|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-11-2009 Locatie: Gouda
|
Weer bedankt voor een zeer nuttige Handleiding! werkt als een tiet  Thanx
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-12-2009 Locatie: hasselt
|
Oh my god krassen (swirls) op mijn ruit na gebruik van meguiar's nxt glass cleaner! Carcleaners vrienden, mag ik jullie de raad geven eerst je auto te poetsen voor meguiar's nxt glass cleaner te gebruiken. Dus ik volg stimpy's methode zoals hierboven beschreven. Even later zie ik diepe krassen. Ik heb deze cleaner gebruikt om mijn vuile ruiten te "cleanen" ? hah cleaner toch ? Niks van waar! Eerst poetsen anders maakt het vuil aanwezig op je ruit krassen. Maar gebruik het zeker niet voor de binnenkant van je auto anders krijg je waasvorming Nu maar een ander fleske kopen zeker van rain-x ofzo voor 20 euro ?? Ik kan dit niet geloven nochthans veel positieve kritiek gelezen over dit produkt. cleaning , een delicate en dus dure klus uiteindelijk. Ik geef het op!
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 14-5-2009 Locatie: omgeving Breda
|
Wat heb je verder gebruikt, behalve de NXT? Wat voor doek/pad/iets anders?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wanneer je een "cleanerwax" direct op een vuile auto zou uitwrijven wordt dat ook onze worst nightmare.. Maar met een beetje nadenken...... A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Lijkt mij vrij logisch dat je je ruit niet gaat schoonmaken met NXT Glass Cleaner als deze helemaal onder het zand o.i.d. zit, dan maakt het niet uit welke glass cleaner je ook gebruikt, maar dan zul je dit altijd hebben. Dus om meteen de NXT Glasscleaner er van de schuld te gaan geven is erg kort door de bocht. Vind het erg vreemd dat je krassen krijgt hiervan, druk je met je volle gewicht op het raam om 'm te reinigen of zo?  Ook Rain-X zal hier niet bij gaan helpen, NXT is een CLEANER Rain-X is een REPELLANT, 2 totaal verschillende dingen die niets met elkaar te maken hebben. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Onmogelijk dat Glass Cleaner krassen veroorzaakt. Waarschijnlijk zat er nog zand op, waarmee heb je het aangebracht en nagewreven? Hoe ben je te werk gegaan? Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Mijn ruit was niet zo vuil hoor en niet hard gedrukt. Ik heb een badhandoek gebruikt om het aan te brengen en een zuiver stuk om het af te nemen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Autoruiten zijn ook kei en keihard, en om daar nu zo 1,2,3 krassen in te krijgen is mij nog niet gelukt, zelfs niet met mijn ijskrabber En om dan de Meg's Glass Cleaners de schuld te geven, nee. Gaat er bij mij niet in, en heb ze allebeide gebruikt. Dan moet of je raam wel erg vuil zijn. Of je gebruikt een straatbezem of de sterktse man van Nederland/Belgie om het uit te poetsen op het glas "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
|
schrobber schreef:Oh my god krassen (swirls) op mijn ruit na gebruik van meguiar's nxt glass cleaner! Carcleaners vrienden, mag ik jullie de raad geven eerst je auto te poetsen voor meguiar's nxt glass cleaner te gebruiken. Dus ik volg stimpy's methode zoals hierboven beschreven. Even later zie ik diepe krassen. Ik heb deze cleaner gebruikt om mijn vuile ruiten te "cleanen" ? hah cleaner toch ? Niks van waar! Eerst poetsen anders maakt het vuil aanwezig op je ruit krassen. Maar gebruik het zeker niet voor de binnenkant van je auto anders krijg je waasvorming Nu maar een ander fleske kopen zeker van rain-x ofzo voor 20 euro ?? Ik kan dit niet geloven nochthans veel positieve kritiek gelezen over dit produkt. cleaning , een delicate en dus dure klus uiteindelijk. Ik geef het op! opgeven doen niet he! Heb van doek gewisseld. In plaats van die badhandoek (die ooit waarschijklijk met wasverzachter is gewassen) heb ik een goedkoop multifiberdoekje van zeeman ofzo gebruikt. Dit ging blijkbaar iets beter. Mijn ruit is streeploos clean maar 's nachts wanneer ik naar een verlichtingspaal kijk zie ik stipjes(lijkt op kleine sneeuwvlokjes). Dit was ook zo met de badhandoek. Ik zoek naar een oplossing. Morgen ga ik keukenrolpapier gebruiken.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-5-2009 Locatie: zaanstad
|
ik denk dat je beter een oude krant kan pakken.. en ja, dit meen ik serieus ik doe het zoals stimpy geschreven heeft.. paar spraytjes op een rode handpad van lc.. over de ramen, heeeeel even wachten, en daarna afnemen met een deluxe mega towel, van poorboys dit werkt bij mij iig als de spreekwoordelijke "tiet" mischien is een product als provision glass scrub meer iets voor je? gezien die veel dieper reinigt als de meg's versie's (het is ook een scrub, geen spray) klikje naar review+gebruiks ervaringhet blijft zo, dat je gewoon het grootste deel losse zand, eraf moet spoelen, voordat je een dergelijke glass cleaner gebruikt.. maar dat lijkt me logisch as for me no more sigs.. im not cool like that.
|
|
|
|
Zijn die stipjes niet gewoon steenslag? Ik gebruik deze doek: http://www.carclean.nl/product/...loth_DJMM1PC_101132.aspxIk heb zelf geprobeerd om krasjes van een ijskrabber met SSR3 en een oranje light cutting pad op een rotary en dat deed al helemaal niets. Geen krasjes weg, geen krasjes erbij. En SSR3 is niet bepaald een licht polijstmiddel. Het is gewoon onmogelijk dat de NXT glass cleaner zelf krasjes veroorzaakt. Als een product als SSR3 waar je de korrel kan zien zitten en voelen al niets doet dan zal een product zo vloeibaar als water natuurlijk niet krassen. Er zijn maar 2 mogelijkheden. 1. de krasjes zaten er al maar ze zijn je nog nooit opgevallen 2. er zat nog iets op de ruit, pad en/of doek. Als daar nog zand in zit, tja dan maak je krasjes maar de glass cleaner de schuld geven gaat er bij mij echt niet in, sorry. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-7-2010 Locatie: heemskerk
|
kan je de even coat niet vervangen voor een mf app ? hier heb ik er nog bergen van namelijk, en de glassmftowel ? kan je daar een normale MF doek voor gebruiken ?
|
|
|
|
Elke mf pad is prima, de ECA ligt alleen het lekkerst in de hand. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-1-2009 Locatie: Stiens
|
Waarschijnlijk was het al zo, maar door dat de ramen nu brandschoon zijn valt het op All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
de krassen waren opgevuld met vuil en gemaskeerd? en nu door een andere lichtinval wel ineens zichtbaar gemaakt? Guest007 schreef:Ik gebruik zowat dezelfde werkwijze als Stimpy68, ........ maar er gaat teveel produkt verloren in de MF doek. Ik ga de tip met de PB MF pad ook eens proberen...... ik aanzie het niet echt als verloren gaan, het aanwezige product op het doek dat jij teveel vind reinigt mee, daar het ook terug in contact komt met het vuil. nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-3-2009
|
Ik dacht hetzelfde als acc_focus. Door de cleaner is al het vuil uit de krassen gegaan en zie je ze dus. Ik heb het ook met mijn auto gehad toen ik hem reinigde zag ik ineens krassen. maar het deel wat nog 'vuil' was zag je niks. Toen ik dat deel ook deed zag ik daar ook krasjes tevoorschijnkomen. Net als dat je je lak gaat kleien. Edit: @acc-focus, je onderschrift heh... je kan hem ook anders doen: Beter een ster in men ruit dan een ruit in men ster  -=Met Een Hamer Past Alles=-
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-6-2008 Locatie: Apeldoorn
|
 inmiddels een jaar verder Check de datum 
|
|
|
|
Guest
|