Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's <123
grid guard aanpassen? Opties
DolomiteGreyTT
#67 Gepost : zaterdag 12 november 2011 12:05:22
Rang: Lid

Waar staat ergens die How-To om je GG's passend te maken voor de 7-euroemmer?
nicknameless
#68 Gepost : zaterdag 12 november 2011 12:24:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Nergens knipoog+tong

Kwestie van de 4 platte randjes van de Grit Guard iets schuin afsnijden met een Stanleymes.

Daarna met gepast geweld de Grit Guard in de emmer persen door bijvoorbeeld met je voet. Enig nadeel is dat de Grit Guard vast zit op de bodem en niet of met veel moeite los te maken is.

Voor de werking is dat geen probleem.

DolomiteGreyTT
#69 Gepost : zaterdag 12 november 2011 17:59:55

Dank!
grandscenicman
#70 Gepost : zaterdag 12 november 2011 18:39:29

als je de stukken wegsnijd , misschien erna proberen met een bandschuurmachine de rand wat dunner te maken , is ie toch wat smaller zou ik denken (wel afbouwen tot je rand terug fijn is )
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
kendo
#71 Gepost : zondag 13 november 2011 15:46:55

Die grittguards kun je gewoon voor elke emmer passend maken. Ik heb zelf 1 hele rand weg geknipt zodat ze passen in mijn 12liter emmers.wink2
mk-us
#72 Gepost : zondag 13 november 2011 16:19:48
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

12 liter emmer + gritguard is helemaal weinig ruimte om met de mitt in de emmer te soppen denk ik zo

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
kendo
#73 Gepost : zondag 13 november 2011 16:28:52

mk-us schreef:
12 liter emmer + gritguard is helemaal weinig ruimte om met de mitt in de emmer te soppen denk ik zo
Nee hoor! De grittguards nemen misschien een kwart of een derde van de emmers in beslag. En daarnaast heb ik maar een klein autootjehehehe . ...............Ik verbruik amper sop met het wassen van de lak.
DolomiteGreyTT
#74 Gepost : zondag 13 november 2011 20:28:24

Knippen met kniptang lijkt me het handigste. Heb je dat niet, let dan op dat je de plastic splintertjes wegschuurt met fijn schuurpapier.
DolomiteGreyTT
#75 Gepost : zaterdag 19 november 2011 19:40:07

Vandaag voor het eerst gaan wassen met de emmers. Na gebruik de emmers grondig uitgespoeld, maar er blijft behoorlijk veel vuil verborgen zitten achter/onder/tussen de GG's dus ik zou ze er zeker uithalen.

Helaas is er wel 1 deksel gesneuveld. Je moet eerst de rand van de deksel eraf scheuren alvorens je je emmer ermee afsluit. Die rand is compleet nutteloos dus.
Kleine
#76 Gepost : zondag 27 november 2011 14:04:11

Ik vraag me af hoe groot de toegevoegde waarde van een Grit Guard combinatie nog is als wasemmer.

Momenteel gebruik ik nog gewoon 2 emmers zonder GG, ik vervang het water in de spoelemmer wel héél regelmatig, misschien te snel maar liever wat te veel dan te weinig, en mijn wasemmer blijft toch wel heel erg schoon.
Ik zou me nu een Grid Guard emmer + Grid Guard willen aanschaffen voor de spoelemmer maar als wasemmer zou ik het gewoon houden bij mijn huidige emmer.

Is 19l als wasemmer ook niet erg veel voor 1 auto, ik gebruik nu maar ongeveer de helft. Dubbel zoveel water betekent dan ook dubbel zoveel shampoo, dus dat lijkt me toch een beetje verspilling?
nicknameless
#77 Gepost : zondag 27 november 2011 14:38:45
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Liever dubbel water + dubbel shampoo verbruiken dan een zooitje swirls erbij hebben en dan de hele rataplan aan polijsten...

Gebruik gewoon een goede geconcentreerde shampoo, dan valt het qua verbuik/kosten ook wel mee.

NHke
#78 Gepost : zondag 27 november 2011 16:08:40

Ik heb 3 emmers, alle 3 een gritguard en andere kleur.

2 voor het koetswerk, 1 voor de velgen..

Ik moet zeggen dat mijn water in de emmer met water en shampoo na het wassen nog altijd even proper is als bij het vullen aan de kraan.
Ik kom met 10l juist toe voor een middelgrote wagen... :-)
Kleine
#79 Gepost : zondag 27 november 2011 16:31:24

NHke schreef:
Ik heb 3 emmers, alle 3 een gritguard en andere kleur.

2 voor het koetswerk, 1 voor de velgen..

Ik moet zeggen dat mijn water in de emmer met water en shampoo na het wassen nog altijd even proper is als bij het vullen aan de kraan.
Ik kom met 10l juist toe voor een middelgrote wagen... :-)

Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?

Met mijn 11l wasemmer kom ik net toe voor mijn V50, de S40 "verbruikt" iets minder sop.
Mijn spoelwater daarentegen, die emmer(s) worden wel heel dikwijls ververst tijdens het wassen. Ik gebruik per velg al minimaal 1 spoelemmer, meestal 2 dus dat zijn al 8 emmers (ongeveer 80l) voor alleen de velgen. 't is regenwater, dus de prijs van dat water valt best mee, alleen de electriciteit voor de pomp eigenlijk.

Soit, ik zie wel een voordeel om wat meer zeepwater in de wasemmer te hebben op het einde, moest er toch nog wat vuil in de emmer zitten (wat je niet noodzakelijk ziet) en je gaat op het einde ongeveer tot de bodem van de emmer zit dat beetje vuil wel in je mitt ... soit mijn vraag was eigenlijk vooral, is er nog wel een toegevoegde waarde om ook de wasemmer van een GG te voorzien?

NHke
#80 Gepost : zondag 27 november 2011 17:21:30

Kleine schreef:
Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?

Met mijn 11l wasemmer kom ik net toe voor mijn V50, de S40 "verbruikt" iets minder sop.
Mijn spoelwater daarentegen, die emmer(s) worden wel heel dikwijls ververst tijdens het wassen. Ik gebruik per velg al minimaal 1 spoelemmer, meestal 2 dus dat zijn al 8 emmers (ongeveer 80l) voor alleen de velgen. 't is regenwater, dus de prijs van dat water valt best mee, alleen de electriciteit voor de pomp eigenlijk.

Soit, ik zie wel een voordeel om wat meer zeepwater in de wasemmer te hebben op het einde, moest er toch nog wat vuil in de emmer zitten (wat je niet noodzakelijk ziet) en je gaat op het einde ongeveer tot de bodem van de emmer zit dat beetje vuil wel in je mitt ... soit mijn vraag was eigenlijk vooral, is er nog wel een toegevoegde waarde om ook de wasemmer van een GG te voorzien?

Ik gebruik één emmer met GG met shampoo en warm water, en één emmer met GG voor het spoelwater. In de andere zit ook nog een sopje voor de velgen , maar deze zijn meestal niet zo smerig meer na het bewerken met velgenreiginger/HD blij

Ik heb liever een GG in beide emmers, zo verklein je de kans op swirls nog eens blij
Kleine
#81 Gepost : zondag 27 november 2011 18:12:34

NHke schreef:
Ik gebruik één emmer met GG met shampoo en warm water, en één emmer met GG voor het spoelwater. In de andere zit ook nog een sopje voor de velgen , maar deze zijn meestal niet zo smerig meer na het bewerken met velgenreiginger/HD blij

Ik heb liever een GG in beide emmers, zo verklein je de kans op swirls nog eens blij

Bwa, eigenlijk heb je wel gelijk, toch maar 2 sets bestellen dan, of meenemen op de DAP clinic de 17de...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's <123
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire