Arjan,
- Waarom 3x een Delirium ? Met deze droogdoek en door op de juiste manier af te spoelen kan je zeker 3 auto's per doek doen.
Ervan uitgaande dat de auto's na het wassen wel "schoon" zijn
- De bug Squash zou ik laten voor wat het is. Met de Bug towel haal je die vliegen er ook zeker af.
- Voor de velgen zou ik geen work towel pakken maar een hele goedkope MF doek. De zwarte resten (zelfs na Meguiar's Wheel Brightener en IronX) gaan nooit meer uit je doeken.
Wat betreft het Clayen zou ik eerder voor de Dodo Supernatural gaan of voor de Poorboys elastic clay icm spray & wipe (1 liter).
Daarbij zou ik zeker rekening houden met 3 doeken per auto voor deze stap.
Qua polijsten zou ik niet voor de SSR gaan maar voor de Monello. De Monello heeft net dat beetje meer bite dan de SSR. Voor de Vito van mijn ouders ben ik ook overgestapt van SSR naar Monello en dat blijkt maakte echt het verschil.
Kies je voor Monello dan zou ik wel de Spruzo erbij aanraden.
Overigens ben je er met 1 polijstmiddel niet, naast de SSR2 (Monello Mezzo) zul je ook een lichtere variant nodig hebben om af te bouwen zoals de SSR 1 (Finale).
Daarbij zou je jezelf moeten afvragen of het niet loont om naar een DAP500 of 900 uit te gaan kijken. Met de hand is leuk om kleine plekjes te doen, maar 3 auto's is een enorme hoeveelheid werk.
In ken nu met de Vito (W639) van mn ouders bezig en hier zit tot op heden al een 32 uur machinaal polijstwerk in (en heb toch redelijk wat ervaring op dit gebied).
Voor het polijstwerk af te nemen zou ik zeker rekening houden met 3 doeken per stap per auto. De doeken gaan vol zitten met polijst residu waardoor het niet meer lekker werkt.
Na het afnemen van het polijst residu bij de laatste stap moet je ook nog een keer de gehele auto nalopen met spruzzo waarvoor je dan ook zeker weer 1 doek nodig hebt.
Wat betreft de Meguiar's dressing pad's : weet je zeker dat je er daar 4 van hebt en dat het niet de gele ronde pad is die je hebt ?
Even bovenstaand verhaal ingekort :
- Doeken voor auto A kan je ook prima gebruiken voor auto B & C (mits gewassen)
- Doeken heb je nooit teveel, wel altijd te kort
- Combinatie wat op de ene auto werkt hoeft per definitie niet op een andere auto ook te werken
- Stel jezelf de vraag of je dit allemaal wel met de hand moet willen doen.
Je koopt nu een boel dure spullen en ik denk dat het resultaat je gaat tegenvallen in verhouding tot de tijd die het in beslag gaat namen.
Edit : ik denk dat het om de volgende auto's gaat :
- De 83'er W126 - 500SE van jezelf
- De 92'er W201 van je vrouw,
- En de 92'er W 201 - 190 E van Roderick
In dat geval zou ik WEL 2 droogdoeken en 2 washmitts nemen .
Gr. Arjan
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!