|
|
Rang: Lid Lid sinds: 3-7-2011 Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
|
Beste carcleaner, ik ben nieuw op dit forum en had een vraagje. Onze auto waarmee we elk jaar op vakantie gaan is vorig jaar door verse asfalt gereden. Gevolg was dat er een nieuw wegdek ontstond op de Zafira.  Heb veel dingen geprobeerd maar het bleef gewoon liggen op het lak. Ik heb een paar foto's genomen na het wassen van de auto. Ja, dat is allemaal teer!      Opnieuw laten spuiten is geen optie omdat de waarde van de Zafira niet zo hoog ligt. Ik dacht eraan om de kleine teerspetters met Autoglym Intensive Tar Remover te verwijderen en te kleien met Meguairs Quik Clay Detailing System. En als laatst Autoglym Super Resin Polish erover. De grote teerspetters onderaan zitten volgens mij zo erg vast dat wanneer je die eraf haalt de lak gewoon meegaat.  Overal vind je gewoon teerspetters, zelf aan de achterkant tot het raam. Wat denken jullie over het verwijderen hiervan ? Heb geen polijstapparaten tot mijn beschikking dus moet het handmatig gebeuren. Groeten
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-12-2010 Locatie: Geleen, Nederland.
|
Heb dit ooit eens gehad en heb WD40 gebruikt en verdween als sneeuw in de zon. Hierna effe een detail uiteraard
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Wtf........euh dat is een hoop teer. daar gaat wel een gallon tardis tegen aan denk ik. Zal een langdurige klus worden. Zou het insprayen met tardis, laten weken, afnemen/spoelen en dan weer dezelfde cyclus.
|
|
|
|
Heb ook WD40 geprobeerd maar er gebeurde gewoon niks. Hoe heb je het gebruikt ? WD40 spuiten en dan met een microvezeldoekje poetsen?
|
|
|
|
Snitser schreef:Wtf........euh dat is een hoop teer. daar gaat wel een gallon tardis tegen aan denk ik. Zal een langdurige klus worden. Zou het insprayen met tardis, laten weken, afnemen/spoelen en dan weer dezelfde cyclus. Mag ik vragen wat Tardis is en waar je dat kan krijgen? Ik ga over 5 dagen weer op vakantie dus moet het eigenlijk snel gebeuren.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 31-12-2010 Locatie: Geleen, Nederland.
|
Erop gespoten en effe laten weken, maar was wel verse franse teer.... En hierna met microvezeldoekje. Dat is misschien wel het verschil dat het vers was binnen 12 uur verwijderd en niet uitgehard.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: bovenkarspel
|
Hi hi, je naam zegt het al, ik zou gewoon Diesel proberen Gebruikten ze in het verleden ook bij de trucks die asfalt vervoeren om de bak weer schoon te maken. Gr, Michel
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover: http://carclean.nl/product/Vale...l_EC10-500ml_101769.aspx Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
j.lipsch schreef:Erop gespoten en effe laten weken, maar was wel verse franse teer.... En hierna met microvezeldoekje. Dat is misschien wel het verschil dat het vers was binnen 12 uur verwijderd en niet uitgehard. Ja deze teer zit er al 11 maanden op.  michelv. schreef:Hi hi, je naam zegt het al, ik zou gewoon Diesel proberen
Gebruikten ze in het verleden ook bij de trucks die asfalt vervoeren om de bak weer schoon te maken. Ik had op internet ook gelezen dat diesel ook helpt. Weet alleen niet of het werkt bij mijn auto. Hoe moet ik verder aan diesel komen, bij de benzinepomp doen ze volgens mij moeilijk als je daar met een flesje of jerrycan komt.
|
|
|
|
Denk je dat dat zou werken op mijn auto? Ik heb niet alleen teerspetters op de auto, maar gewoon hele klodders teer.
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 6-4-2008 Locatie: Den Haag eo
|
Het werkt erg goed op teer, je zal best wat nodig hebben maar Diesel kan je natuurlijk eerst proberen. Je zal nogal wat nodig hebben vrees ik. Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...Bastard of Bling! Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Ik ga dan maar wat diesel kopen en daarmee proberen schoon te maken. Bedankt voor de reacties.
Wat is de beste manier om met diesel schoon te maken? Een microvezeldoek met diesel nat maken en daarmee poetsen?
|
|
|
|
Weet niet, misschien vernevelen met een plantenspuit. Kan je het royaal mee aanbrengen en "nat" houden zeg maar tot alles oplost is en dan met een doek afvegen. Gr, Michel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 10-3-2011 Locatie: noord holland
|
Halloo ik heb dit ook is gehad met de fiesta. ook over vers asfalt gereden. ik heb toen een kleine 2.5 liter jerrycan met terpetine gekocht bij een bouwmarkt. en even een oude sprayer over gegoten en op de teer sprayen. en met een kwastje in smeren en blijfen sprayen met de terpetine. met een uurtje boenen heb je je auto weer mooi teer vrij. daarna even kleien om alles mooi glad te krijgen. daarna even wassen en wax enzo er op dan is het weer netjes. gr sander. ‎"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
|
SandeR-design schreef:Halloo
ik heb dit ook is gehad met de fiesta. ook over vers asfalt gereden.
ik heb toen een kleine 2.5 liter jerrycan met terpetine gekocht bij een bouwmarkt. en even een oude sprayer over gegoten en op de teer sprayen. en met een kwastje in smeren en blijfen sprayen met de terpetine.
met een uurtje boenen heb je je auto weer mooi teer vrij.
daarna even kleien om alles mooi glad te krijgen.
daarna even wassen en wax enzo er op dan is het weer netjes.
gr sander. Is het niet zo dat je met terpentine door de lak kan gaan? Of heb je daar niks van gemerkt?
|
|
|
|
Dat is denk ik meer met Thinner Gr, Michel
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Terpentine en diesel werken erg goed als het er al wat langer opzit. Nadeel is wel dat je een kans loopt op swirls omdat je troep (vrijgekomen teer) over je lak beweegt. Daarnaast zorgen dat je het op een koele plek doet en niet in de volle zon. Zelf heb ik de Astra behandeld met Meguiar's Body Solvent, kwestie van opsprayen, minuutje of 2 wachten en dan met een doekje afnemen. Het is dat ik deze week weinig tijd heb anders had ik je wel even willen helpen. Je zou ook Rob (Vadebo) eens kunnen vragen. Gr. Arjan www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
ZafiraDiesel078 schreef:Is het niet zo dat je met terpentine door de lak kan gaan? Of heb je daar niks van gemerkt? Terpentine is gaat echt niet door je lak. thinner wel maar daar heb je ook nog verschilende sterkes in. gr sander ‎"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
|
Juffer1 schreef: Daarnaast zorgen dat je het op een koele plek doet en niet in de volle zon.
Ik had er een electriese kacheltje bij gezet om de teer warm te maken. als de teer koel is is het juist harder. ‎"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car. "OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car. "HORSEPOWER" is how fast you hit the fence. "TORQUE" is how far you take the fence with you.
|
|
|
|
Oke bedankt voor de reacties. Ik ga het eerst met terpentine proberen en als dat niet werkt ga ik met diesel proberen schoon te maken. Hopen dat het eraf gaat.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Hoe warmer het oppervlakte des te sneller verdampt de terpentine ? Daarom zou ik het juist in een koele omgeving doen. Na het behandelen van een deel met terpentine de auto wel goed wassen. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Juffer1 schreef:Hoe warmer het oppervlakte des te sneller verdampt de terpentine ? Daarom zou ik het juist in een koele omgeving doen.
Na het behandelen van een deel met terpentine de auto wel goed wassen. Ik ga de teer schoonmaken in de schaduw. Daarna wordt de auto goed gewassen en dan maar is kijken naar een kleipakket want de lak voelt aan als schuurpapier. 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 12-4-2011 Locatie: Antwerp
|
Dit werkt echt super. Heb momenteel een tijdelijke zwarte lease-wagen, en op het eerste zicht zag je niets. Maar bij de eerste poetsbeurt was het net of de onderzijde van de wagen was schuurpapier. Bij nadere inspectie bleek hij onderaan vol asfalt te hangen. Toen dit product gebruik op de lak en op trim, en helemaal schoon gekregen. Werkt bovendien iets aangenamer (lekker geurtje) dan diesel of de andere producten die hier worden opgegeven  .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 25-3-2010 Locatie: Bodegraven
|
Als je een ritje Bodegraven niet te ver vindt kan je best hier komen en kunnen we zien of de Valet Pro werkt Tip van de maand van Smurf :
"Als je teveel met een Smurf Smurft , wordt je van zelf wel verSmurft"
|
|
|
|
Haha bedankt voor je aanbod maar ik ga vrijdag al op vakantie en heb het dus druk deze dagen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-12-2009 Locatie: België
|
Ook zeer tevreden over dit product, heb er een sprayertje opgezet en zo teer van een maand oud probleemloos kunnen verwijderen.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-5-2008 Locatie: Divers....
|
Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-11-2009 Locatie: Elsloo
|
Valma Teerverwijderaar. Stinkt hard, werkt goed. Heb ik een tijd geleden besteld via Carclean.nl . A.k.a Ralf "A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."
Don, Dodo Juice
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Valma werkt inderdaad goed (en stinkt hard  ) maar uit eigen ervaring weet ik dat het op grotere stukken teer geen kwestie zal zijn van spray on/wipe off...op grotere stukken moet je wel even helpen, met kans op krasjes... Valet Pro heb ik enkel nog maar geprobeerd op lijm, daarop werkt het in elk geval goed (en ruikt een stuk frisser dan de Valma) Ik heb me laten vertellen dat Tardis nog beter werkt dan beide bovenstaande opties, nadeel is dat er nogal moeilijk aan te geraken is naar het schijnt... De andere genoemde producten heb ik geen ervaring mee maar Body Solvent lijkt me ook ontworpen voor dit soort taken. Wat je ook kiest, je zal waarschijnlijk 2 dingen nodig hebben: flink wat product en flink wat geduld. Snitser schreef:Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen? Dit lijkt me nu net een erg slimme vraag Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-12-2010 Locatie: Oud-Turnhout
|
Misschien Tardis, je moet hiermee wel voorzichtig zijn.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-1-2010 Locatie: Oet Grunn!
|
Waarom dan? Gebruik dit product regelmatig, opsprayen, in laten werken, afnemen, klaar! Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TD I Ambition Proline
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 24-6-2010 Locatie: Winschoten
|
Dibbuz schreef:Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover: +1 Werkt voortreffelijk. Opsprayen, even in laten trekken en je ziet het al oplossen. Wel nat houden en niet op laten drogen.
|
|
|
|
Snitser schreef:Misschien een domme vraag, maar als het er al 11 maanden opzit..waarom heb je nu dan opeens zo'n haast om het eraf te halen? Vorig jaar zomer toen ik terug kwam van vakantie had ik veel spullen geprobeerd om het eraf te halen. Niks werkte gewoon, het bleef er gewoon op liggen. Had de moed opgegeven omdat het toch niet eraf zou gaan, er zaten gewoon hele klodders teer op. Maar deze weken ging ik rond kijken op dit forum en dacht dat het toch wel mogelijk is om het te verwijderen met een spul van de webshop. Maar zo te zien is terpentine en diesel ook handig om het te verwijderen.
|
|
|
|
Guest
|