Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

2 Pagina's <12
Extreem veel teer door nieuwe asfalt Opties
ZafiraDiesel078
#34 Gepost : zaterdag 3 september 2011 13:32:06
Rang: Lid

Beste carcleaners,

Heb een paar weken geleden diesel gekocht en heb al het teer weggekregen. blij De medewerker van de benzinepomp wist dat je het met diesel weg kan halen, hij adviseerde mij eerst om de lak nat te maken met diesel en na een paar minuten verdween het als sneeuw voor de zon.hehe Bij het wassen kwam er trouwens wel beading, komt vast omdat het vettig is. pfrlt

Heb een paar voor en na foto's gemaakt. Niet van beste kwaliteit (Blackberry).

Allemaal teerspetters

Nog meer teerspetters

Teerspetters op achterklep

Kras waarvan ik niet weet hoe die is gekomeniek

Alle spetters weg

Weet niet wat dat is maar het was geen teer, volgens mij bessen ofzo
Franz
#35 Gepost : zaterdag 3 september 2011 16:46:15

mooi dat je het toch hebt we gekregen.

en dat we weten dat diesel goed werkt :D

ZafiraDiesel078
#36 Gepost : zondag 4 september 2011 18:56:14

Inderdaad, bedankt nog voor de tips. blij

Heb een paar foto's gevonden op mijn fotocamera. Hier is het beter te zien

Ook een paar vlekken te zien van bessen oid

Het product hehehe

Totaalplaatje na het wassen
cavemania
#37 Gepost : maandag 5 september 2011 21:41:04

Heb het topic eens doorgenomen. Er wordt steeds over teer gesproken echter wordt in de wegenbouw al lang geen teer meer gebruikt. Nu wordt bitumen gebruikt. Bitumen is afkomstig uit aardolie. Door bitumen in te spuiten/smeren met diesel wordt deze week gemaakt en kan deze op redelijk eenvoudige wijze worden verwijderd.

Teer is afkomstig uit steenkool of hout. Aangezien dit PAK bevat mag dit niet meer gebruikt worden.

Trouwens goed om te horen dat het oude vertrouwde middeltje (diesel) nog steeds goed werk.
Liber0
#38 Gepost : dinsdag 11 oktober 2011 9:06:47

Met boter gaat het ook

wel lang in laten treken en teeds nieuwe op doen
kendo
#39 Gepost : zondag 16 oktober 2011 16:38:27

Ik heb dit weekend mijn auto ook moeten doen. De hele onderste helft van mijn auto zat ook onder de zwarte puntjes. En dat in slechts een paar weken tijd. Ik heb het verwijderd met Citrus Tar & glue remover. In het verleden ook wel eens diesel gebruikt en dat werkt eigenlijk net zo goed(alleen een stuk goedkoper per liter wink2 )Met Citrus Tar & glue remover moet je ook nog aardig boenen om de "teer" weg te krijgen.
Juffer1
#40 Gepost : zondag 16 oktober 2011 16:56:29

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Ik heb net mijn zomervelgen schoongemaakt en die zware puntjes verwijderd met Dodo's marmalade. Een heel klein beetje weekt het vuil echt zo los.

Op hele grote oppervlaktes is een spray wellicht handiger maar moet zeggen dat de Tarmalade me positie verrast heeft.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Soepergrover
#41 Gepost : zondag 16 oktober 2011 17:25:31
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Tarmalade knipoog
(voordat straks een of ander goochemerd met jam aan de slag gaat)
Wouter B
#42 Gepost : zondag 16 oktober 2011 17:41:19

Whahah ik zie het al gebeuren dat iemand naar de supermarkt gaat en naar Dodo Juice marmelade gaat vragen LoL
Scholl Concepts Fanboy
bs
#43 Gepost : woensdag 25 januari 2012 23:04:56

Ik wil wat teerspetters van mijn velgen verwijderen, ik had van iemand gehoord dat je daarvoor ook wasbenzine kunt gebruiken [ wel meteen afspoelen met water] , dit zat volgens hem ook in de bekende teerverwijderaars. Wat is jullie mening hierover?
Berkant
#44 Gepost : donderdag 26 januari 2012 13:26:20
Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Aan de foto's en dat de tip van een tankstation bediende komt zet ik mijn muntjes in op Turkeye vakantie (owja merk op de fles zegt ook genoeg)LoL

En ja hier kan je lekker over net aangelegde wegen rijden afgelopen jaar ook meegemaakt, hele wagen onder de teer ondanks heel heel langzaam rijden, dit is ook allemaal verwijderd met dieselregels
mk-us
#45 Gepost : donderdag 26 januari 2012 14:11:43
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

@juffer:In welke positie zit je nu Arjan LoL ( kon het even niet laten )
Tarmelade voor kleinere lokale plekjes en anders een vernevelbare teerverwijderaar is mijn gedachtengang

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
bs
#46 Gepost : donderdag 26 januari 2012 17:35:16

Ik had ook gehoord op een ander forum, dat de teerverwijderaar van System 123 hetzelfde zou zijn als Tardis [ wel handig, omdat Tardis moeilijk verkrijgbaar is in Nederland ].
Weten jullie hier iets meer over?
NHke
#47 Gepost : donderdag 26 januari 2012 18:14:35

Autobrite Just The Tonic ziet er mij ook iets gemakkelijk uit surprised

Flerflep
#48 Gepost : donderdag 26 januari 2012 18:50:19

Hm lijkt me toch dat teer die je er zo een beetje opsmeert een stuk minder goed hecht dan teer die met (laten we zeggen) 100/120 km/u tegen je auto aangeslingerd word..
Trotste eigenaar van: Ford Fiesta mk6,5 1.6 16V bj.2006
Vadebo
#49 Gepost : donderdag 26 januari 2012 19:47:44

Bij mij blijft de Meg's Body Solvent toch wel een toppertje voor dit soort klusjes.
Als ik een full-detail uitvoer dan is zowieso de stap met BS standaard en doe deze voor het kleien maar na de Iron-X.
bs
#50 Gepost : donderdag 26 januari 2012 21:04:31

Vadebo,

Over dit product heb ik ook al eens over nagedacht, maar ik ga niet voor een klein beetje teer 3780 ml aan product kopen.
Misschien moeten we een gallon kopen, en die verdelen in kleine hoeveelheden onder elkaar.
mrs250
#51 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 11:30:16

Aangezien niet iedereen (zeker met een nieuwe auto) zomaar middeltjes als wasbenzine of diesel wil proberen, post ik hier ook nog mijn ervaringen met de Bug & Tar remover van Maguiar's vorig jaar.

Ik reed dus met m'n 3 maanden oude Megane RS in kleurtje kanariegeel door het Italiaanse landschap. Op een gegeven moment hadden onze Italiaanse vrienden besloten de weg opnieuw te gaan asfalteren. Kennelijk vonden ze het handig om dat op zo'n manier te doen dat ze het hele het hele wegvak affrezen en de auto's die erlangs willen over een deel te sturen dat alvast met bitumen is ingesmeerd. Je raadt het al, hoe langzaam ik er ook overheen reed, de hele auto zat onder de zwarte smurrie. De Safira van TS was er niks bij; een dikke laag tot waar de carrosserie een knik maakt. Best even slikken, ondanks de strakblauwe lucht en de mooie omgeving was m'n dag er wat minder door. hehehe

En hoewel ik op vakantie wel altijd een emmertje, wash mitts en flesje NXT mee heb, was er op dat moment niet echt gelegenheid meer om het spul voor thuiskomst schoon te maken. Dus het had een paar dagen goed de tijd om stevig vast te koeken bij 30 graden.

Bij thuiskomst herinnerde ik me het flesje Bug & Tar remover, wat totaal niet werkte voor Bugs, maar misschien dat het op die Tar wel zou werken... En inderdaad, alles ingesprayed, kwartiertje laten intrekken en 2 nieuwe behandelrondes en een verziekt microvezeldoekje later zag alles er weer helemaal strak uit. Extra voordeel is dat m'n wielkasten gelijk een goede anti-roestbehandeling hebben gehad. great
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's <12
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire