Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

raam tellerhuis polijsten Opties
GJT
#1 Gepost : donderdag 16 juni 2011 19:25:51
Rang: Lid

Na het het schoonmaken van het interieur vielen me een aantal fijne krasjes op op het polycarbonaat? ruitje voor het tellerhuis. Altijd jammer dus geprobeerd met Displex dit weer goed te krijgen. Lang verhaal kort: niet gelukt. Resultaat is zelfs nog meer ellende met dit boterzachte kunstof. Zelf de reguliere doeken uit microvezel kunnen hier nog krasjes achterlaten. Het zijn hele fijne krasjes die je alleen ziet als de zon op de tellerhuis schijnt.

Ik heb verschillende producten geprobeerd na Displex..., alles met een speciaal polijstdoekje uit een krasverwijderingspakketje (fijnste wat ik kon vinden)

SSR1 (volgens opschrift geschikt voor kunststof) deed weinig...
nog een keer displex (eigenwijs) maar nu zachter uitpolijsten... helaas.

Daarna Monello finale gebruikt... twee passes met het handje en het display is weer zo goed als nieuw.
Conclusie: dit product werkt ook prima op kunststof! great

Vraag is of producten als Mothers plastic polish of Plast-x van Meguiar's mogelijk nog beter zijn / makkelijker werken? iemand hier ervaring mee? (voor een volgende bestelling)

Volgende keer bij afnemen stof dus met een zeer fijn (glas) doekje uit het huishouden, zeer voorzichtig afnemen om nieuwe krasjes te voorkomen.

zuidwest10
#2 Gepost : donderdag 16 juni 2011 19:32:55

Power plastic by morthers wax eens proberen,schoonmaken met APC
VAG rules
GJT
#3 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 19:57:59

Wat is precies het verschil tussen Power plastic of de reguliere plastic polish van Mothers?
Bartezzz
#4 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 22:58:48

als ik het goed heb is de Power versie meer geschikt voor verwerking met meer "Power"

oftewel, de reguliere is meer geschikt voor handverwerking en de power voor machinale verwerking.

dit is wat ik op maak bij de product informatie.

ik zelf gebruik de power plastic zeer geschikt om mee te finishen, als er krasjes in zitten gebruik ik een echte polish als finale of ssr1 cool
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire