Carclean.nl forum
»
Discussie over producten
»
Polish, Cleaners, Compounds en Glaze
»
Vraagje over polijststappen: moet je na elke polijststap IPA of Monello Spruzzo gebruiken?
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-9-2010 Locatie: Lauwe (België)
|
Hallo, als je polijst met bv mezzo en daarna wil overgaan naar finale, is het dan nodig om na iedere stap de auto te behandelen met ipa of een met monello spruzo? En hoeveel pads raden jullie aan om een degelijke polijstbeurt aan te gaan. Ik heb nu alleen drie monello pads die ik heb gekregen bij de dap 500 startkit. Detailing is geen hobby, het is een passie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Het is aan te bevelen om na iedere stap het deel af te nemen. De reden daarvoor is dat je wil weten wat je aan het doen bent en wat er gebeurd is na je behandeling. Er zijn ook mensen genoeg die het niet (altijd) doen, zelf doe ik het ook lang niet altijd. Met een oranje en licht groene pad moet je al een heel eind kunnen komen, eventuele aanbevelingen zijn een witte (zit er tussenin) een rode (Wax) en een zwarte (om mee te finshen) www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 28-10-2009 Locatie: Zuid-Holland
|
Het is aan te raden om Spruzzo of IPA te gebruiken om bij elke corrigerende stap de polijstresten te verwijderen. Op die manier haal je de oliën en andere resten weg die overgebleven swirls zouden opvullen en dus verbergen. Na Spruzzo of IPA zie je goed of je genoeg correctie hebt gehaald, voordat je verder gaat met afwerken met een finishing polish.
Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om meerdere pads op voorraad te hebben, in het geval er iets gebeurd met de pad waar ik mee aan het werken ben (bijv. op de grond laten vallen in het zand of als ie kapot gaat..). En anders met 1 pad werken, moet je wel steeds stoppen als deze vies / verzadigd is om schoon te maken, maar het kan wel. Kost alleen meer tijd en je moet iets meer uitkijken dat je hem niet kapot draait langs een uitstekend stuk logo of iets dergelijks.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 18-9-2010 Locatie: Lauwe (België)
|
Zijn de kleuren van monello hetzelfde als die van lc ? Detailing is geen hobby, het is een passie
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 1-6-2009 Locatie: bovenkarspel
|
Ja Gr, Michel
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum
»
Discussie over producten
»
Polish, Cleaners, Compounds en Glaze
»
Vraagje over polijststappen: moet je na elke polijststap IPA of Monello Spruzzo gebruiken?
Snel naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,147 seconden.