Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

SAAB 9-3 Sport Sedan '03 Opties
IanB
#1 Gepost : maandag 11 juli 2011 20:58:55
Rang: Lid

Zo,

de eerste keer mijn auto echt goed gepoetst. Was wel een beetje nerveus. Met zo'n klei erover heen.. Maar goed, toch maar begonnen en het resultaat mag er in mijn ogen zijn.

Ben alleen nog opzoek naar een iets grovere(?) polijst middel. Heb nu de SSR1 van Poorboy's. Super spul, alleen zie ik nog wat swirls.

En ben nog opzoek naar een goede voeding. Ik heb nu het volgende gedaan;

Wassen met 2-emmer methode. Met Meguiar's shampo.

Kleien met Turtle Wax klei. ( Moet ook een andere voor komen, deze is vrij hard naar mijn mening)

Weer wassen met 2-emmer methode

Drogen met de magic drying towel ook van Meguiar's .

Cleanen met de SSR1 op oranje(?) pad van Mothers Wax.

En daarna heb ik de Poorboys Bleu natty wax er op gedaan.

Maar ik wil er liever toch nog een stap bij tussen doen. Zeker nu er meerdere auto's gepoetst en gecleaned gaan worden. Aangezien vrienden van me het resultaat al mooi vonden.

Maargoed, hierbij wat foto's van de auto. Echte 'voor' foto's heb ik niet.

Voor:

Na:

Gemaakt met een iPhone 4 camera.

Als iemand nog goede tips heeft om mijn beginners setje uit te breiden, ik sta open voor suggesties.
chost10
#2 Gepost : maandag 11 juli 2011 21:05:55
Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Ziet er netjes uit. Mooie velgen.great
Juffer1
#3 Gepost : maandag 11 juli 2011 21:06:15

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Mooie reflectie hoor!

Dat je nog swirls ziet klopt wel denk ik. SSR1 is redelijk licht en aan je write up te zien heb je alles handmatig gedaan ? In dat geval helemaal een schitterend resultaat.
Mocht je willen uitbreiden dan zou ik ook de SSR2.5 erbij nemen. Tussen de SSR2 en 2.5 zit een redelijk verschil en het verschil tussen de SSR1 en SSr2 vindt ik zelf verwaarloosbaar.

Dus ik zou adviseren : SS2.5 & een lichtere pad erbij om mee te finishen. Daarnaast zou je ook nog een glaze als Black Hole kunnen overwegen, dat geeft net dat beetje extra glans.
Die Meguiar's water magnet zou ik overigens alleen nog maar gebruiken voor de ramen, want als er iets swirls oplevert is dat onding het wel en daar een Delirium voor aanschaffen.

Overigens een goede keuze voor de SSR, de monello wil nog wel eens rare dingen doen op de Saab lakken.
Houdt er wel rekening mee dat je op een hardere lak (zoals Volkswagen, Audi, Mercedes, BMW) aardig wat uit de kast moet halen wil je daar met SSR en zeker handmatig wat resultaat op behalen.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
IbizaSigno
#4 Gepost : maandag 11 juli 2011 21:47:38

Ziet er goed uit! geniet
Seat Ibiza signo 1.4 16v
IanB
#5 Gepost : maandag 11 juli 2011 22:08:43

Thnx voor de reacties! Ik heb inderdaad alles met de hand gedaan!

En binnenkort bestel ik weer bij Carclean.nl Dan neem ikngelijl de ssr2 mee! Ben nu officieel aangestoken tot het serieus poetsen van mijn auto!
Juffer1
#6 Gepost : maandag 11 juli 2011 22:12:40

Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!

Ik zou de SSR2 lekker daar laten en in plaats daarvan de SSR2.5 meenemen, die doet zoveel meer dan de SSR2.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
Paulus de Boskabouter
#7 Gepost : maandag 11 juli 2011 22:17:09

Ziet er goed uit!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
frada
#8 Gepost : maandag 11 juli 2011 22:48:30

Moet zeggen dat ik na het kleien de wagen niet meer opnieuw was!
Maar het mag gezegd, hij ziet er zeer mooi uit en zeker als je alles met de hand hebt gedaan.
O jee als jij eens een machientje in de hand krijgt ...

cool
IanB
#9 Gepost : maandag 11 juli 2011 23:15:31

Bedankt voor de reacties!

Zo straks nog ff nieuwe foto's gemaakt.

Timm
#10 Gepost : maandag 11 juli 2011 23:32:10

Erg mooi resultaat.
de dokter
#11 Gepost : dinsdag 12 juli 2011 11:43:18

Mooi gedaan. Hard werken zo met de hand.

Mooie auto ook trouwens!
Deze wielen maken de 9-3 wel af.
Aficior
#12 Gepost : dinsdag 12 juli 2011 13:03:57
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Erg mooi resultaat zo te zien. Wat zal die Saab zich in zijn sas voelen.LoL

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
IanB
#13 Gepost : dinsdag 12 juli 2011 13:13:30

Haha dat hoop ik wel ja.. Bedankt!

De volgende stap is met de ssr2.5 en het interieur grondig reinigen. Zodat ie weer helemaal fris is voor deze zomer.
Zesser
#14 Gepost : dinsdag 12 juli 2011 16:15:37

IanB, een vraagje, zet je veel druk op de pad bij het cleanen?
Heb vorige keer de Autoglym SRP als cleaner gebruikt maar met weinig druk aangebracht met een gewone pad.
Hoe belangrijk is de keuze van de pad bij het cleanen?
IanB
#15 Gepost : dinsdag 12 juli 2011 16:23:54

Dat weet ik eigelijk niet.. Echt veel druk zet ik niet. Laat de pad het werk doen zeg maar.

Maar voor mij ook de eerste keer dis was wel heel voorzichtig.
MLL
#16 Gepost : woensdag 13 juli 2011 21:26:53

Staat er netjes bij, mooie Saab zo met deze Aero velgen.

IanB schreef:
Als iemand nog goede tips heeft om mijn beginners setje uit te breiden, ik sta open voor suggesties.

Ik meen op de kunststof skirts onder de portieren nog wat polijst/wasresten te zien, daar is wel mooi spul voor te verkijgen in de webshop.

Saab 900 Classic Full Pressure Turbo 1993 & VW Polo 1.4 Highline 2002
Serge
#17 Gepost : woensdag 13 juli 2011 21:36:17

Zeer mooi resultaat met de hand!
Dodge Ram Laramie 5,7 liter V8 & Mazda 6 II 2.0 CITD

If it rides and it doesn't shine it ain't mine

Steven
#18 Gepost : woensdag 13 juli 2011 22:45:21

Hey,

Mooi gedaan makker!
Heb vroeger zelf mijn wagen gedaan met de hand en weet dat het werken is.
Net zelf een DAp'ke gekocht! Doen man, super!
Dikke proficiat!

Groeten,
Steven
IanB
#19 Gepost : woensdag 13 juli 2011 23:30:05

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik zit wel te twijfelen over een DAP. Maarja, welke moet ik dan hebben? De 500, of de 900?

En over die wax, kan inderdaad kloppen. Welk middel is goed om die plastic delen weer mooi zwart te krijgen?

En als ik de SSR2.5 ga gebruiken, welke handpad moet ik dan hebben? Of is het beter om die machinaal te verwerken? Ik kan wel zo'n poetsmachine lenen hier, maar denk persoonlijk dat dat niet zo slim is. Zo'n halfords/gamma apparaat zeg maar... En die DAP500 kost nu iets van 130,- ofzo toch? Begin er wel echt over te twijfelen. En dit is nog maar de eerste keer dat ik een auto zo behandeld heb. Maar ik weet wel dat dit een 'hobby' gaat worden. Het is leuk om te doen, en het resultaat wat je ziet is helemaal geweldig!
Acc_Focus
#20 Gepost : donderdag 14 juli 2011 0:00:01

eerst en vooral, prachtige wagen, mooie kleur, zeer mooie velg!
en blinken dat hij al doet hehehe echt een mooi resultaat,
en ben je al tevreden met dit? dan ga je zeker weten achterovervallen van het resultaat als je een dap koopt! dan komt er nog eens 100% verbetering bij! diepere glans, geen swirls meer, makkelijker verwerken van producten....
welke je moet kiezen? 500 of 900? bekijk het gewoon zo, de 500 is een top machien
doet alles wat hij moet, en je gaat niet echt iets tekort komen, heb je die extra centjes over om toch de 900te kopen, doe het dan gewoon, het is gewoon het grote broertje,

mooie vergelijking, je koopt een lamborghini galardo, een bom van een wagen, die je ook een aardige duit kost, altijd snel genoeg... nooit kom je pk's te kort.... maar heb je dan nog wat extra centen in je zak zitten, laat je hem chippen voor nog een beetje meer power... dus de standaard galardo is de dap500...de gechipte is de dap900 :p

ze zijn beide top, alleen is de eene net dat ietsje meer maar je gaat het ietsje meer van de 900 niet missen als je de 500koopt....
voor plastic delen kan je ook een paar kanten op, wil je het zeer mooi en wil je het geregeld bijhouden kan je gaan voor black wow, poorboys trim restorer, ea...
deze zijn super productjes maar als je je wagen een keer of 10gewassen hebt verbleken je trims terug.
wil je er veel minder omkijk naar moet je de trim sealant kit van (HELP MERK KWIJT! tis al laat nee ) hebben, deze vraagt dan ook een deftige voorbereiding, maar het resultaat blijft ook vele malen langer,
ikzelf heb gekozen voor de trim restorer, omdat ik het gewoon leuk vind om een week vloekend rond te lopen omdat men trims terug vervaagd zijn(als detailer merk je dit, een buitenstaander gaat je trims nog zeker en vast zwart genoeg vinden! maar we zijn dan ook detailers he, we letten op details!)en dan eindelijk weekend te hebben, de wagen volledig te wassen met veel liefde, en dan de trim restorer te gebruiken, de geur die je erbij krijgt, het verwerkingsgemak, en het eindresultaat zijn voor mij echt de moeite waard!

en nog 1gouden raad! blijf weg van poetsmachienes uit halfords etc.... ze doen NOOIT IETS GOED(ok misschien overdreven, maar voor ons zijn ze waardeloos!) dan kan je beter ff hier rondkijken naar iemand uit je buurt en vriendelijk vragen of je eens niet mag langskomen om te kijken wat een dap(of andere excentrische machiene) doet. dan sta je zo versteld dat je gewoon een dap koopt!

°°kleine opmerking aan mezelf, over de trim restorer en het resultaat, ik heb een zilvergrijze auto, het eenigste waar je echt veel verschil bij merkt bij mij zijn het bijwerken van de trims, al de rest is gewoon altijd zeer mooi. jij gaat veel plezier beleven aan je lak enzo, omdat het een zalige detail kleur is, ze is zeer dankbaar naar resultaat toe°°

seen out...sorry voor de lap tekst, maar ik wil je gewoon volledig verslaafd krijgen aan car detailing :p dan voel ik me hier niet meer zo alleen op het forum(hahahahahahaha )
nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
IanB
#21 Gepost : donderdag 14 juli 2011 0:11:39

^^ Thnx! Ik heb net een ff bestel lijstje gemaakt.

101340 Carclean.nl - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling € 7,98 € 7,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,49 € 16,49
100739 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 8,98
100942 Monello - SmartPads CCS 6.5 inch Black Finishing Pad € 14,99 € 14,99
100582 Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st. € 4,50 € 9,00
101594 Polishing Power - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt € 115,00 € 115,00
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 17,99
101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99 € 5,99
101017 Poorboys World - Natural Look Dressing - 946ml € 18,99 € 18,99
100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml € 16,49 € 16,49
10 producten. Totaalbedrag: € 231,90

Heb ik dan de juiste pad's? Moet dan alleen nog een trim restorer bestellen. Kost gelijk weer 250,-. Best veel, maar dan heb je er wel lang wat aan denk ik.
IanB
#22 Gepost : zondag 23 oktober 2011 15:25:12

Bestelling nog niet geplaatst. gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren dit jaar. Aangezien we het slechte weer te gemoed gaan, wil ik hem wel eerst laten poetsen door iemand.

Het is namelijk zo dat ik waarschijnlijk volgend jaar maart een Lease auto krijg. Dan zal de SAAB weg gaan, en zal ik weinig tijd hebben om me bezig te houden met het waxen en polijsten van mijn auto.. Jammer maar helaas.

stimpy68
#23 Gepost : zondag 23 oktober 2011 15:43:48
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

@IanB: Je bericht is aangepast, lees even de forumreglementen (link in mijn onderschrift) door. Met name punt 8.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire