zelfde genre product, enkel die van poorboys is goedkoper, en nog beter naar horen zeggen!)
nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
bluediamond
#9 Gepost : dinsdag 7 juni 2011 21:42:34

Acc_Focus schreef:
lijkt hard op een probleem dat ik onder men motorkap had, ik heb deze vlekken weggekregen met de paint cleaner van megs, maar als je het wil proberen zou ik toch opteren voor de pro polish van poorboys(zelfde genre product, enkel die van poorboys is goedkoper, en nog beter naar horen zeggen!)

Als het met Cleaner te verhelpen is ik heb een paint cleaner (stap 1 ff uit me hoofd) liggen van Mequairs, nog niet gebruikt eerlijk gezegt :$
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire