Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

UPDATE SELFMADE PADWASh verbeterde versie MET veersysteem Opties
grandscenicman
#1 Gepost : donderdag 16 juni 2011 21:38:42
Rang: Lid

Hallo ieder,
Hierbij stel ik mijn selfmade padwasher voor(= 2e versie ivm het proper maken binnenin,een goede opmerking trouwens die mij aangezet heeft om een verbeterde versie te maken)
Nodig:
1 emmer met een juiste diameter(274 mm diameter,hoogte 254 mm )+ deksel(gelukkig heb ik er meerdere)
1 gritt guard(265 mm diameter)
pvc-buis +- 1000 mm lang 32 mm diameter(in mijn geval),je kan ook 40 mm diameter nemen.
vijzen(liefst inox ,maar heb ff gyprocvijzen genomen(roest komt later misschien wel,en worden dan zeker vervangen
,,dopkes,, om vijzen weg te werken,oftewel ,,afdekkapjes,, genoemd.(komen op de grittguard)
ik zoek nog een paar andere dopkes of knikkers van 20 mm die net in de ronde gaten van de grittguard passen!
4 doppen van spuitbussen waar de balletjes netjes in passen(zie verder)(63 mm diameter)
een ,,kit,, om alles waterdicht te maken en om wat dingen vast te plakken,watervaste verlijming is zeker aan te raden!
4 schuimballetjes,die net passen in de doppen en er snel kunnen uitgenomen worden voor reiniging!(à 60 cent het stuk)
De foto's :
De stukken buis in de emmer zijn nog van mijn eerste versie,maar zijn erg handig om de grittguard niet dieper te drukken.

De foto van de grittguard is nog van de eerste versie,nu staan de buizen meer naar binnen en zijn iets korter(140 mm )

+- 4 cm zonder in te duwen

+- 7 cm door goed door te duwen,is meer dan nodig is zelfs!

De dap in de padwasher,op het hoogste niveau.

De dap op het laagste niveau,zo kan je dus goed vocht,,opnemen,,

detail van de dopkes,het bovenste is enkel ter illustratie,en doet niet mee aan de was!

De pad die ik ga ,,wassen,, , heb deze niet langer dan 10 seconden in de padwash gehad!

De pad die er proper zou moeten uitzien,voor mij was dit ok.

De padwasher die wel een beetje nat is op het deksel,maar dit komt door het eerste gebruik ervan en ik moet de handeling nog een beetje ,,leren,, .

toch eentje gevonden die zeker beter is dan de mijne:die man is volgens mij loodgieter!die is pas knap gemaakt!

Bedankt voor het lezen .
Alle suggesties zijn welkom om dit type te verbeteren.
Indien mijn ,,doppen,, onder in de emmer loskomen,ga ik ze wel vastvijzen en waterdicht maken,is aan de zijkant ook gelukt en de emmer lekt niet!

Danny
Indien mogelijk geef ik antwoord op eventuele vragen/opmerkingen/verbeteringen,zeg nu zelf:heel simpel,maar werkt wel degelijk hoor.
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
Dominic
#2 Gepost : donderdag 16 juni 2011 21:49:54

Wa moet da kosten :-) super echt super
grandscenicman
#3 Gepost : donderdag 16 juni 2011 21:56:17

kosten:

1 grittguard
1 pvc-buis,die je wel kan krijgen van iemand zekerhehehe
4 balletjs à 60 cent het stuk jippie
1 gratis emmer
een ,,kit,, om te plakken
4 gratis doppen van spuitbussen
wat klein materiaal ,kost bijna niks
MAAR VOORAL : kost een beetje handigheidWhistle

voor minder dan 25 euro ben je gesteld!surprised nanananana ,grittguard inbegrepen
mezzerin
#4 Gepost : donderdag 16 juni 2011 21:58:32

Danny, kun je ook een filmpje maken van het cleanen van een hele vieze pad? ziek
grandscenicman
#5 Gepost : donderdag 16 juni 2011 22:12:26

@filmpje maken:wil ik best doen,heb met filmpjes plaatsen nog nuldebotten ervaring ,maar zal er zeker van komen.
Zal zeker niet voor morgen zijn,is namelijk erg druk op het werk en op mijn eigen wagen kom ik er nog niet op,die is reeds met het handje helemaal gedaan,en kan er nog lange tijd tegen.
Ik zal er zeker werk van maken om een filmpje op het forum te zetten als ik terug ga polijsten,geduld dus en goed uitkijken dus glasses
@hele vieze pad?? : ik klei de auto's die ik ga polijsten en dan heb je volgens mij geen hele vuile pad,wel 1tje die ,,vol,, zit zou ik denken,anders heb je niet goed gekleid volgens mij.
Heb gisteren voor het eerst met de dap900 gewerkt om te kunnen oefenen vooral,ging niet om krassen weg te krijgen maar voor blingbling en dat is ook gelukt.Het was trouwens een auto die vol stond met echte diepe ,,krassen,, van sleutels tot garagepoorten die over het dak sleepten!Zelfs vogelshit in de motorkap die je er met een rotary zelfs niet uit zal krijgen(denk ik toch)
Had met de pad op de foto ongeveer maximum 2 vierkante meter gepolijst.

Groeten danny
Xsara Coupe
#6 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 20:44:47

Ziet er netjes uit! Heb zelf net met de groupbuy een echte besteld, maar dit ziet er ook netjes uit! Zeker een van de betere self-made die ik tot nu toe heb gezien!
grandscenicman
#7 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 20:57:59

@ xsara coupé :

Ik moet er idd ook nog een betere tegenkomen op het internet,en heb al veel gesurfd hoor!
Het idee is heel simpel,maar ik heb er wel enkele weken over gedaan om iets geschikt te vinden om die grittguard te laten veren en dan nog
met een redelijke "druk" bovenaan te laten in de emmer omdat je wel wat kracht moet zetten om de pad schoon te krijgen.
Tot hiertoe is dit het beste resultaat en nu zullen er ongetwijfeld wel anderen volgen met "hun" ideetjes.
(buis-in-buissysteem zou ook gaan ,maar ik vind geen geschikte veren/spiralen)
Deze versie gaat voor mij toch enkel nog verbeterd worden moest de grittguard beginnen "tollen" , dan neem ik gewoon grotere kokertjes of ik monteer binnenin extra buisjes die dit tegengaan.(de 1e versie werkte al perfect,zonder "tollen" )
Kon ik toch niet weten dat jij er 1tje had besteldLoL

Ik ga wel nog een beetje meer andere spullen kopen nu,is als excuus toch geldig of niet??(voor mij wel)

groeten danny
lievens
#8 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 21:15:11

Waarom vering vanuit de onderkant van de gritt guard maken en moeilijk doen met watervaste lijm, pvc pijpen ed., kun je de gritt guard niet gewoon aan 4 redelijk stevige veren (maar niet te..) ophangen in de emmer?

Dan ben je voor de prijs van 4 veren klaar Whistle en kun je je gritt guard ook nog normaal gebruiken aangezien je er dan niets aan hoeft te monteren....
Bijna goed is toch fout!
grandscenicman
#9 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 21:19:09

@veren bovenaan:

Laat binnenkort jouw versie dan maar eens los op het forum,ik heb meerdere selfmades gaan zoeken en kwam er geen enkele tegen met "veersysteem".
Jij zal dus de eerste moeten wordenhehehe ,proficiat dan!

Let wel: de grittguard wil wel gaan ronddraaien hé,DAT IS HET PROBLEEM!

Danny
oholtman
#10 Gepost : vrijdag 17 juni 2011 23:28:09

Super vindingrijk
3BG H5 bj 2003 1.9 TDI AVB Comfortline Variant
BlackMagicPearl LC9Z
www.koplampalsnieuw.nl
Reny
#11 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 10:23:05

Hobby Bob Danny great
grandscenicman
#12 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 16:29:26

FF vermelden dat er binnenkort geen grittguards meer te krijgen zijn bij carclean,vermits iedereen deze namelijk gaat namaken LoL

Op tijd bestellen is de boodschap dus!hehehe
Ook foto's posten dan hé ,ik kijk ook graag naar selfmadetoestanden .
Voor de geinteresseerden: ik heb nog 2 emmers op overschot,GRATIS af te halen!(1 per lid)

MVG Danny
RogierV12
#13 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 16:57:13

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Bravo man!
Dat heb je netjes gedaan, scheelt een hoop centjes zo.
Als ik niet mee had gedaan aan de padwasher GB had ik ook wel een poging gewaagd om er zo een te maken wink2
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Bartezzz
#14 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 17:14:18

Ik had al een poging gewaagd een padwasher te maken.
Ook geslaagd in mijn ogen.

echter ga ik nu toch een echte kopen puur omdat deze mijn pads niet vernaggelen sceptisch

Het veersysteem uit de jouwe is wel chique cool
groeten Bart

=> Goede raad is duur. Er niet naar luisteren nog duurder.

=> Waar een detailer gaat, is ook een 1-pots wondermiddel met "hetzelfde resultaat".
Paulus de Boskabouter
#15 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 19:04:37

Knap gemaakt zeg! great

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
grandscenicman
#16 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 19:17:45

@bartezz: hey,hoe komt het dat je pads naar de kl.ten zijn gegaan??

Dan heb je of te weinig spoelwater gebruikt of te lang gewassen,ik zie niet in waardoor bij mij de pads veel sneller gaan slijten dan in een "echte" padwasher.
Ik ga er nog voor zorgen dat er hogere "dopjes" in komen,maar ga niet overdrijven zoals bij de andere selfmades die ik gezien heb.
Door te veel verschillen gaat de pad natuurlijk zeker sneller stuk,het zal een zogenaamde "zachte" verhoging moeten worden zoals bij de echte versie.
Laat anders ff een foto zien (pm) of durf je ze hier ook posten???

MVG Danny

Dominic
#17 Gepost : zaterdag 18 juni 2011 19:22:41

Super ooit doe ik dit na wink2 echt super
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire