|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Vandaag was het tijd om de nieuwe Astra eens goed onder handen te nemen. We wisten van te voren al dat er nogal wat werk aanzat en daarom hebben we ook 3 dagen ervoor uit getrokken. De Astra bij aanvang :   Eerst geprobeerd om de lakdefecten vast te leggen op beeld :         Maandag 8.30uur : tijd om te gaan wassen Het wassen hebben we gedaan met een flinke concentratie Meguiar's hyper wash icm het welbekende 2 emmer systeem en een Meguiar's wash-mitt. De emmer na afloop (Astra was vrijdag ook al even snel gewassen met Dodo born to be Mild)  Na het afspoelen met kwam er weer genoeg reflectie naar boven. Je ziet aan de grote watervlekken duidelijk dat er nu geen wax meer te bekennen is :   Op zich een heel net en strak plaatje, maar nu vanuit een andere invals hoek :   Genoeg werk dus. Eerst maar eens de grove vervuiling verwijderen met Iron-X :  Voor de mensen die zich afvragen waarom ik dat mondkapje draag : IronX moet je niet in de volle zon gebruiken. Het stofkapje hielp om het ergste deel tegen te houden.        Nadat het product een minuutje had ingetrokken heb ik het er weer afgespoeld. Normaliter laat ik het 3 minuten zitten, maar door de warmte (was toen al 27 graden) durfde ik dat niet aan.  Na het afspoelen en afdrogen kwamen er allemaal teerspetters naar boven. Ik had vrijdag al wat zien zitten maar het leek wel of het overal zat. Hierop de Meguiar's Body Solvent erbij gepakt (nogmaals ontzettend bedankt Bartezzz  ). Dit erop gesprayed en een minuutje laten intrekken. Hierna met een doek de Body Solvent afgenomen en lokaal nog wat aangebracht om de laatste teerspetters te verwijderen.   Inmiddels was het 11.00uur en kon ik de auto weer opnieuw afspoelen om de Body Solvent te verwijderen. Nu was het dan eindelijk tijd om te clayen. Hiervoor heb ik Poorboys Elastic Clay gepakt icm Dodo Born Slippery. Dit omdat de Poorboys clay wat agressiever is dan de Dodo Supernatural en de Born Slippery heeft een reinigende werking, iets wat bijv. last touch of spray & wipe weer niet heeft. Door alle voorgaande stappen kwam er trouwens zo goed als niks meer van de lak af. Na het clayen kon ik de auto weer afspoelen (dit maal voor de laatste keer) omdat er nogal wat schuim van de Born Slippery aanwezig was. Na 2 glazen koud drinken was het om 12.00 uur dan eindelijk zover... we konden gaan beginnen met polijsten! Natuurlijk eerst een testspot met de DAP900 gedaan en begonnen met mezzo op oranje. Helaas bleek dit niet de combi te wezen omdat er nog heel veel achter bleef. Hierop Inizio Forza met oranje en zelfs geel geprobeerd maar ook dat werkte niet. Daarop de DAP900 ingeruild voor de PRO900 en nogmaals met oranje en inizio geprobeerd. Dit bleek de gouden keuze. Na deze stap nogmaals nabewerkt maar ditmaal met de DAP900, eerst oranje met mezzo en daarna finale met licht groen.    Rechts wel gedaan, links nog onbehandeld Door de grote warmte ging het afnemen met IPA niet. Zodra ik het op de auto nevelde droogde de alcohol direct op en was er van afnemen geen sprake meer. Daarom maar overgestapt op een detailer spray in dit geval Meguiar's Last touch welke ik 1:1 had aangelengd met water. Om 16.00uur hadden Wilma en ik de gehele auto gehad. Inmiddels is er ook al een sealant aangebracht (Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant). Door de drukte icm de warmte hebben we nog geen foto's kunnen maken, maar die komen morgen. Voor morgenmiddag staat het waxen en het interieur op het programma. Vrijdag wordt de laatste dag en staat het behandelen van het kunstof en de velgen op het programma. Alle zwarte kunstof delen komen in de trim sealant van Dodo te staan. Gr. Arjan & Wilma www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Ziet er goed uit De Iron-X bewijst zich wederom Ben benieuwd naar het eindresultaat! Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Wacht vol spanning af op het eindresultaat met het fotomateriaal! Tot op heden .... well done! Wat betreft de IPA, liep hier ook tegenaan gezien ik altijd buiten in de zon moet klooien: kleine stukjes aanpakken en ( bij wijze van ) hele motorkap met IPA inspuiten en afnemen, dit werkt dan idd meteen tegen je gezien de alcohol meteen verdampt op de warme lak en je staat te bikken met 3x niks Als je er vanuit zou gaan dat je een stuk polijst a 50x50 dan het IPA gebruiken op 1/4 hier van. ( tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring en werkwijze om de IPA wel te gebruiken, hopelijk werkt het ook zo bij jou/jullie ) // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-5-2011 Locatie: Arnhem
|
Nice ben benieuwd naar de rest!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Het STOFmasker heeft totaal geen zin aangezien het alleen voor STOF is en niet voor organische dampen. Wil je een masker tegen dampen, neem dan een halfmasker kool-/fijnstof.  Mijn nekharen gaan altijd recht overeind staan als mensen een masker verkeerd gebruiken. Gelukkig gebruik je nog iets van adembescherming
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Mooie auto, proficiat  Jullie kennende komt ie er zeker wel helemaal tip top bij te staan. Wel heftige combo PRO900 met Inizio op oranje. Was het de Inizio "oud" of de Forza?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-12-2008 Locatie: Heerhugowaard
|
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat
|
|
|
|
@ MK-US : Ik heb ook kleine gedeeltes geprobeerd, heb de auto ook al in de garage gehad maar het hielp allemaal niks. @ Patrick : nicknameless schreef: Mijn nekharen gaan altijd recht overeind staan als mensen een masker verkeerd gebruiken.
Er staat ook : Het stofkapje hielp om het ergste deel tegen te houden. Ik ben er van op de hoogte dat het een stofmasker is (heb ook VCA-VOL) maar het is of dit of niks. Voor die anderhalve minuut ga ik geen perslucht laten aanrukken. Nogmaals : dit is niet de manier en Patrick heeft 100% gelijk omtrent de bescherming maar dit soort "gevaren" moet je bij de bron aanpakken dus eigenlijk moet je IronX niet in de volle zon bij deze temperaturen gebruiken. @ AudiA3 Stond zelf ook te kijken over de zwaarte van de combi, normaliter is mezzo op oranje bij dit type Astra wel voldoende, soms moet ik naar Inizo grijpen icm een oranje of gele pad dus dit was voor mij ook erg verrassend aangezien dit zeker niet de eerste Astra is die ik onder de DAP krijg. Nou zaten er met name op het dak ook wel serieuse krassen (trekken van een zeem ?) en na 1 hit met de rotary waren die toch wel voor 90% verdwenen. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-8-2010 Locatie: Almere
|
Mooi dat je de rotary dan toch onder de knie hebt nadar je er een tijdje nog niet echt aan wilde  (Zoiets staat me bij in ieder geval) Ik heb hem ook sinds de kortingsactie maar is eigenlijk alleen nog maar uit de tas geweest toen die net geleverd was, om te kijken of die het doet. Heb ook nog wel enige aarzeling om die zomaar op m'n auto te zetten..
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Dit is nu al een mooie detail, mooi uitgevoerd met alle stappen en gebruikte producten! Benieuwd naar het eindresultaat. Nette wagen trouwens, mijn collega heeft een Vectra GTS in deze kleur. Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2011 Locatie: België
|
Dat belooft, ik heb zelf een Astra H. Als ik daar al met een rotary moet aan gaan om de wirls weg te krijgen. Ik heb nu zelfs nog geen DAP. Lol.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Geen half werk gedaan! Benieuwd naar de volgende foto's Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-2-2009 Locatie: Harderwijk
|
Erasmo schreef:Dat belooft, ik heb zelf een Astra H. Als ik daar al met een rotary moet aan gaan om de swirls weg te krijgen. Zoals Arjan al aangaf doen we regelmatig Astra's voornamelijk G en H serie. Op de OPC versie's na hebben we nog nooit zulke harde lak op een Astra gezien. Eerst dachten we dat de auto was overgespoten maar de lakdiktemeter gaf over de gehele auto normale waardes aan (138 tot 122 micron). Normaliter valt het op de Astra's nog wel mee www.astratuningclub.nl
|
|
|
|
Wilma schreef:Zoals Arjan al aangaf doen we regelmatig Astra's voornamelijk G en H serie. Op de OPC versie's na hebben we nog nooit zulke harde lak op een Astra gezien. Eerst dachten we dat de auto was overgespoten maar de lakdiktemeter gaf over de gehele auto normale waardes aan (138 tot 122 micron). Normaliter valt het op de Astra's nog wel mee Gelukkig maar. Ik ben benieuwd, maar dat zal nog wel even duren. Aankoop van DAP staat op mijn wenslijstje van volgend jaar.
|
|
|
|
Wilma, nog een vraagje:
Reinigen jullie ook de motorruimte van de Astra's?
Ik heb de mijne gisteren proberen wat te peotsen zonder deze af te spuiten (durfe niet). Maar het vuil is echt te veel, gaat er niet af met alleen APC en MF+borstel. Afspuiten is dus een must.
|
|
|
|
Normaliter doe ik dat gewoon met APC en een kwastje waarna ik met een kleine waterstraal (bijv een plantengieter) de apc weer wegspoel. De huidige Astra moet op dat gebied nog gedaan worden, morgen krijgt de Astra eerst een grote beurt waarna ik gelijk bij de monteurs even ga navragen wat ik wel en wat ik zeker niet mag natmaken. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Wat een correctie behaald zeg, toppie!  Strak interieur trouwens Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Knap werk en mooie foto's Progress is a slow process
|
|
|
|
Juffer1 schreef:morgen krijgt de Astra eerst een grote beurt waarna ik gelijk bij de monteurs even ga navragen wat ik wel en wat ik zeker niet mag natmaken. Hoi, heb je met de monteurs gesproken?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-2-2011 Locatie: Uut Ol' Eel
|
Ik moet het toch even kwijt, waarschijnlijk weet je het al maar doe het toch: Pas heel goed op met die chromen delen! Het is van kunststof en dat chromen laagje is echt flinterdun! Wat motorisch betreft, zorg dat je de stekkers van de ontsteking tot aan de bougies goed afplakt. Zelfde voor de stekkers van de computer, dan zou er niet veel mis kunnen gaan. Scholl Concepts Fanboy
|
|
|
|
@ Wouter : Die grille is gevalletje hopeloos. Er zitten redelijk wat diepe krassen in en met de hand krijg ik die er niet uit. Zolang ik nog geen oranje 4"pad heb laat ik het hierbij. Ga ik er wel doorheen dan komt er een Irmscher grille in (honingraat) @ Erasmo, zoalng je een zachte straat gebruiket en nevelt zou er niks mis moeten kunnen gaan. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Nette auto zo! Maarre, die knipperlichten voorop, zit daar zo'n oranje pitje in? Ander van die uhm, Philips knipper dingen er in stoppen met zo'n chromen laagje er op, en die knippert dan toch oranje! Heb ik er ook in zitten. Stukken netter! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
Ik kan het mishebben, maar volgens mij hoeft de Fuzion NIET te curen... Ik breng het altijd per paneel op, een paneel inwerken, paneel wat daarvoor behandeld is afnemen... Motorkap/dak oid in delen... Verder, nette detail! Resultaat mag er wezen!  New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
|
@ Jeroen : De units worden in Augustus vervangen voor Xenon units met AFL functie. In deze units ga ik idd van die chrome bolletjes plaatsen. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Juffer1 schreef:@ Erasmo, zoalng je een zachte straat gebruiket en nevelt zou er niks mis moeten kunnen gaan. Ok, tnx!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-9-2009 Locatie: Over den IJssel
|
TOP dit! --Fabia Greenline & VW Kever 1200 --
***Glanz oder gar nicht!***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-6-2010 Locatie: Varsseveld
|
De lak is inderdaad bikkelhard! Ik heb exact dezelfde lak en dus ook kleur. Ik moest ook met de Pro 900 en Inizio Forza en de oranje pad aan de slag om kleine krasjes eruit te krijgen. Toen ik 'de schade' aan mijn auto zag dacht ik met Mezzo op wit wel voldoende correctie te krijgen maar dat was dus achteraf niet het geval. Het chrome is overigens heel goed mee te polijsten hoor. Ik vond alleen de correctie tegenvallen. Meeste krasjes kreeg ik er net uit. De glans kwam wel enorm terug. Ik heb deze aangepakt met Mezzo op wit op de Dap en daarna natuurlijk met Finale op groen. Het is in ieder geval een kleur die je heerlijk kan laten glanzen Groet van een mede Astra rijder! Opel Corsa OPC 2008 Arden blue
|
|
|
|
Vandaag ondanks het warme en benauwde weer wat kleine dingen aan de Astra gedaan. Vorige week is de standaard CD30MP3 radio vervangen voor een CD70Navi en het standaard amberkleurige scherm heeft inmiddels ook plaats gemaakt voor een kleurenscherm. Omdat daarvoor het halve dashboard eruim oets zaten overal vette vingers en (viel niemand op maar ik weet dat ze dr zitten en nee, ik heb geen smetvrees Tevens heb ik volgende week en die week erop 2 grote meetings waar ik de auto in topstaat wil hebben staan. Omdat ik de komende week ook nog moet werken heb ik vandaag naast het interieur ook alvast de velgen onder handen genomen. De velg bij aanvang :    Velgen ingesprayed met Billbery wheel cleaner :  Velgen afgespoeld :  Tijd voor Iron-X :  Na 3 minuten :  Na even boenen en afspoelen :  Helaas nog genoeg beschadigen op de velgen :  Velg na afloop :  Helaas is het cromen naafkapje dermate verweerd dat ik dat op geen enkele manier meer schoon krijg :  Qua interieur heb ik de sierlijsten gepolijst met prof. polish en in de Supernatural gezet. Al het kunststof heb ik behandeld met een washandje en Natural look.    Vloermatjes en bekleding gezogen :   De nieuwe radio :     Na de binnenkant ook de buitenkant een spoje gegeven met Dodo Born to be Mild, en na het afdrogen nagelopen met Red Mist :    Bedankt voor het lezen! www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2009 Locatie: Safe Sex
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Goed bezig Arjan, Wilma. Mooie auto
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Mooie detail en mooie upgrades! A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 29-9-2008 Locatie: wierden (twente)
|
Ziet er goed uit!
|
|
|
|
Guest
|