|
|
Rang: Lid Lid sinds: 11-7-2011 Locatie: Fijnaart
|
Ben vandaag met mijn Vaders Mazda 626 begonnen
Zeer zeer veel zware swirls De auto is uit 1995 en heeft 500.000 km gelopen en is alleen maar met leidingwater gewassen
Ben eerst met monello mezzo bezig geweest maar toen waren alleen de lichte swirls weg en ik ik heb geen zwaardere compund in mijn verzameling
Ik had nog een pot Commandant M4 voor machinaal polijsten staan deze even geprobeerd ....
Ik gebruik een Monello geel 5/5 cutting pad
Resultaat met dual action is na 1 hit al zeer goed bijna geen zichtbare swirls meer en diepe krassen flink gemaskeerd daarna weer 1 hit met de mezzo
Ben wel te spreken over de M4 als voor bewerking voor zware gehavende lak ik verwachte eigenlijk een doffe lak zoals met wetsanding 3500 maar niet dus ...gewoon hoogglans
Ik heb ook nog PB SSR2 maar die is vergelijkbaar denk ik met de monello die gebruik ik in de zon
Fotoos volgen nog kon geen goed plaatje krijgen onder de carport van mijn vader met dit weer
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ja dan zeg je iets vies ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Liber0 schreef: ... bijna geen zichtbare swirls meer en diepe krassen flink gemaskeerd. ... Vice versa noemen ze dat Wacht maar tot de zon weer schijnt, praten we dan verder Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Okay gewoon verder met mezzo en polish dus Bedankt voor de tip van de zonneschijn
Maar kreeg heleboel krassen niet weg na 2 hits mezzo
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 21-6-2010 Locatie: België antwerpen
|
RedCat schreef:Vice versa noemen ze dat Wacht maar tot de zon weer schijnt, praten we dan verder Hans zou je even willen verduidelijken voor een totale commandant leek wat er dan wel mis mee is? ik snap echt niet wat er mis is met comandant als je er resultaat mee haalt.... ok ik weet ondertussen ook dat monello en ssr serie fijnere, iets verder uitgedokterde polischen zijn, maar wat is er echt mis met comandant? enkel dat hij geen afbreekbare korrel heeft? nog liever een ster in men vooruit dan een op men motorkap
|
|
|
|
Commandant zit vol chemische meuk Op een oude diep vervuilde lak geeft dat rare effecten Als de TS geen swirls meer ziet en minder diepe krassen kan het een "filler effect" zijn Mijn inschatting is dat beide er nog zijn, alleen niet zichtbaar onder een afdak en met bewolking Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Daarom vind ik het gek dat mensen polijsten en swirls willen verwijderen zonder adequate lichtbron. Een Brinkmann, de zon, TL verlichting, een bouwlamp, etc.. goed licht is echt één van de eerste vereisten die je nodig hebt. Anders zie je toch niet waar je mee bezig bent?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-5-2009 Locatie: Etten-Leur
|
Commandant bevat geen afbouwende schuurkorrel, je bent dus constant met een grof polijstmiddel aan de gang waarvan de slijpende werking niet minder wordt. De betere polijstmiddelen hebben allemaal "diminishing abrasives"Edit: Sommige moderne polijstmiddelen hebben "diminishing abrasives" Tenminste zo heb ik het begrepen, misschien leg ik het niet helemaal goed uit maar er is vast iemand in de buurt die kan verbeteren/nuanceren. Nobody expects the Spanish Inquisition!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
@ GMToyota +1 en soms is het zelfs met de genoemde verlichtingsbronnen een hele opgave om swirls en defecten zichtbaar te krijgen op bepaalde kleuren (zilver, grijs, etc...) BlackPassat schreef:De betere polijstmiddelen hebben allemaal "diminishing abrasives" Zoals je zelf al aangaf:: enige nuancering is inderdaad aangewezen geloof ik, immers: de SMAT polijstmiddelen van Meguiar's bestaan ook uit niet-afbrekende korrels.........wat het verschil is met Commandant zou ik niet kunnen zeggen (ik heb er geen ervaring mee) maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat het mogelijk de grootte van de korrel is. Wie weet meer? Progress is a slow process
|
|
|
Rang: Moderator Lid sinds: 5-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Citaat:ik verwachte eigenlijk een doffe lak zoals met wetsanding 3500 maar niet dus ...gewoon hoogglans Commandant is bijna wetsanding Het zit 'm in de grootte en vorm van de polijstkorrels, bij de moderne middelen is daar aardig wat research aan vooraf gegaan. Commandant heeft een al 50 jaar hetzelfde "recept" en ooit ontworpen voor de de oudere, cellulose, lakken, die ook harder en dikker zijn. Moderne lakken hebben andere karakteristieken en daar moet je polijstmiddel ook op aangepast zijn (vind ik). Met commandant haal je gewoon in korte tijd veel lak weg, kun je er resultaat mee behalen? Ja Maar werk je lakbesparend? Nee! En aan het eind van de dag wil je zo min mogelijk lak weghalen. Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Nou deze auto moest ook gewetsand worden zeer veel swirls en gewoon krassen heb er 4 uur op gezeten met Commandant M4 dit is een blauwe pot voor machinaal polijsten Daarna 2 hits Mezzomet oranje pad 1 hit profesional polish PB op witte pad Blackhole op zwarte pad cutting 0 deze 1 uur gekuurd Collinite 845 met rode pad Hij stopt wel steeds met afnemen tijden commandant sessie doordat alles verzadigd raakt met slijpsel Ook moet ik mijn Pad regelmatig schoonmaken Dit deed ik met pure ammoniak en dan afspoelen en droogdraaien op de DAP resultaat uiteindelijk  vascript:insertsmiley('  ','/images/emoticons/xp_surprised.gif') 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Gelderland
|
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-4-2011
|
Ammoniak ? Commandant ? Wetsanding ? Slijpsel ? lijkt meer op restauratie ipv detailing Maar hij glimt inderdaad weer fraai! Heb je ook foto's van voor ?
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
Inderdaad, mooie glans! Deze foto is verder niet bewerkt...? Progress is a slow process
|
|
|
|
Flinke blauwzweem doet wonderen Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
De foto is een HDR foto zie google
De auto is ter info niet gewetsand alleen met de DAP500( ik heb een cloon...... de TS. 24 )
Ik kan nog wel een onbewerkt stukje foto graveren ergen onder achterklep
|
|
|
|
Ik denk dat ik niet de enig ben die vind dat je geen "geshopte" foto's moet plaatsen, dit geeft een vertekend beeld van het resultaat  Heb je ook een foto zonder HDR? Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
+1 Foto graveren vind ik ook wat ver gaan. Wetsanden vind ik al zo eng Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
HDR High Dynamic Range foto is niet geshopt het zijn 2 foto's onder en overbelicht in zit gewoon op de camera zodat er meer contrast is en meer detail is te zien
je wilt toch meer detail zien?
zie google:
De meeste gangbare foto's hebben een klein dynamisch bereik, net als verreweg de meeste digitale camera's en ook beeldschermen. Het menselijk oog heeft een zeer groot dynamisch bereik, sommige duurdere digitale camera's hebben ook een relatief groot dynamisch bereik en kunnen daarom ook erg donkere en erg lichte delen tegelijkertijd opslaan. Ook zijn er technieken om enkele foto's snel achter elkaar te maken, met verschillende belichtingstijden (bracketing). Door die foto's te combineren kan daar een HDR-afbeelding mee samengesteld worden. Sommige camera's zoals de SonyTX-5 kunnen dit zelfstandig uitvoeren
|
|
|
|
op de camera terug naar niet HDR zo als je ziet minder details 
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
HDR foto's hebben juist minder contrast, doordat schaduwen gelift worden en hooglichten worden teruggebracht. Hierdoor geeft een HDR juist een minder 'natuurgetrouw' beeld, omdat je (net zoals jouw foto en op bijna alle HDR foto's) 100% zwart verwacht op plekken die ook 100% zwart zouden moeten zijn, zoals de schaduw bij je wielkasten, schaduw onder je auto, etc.
Met je ogen heb je inderdaad een hoger dynamisch bereik dan een sensor van een digitale fotocamera, maar dat betekent niet dat je met één blik alle details ziet van je omgeving. Waar je naar kijkt, daar stelt je pupil de lichtintensiteit op vast: Als je naar de zon kijkt, dan wordt je pupil kleiner. Als je in een donkere ruimte zit, wordt je pupil groter. Maar dat betekent niet dat je in één keer (zoals op een HDR foto) alle details in zowel de schaduwen als de hooglichten kan zien. Dat is ook voor de mens helaas onmogelijk.
Meer details betekent dus niet dat je een natuurgetrouwer beeld krijgt. Wat je wel zou kunnen proberen is om close ups te maken van je lak met een direct lichtbron erbij, dát soort details wordt over het algemeen hier wel gewaardeerd. Glimmende reflectie foto's zeggen namelijk niet alles over de staat van de auto.
|
|
|
|
Liber0 schreef:HDR High Dynamic Range foto is niet geshopt het zijn 2 foto's onder en overbelicht in zit gewoon op de camera zodat er meer contrast is en meer detail is te zien
Ik zei expres geshopt tussen aanhalingstekens. Daarmee bedoelde ik dan bewerkt, want dat is DHR, een bewerkte foto Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.I'm not crazy. My mom had me tested.Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
|
|
|
|
Guest
|