Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Monello Raffini Inizio Forza Compound nodig of niet ? Opties
blazer
#1 Gepost : maandag 18 juli 2011 21:09:11
Rang: Lid

Hoi allemaal ,

Ik ga me het DAP 900 set aankopen , daar zit de mezzo en de finale al bij inbegrepen .

Nu de vraag is zou ik daar beter ineens een flesje Inizio Forza bijnemen samen met nog een gele pad extra ?

Of kom ik met de mezzo op orange al vrij ver ?

Ik zou wel een ford fiesta van 10 jaar oud waarvan het dak gewoon mat staat ( auto staat in spanje ) willen proberen van terug op glans te krijgen
en weet niet of daar de mezzo op orange iets gaat uithalen .

voor de rest heb ik een citroen berlingo en een BMW , schoonvader nog een KIA sportage dus die zullen allemaal wel een beurt krijgen .

Marc
grandscenicman
#2 Gepost : maandag 18 juli 2011 21:17:40

Hallo,

Ik heb nog niet de ervaring zoals de anderen ,maar ik denk dat je dan eerder een oranje pad extra neemt en een "hit" meer doet??
(ik wil zeggen op de forza,ik heb deze ook net bij-gekocht hehehe )

Ik kijk alvast uit naar de antwoorden van de "kenners".

Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
RogierV12
#3 Gepost : maandag 18 juli 2011 21:17:59

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Beter mee verlegen dan om verlegen denk ik altijd.
Mocht je het met mezzo op oranje niet weg krijgen dan kun je tenminste nog opschalen zonder dat je weer wat moet bestellen.
En er komt zeker een dag dat je het nodig hebt.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Eelco
#4 Gepost : maandag 18 juli 2011 21:20:48

Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Opzich is een flesje Forza nooit weg, het komt altijd wel een keer van pas, en raakt niet binnen een maand over zijn houdbaarheid heen.

Wij kunnen niet blindelings beoordelen of je het nodig gaat hebben of niet, dat merk je vaak niet eerder dan wanneer je bezig bent.
En als je het dan wel nodig hebt, dan wil je niet zonder zitten...hehehe

Gele pad is wel een gemeen ding vind ik zelf, zou dan eerder kiezen voor een Foamed Wool (paars) pad.
mk-us
#5 Gepost : maandag 18 juli 2011 21:26:21
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Mijn bescheiden advies: ga voor de Forza ipv de gele pad ( beste is alle 2 uiteraard ) maar de reden waarom:
Stel je komt met oranje en mezzo net iets te kort dan is Forza en Oranje een geweldige combinatie die heel ver komt en waarmee je nog zeer netjes kan afbouwen en geen trucendoos voor geopend dient te worden
De combi van geel en mezzo vind ik totaal ondergeschikt ( lees ook zelden dat men voor deze combi kiest )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
blazer
#6 Gepost : maandag 18 juli 2011 22:03:57

alvast bedankt voor jullie mening cool

zoals meerder malen aangehaald als ik ginder zit en ik kom tekort met mezzo op orange of zelfs met forza op orange dan ga ik vloeken
" verdorie had ik toch maar die gele pad genomen "

het is voor mij zeker moeilijk daar ik geen ervaring heb met de spullen, het zou zelfs kunnen dat het dak van de fiesta niet meer te redden is zonder spuiten .

zou zeggen ik neem een fotoke maar is nogal lastig van hieruitLoL

misschien het zeker spelen en de complete boel bestellen .

ga zeker nog wat rondsnuffelen op het forum naar ervaringen met de zwaardere produkten sceptisch
nicknameless
#7 Gepost : maandag 18 juli 2011 22:07:15
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

blazer
#8 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 9:12:29

als je onderaan leest , krijgt die pad niet zo'n goede waardering nee

de lak van het dak heeft totaal geen glans meer , kan alleen maar proberen van er nog wat van te maken .

Het werk is voorzien voor september , de grote boosdoender ginder is natuurlijk de zon die is daar van de partij van s'morgens vroeg tot s' avonds laat .

het plaatwerk van de auto word daar gewoon heet ja

zal dus al moeten zien waneer ik daar kan werken .

marc
stimpy68
#9 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 9:15:54
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

blazer schreef:
als je onderaan leest , krijgt die pad niet zo'n goede waardering nee

Een wollen pad pluist altijd in het begin, en dat is helaas na 3 keer nog niet weg, maar hoe vaker je deze gebruikt zal dat steeds minder worden (en ja, er zal nog steeds wol op zitten knipoog ) Het is een prima pad!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
RogierV12
#10 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 9:33:38

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

En bij de beoordelingen die in de shop staan daar staan vaak posts bij van mensen die het product totaal verkeerd gebruikt hebben, of geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Dan krijgen ze door hun eigen schuld een slecht resultaat en zeggen dan dat het product slecht is.
Je kunt beter kijken wat er op het forum over de producten geschreven staat dat is veel betrouwbaarder.
Kun je geen review of test vinden dan kun je het ook altijd even vragen hier.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
LB
#11 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:13:29

Polijsten met een wool pad is een grove aanpak, je bent zwaar aan het polijsten. Dit doe je alleen als het echt nodig is en de lak kneiter hard is. De pluisjes zijn dan het minste probleem lijkt me zo. Ik vind de pad prima. Of je hem nodig hebt hangt helemaal van de lak af. Ik geef er de voorkeur aan om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de zwaartse klus.
blazer
#12 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:17:53

als jullie mogen kiezen tussen de wool pad of de gele pad , welke word er dan genomen ?

feest
grandscenicman
#13 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:23:34

Je hebt 3 keuzes:

ofwel de ene
ofwel de andere
ofwel allebei LoL die zou ik kiezen

Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
LB
#14 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:28:34

Beide
stimpy68
#15 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:33:23
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Ook hier: beide!
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
Reny
#16 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 11:48:02

Ik denk dat ik voor jouw specifieke situatie ook voor beide zou gaan.
Het lijkt me gewoon heel lastig om mis te grijpen in Spanje.
In Nederland kun je nog een dag wachten maar daar lijkt het me iets lastiger wink2
frada
#17 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 12:20:10

Voor de prijs niet twijfelen: beide nemen ja
blazer
#18 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 12:48:26

Oke , duidelijk great

de wool pad is toch nog zwaarder dan de gele pad , of is het andersom

kwestie van welke ik tot het laatst houd he LoL
nicknameless
#19 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 12:51:29
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

blazer schreef:

de wool pad is toch nog zwaarder dan de gele pad , of is het andersom

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

Whistle

Chicco_Himself
#20 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 12:58:28

Of klik even op de middelste link van het onderschrift van mk-us... deze dus knipoog Is net wat overzichtelijker naar mijn mening.
Wie een kuil graaft voor een ander heeft veel werk verricht.....
blazer
#21 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 13:12:53

dat van mk-us is inderdaad mooi overzichtelijk en in het nederlands .

één vraagje daarover n helemaal achteraan staat de stand van de DAP

vb. 0/2/3/5/4

moet ik hier uit afleiden dat je moet starten op stand 0 en dan opbouwen tot stand 5 om dan te eindigen op stand 4

Marc
mk-us
#22 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 13:57:50
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Dat is idd een beetje mijn interpretatie/werkwijze van het geheel
Stand 0 = nadat je polijstmiddel op pad heb gedaan, met stand 0 ( oftewel uit ) de dotjes op de lak 'stampen' zodat overal een beetje / afdrukje zit
Stand 1 = polijstmiddel verspreiden over het gehele te bewerken oppervlak
Stand 6 ( mag ook minder, wat beste werkt/ uitkomt etc ) is dus het echte polijsten
Stand 5 t/m 1 = afbouwen van het geheel

Hopelijk zo wat duidelijker ( en anders wordt ik vanzelf wel gerectificeerd )

* Dus niet zoals ik zelf deed op de polishbattle als een leipe debiel 200ml prut met draaiende pad aanbrengend heen en weer raggen en dan op goed geluk wat aankloten, niet afnemen en proces herhalen met nóg meer middel ziek
( Wel leuk om de omstanders te betrekken bij het geheel devil maar slaat uiteraard kant nog wal )

Leg deze geweldige dieptepunt van mij naar de video van bv Havanna ( How to DAP ), en je ziet overduidelijk het verschil tussen hoe wel en niet moet
Wat mij betreft mag ie ook gebruikt worden tijdens een Carclean.nl -DAP-clinic om te laten zien waar de fouten allemaal zitten ( ook bv stilstaande en scheve pad )

Wel vaker gezegt: heb dan wel in leuk gekleurd lijstje gezet, heb het allemaal niet zelf verzonnen hoor.
Bekijk mij maar eerder als bibliothecaris, weet de boeken wel te vinden maar heb ze toch echt niet allemaal zelf gelezen hoor

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
blazer
#23 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 15:09:17

alvast allemaal bedankt voor de tips cool

Voor mij als beginner is het zeker niet makkelijk , ik probeer zoveel mogelijk op het forum te lezen regels en zoveel mogelijk te onthouden .

Maar je zal het altijd al doende moeten leren denk ik , er komt zoveel bij kijken .

hoeveelheid produkt op de pad en zulke dingen vind je wel terug , maar vb hoe hard moet ik op de dap drukken , hoeveel keer moet je van links naar rechts en van boven naar onder gaan alvorens de snelheid van de dap af te bouwen , werk ik lang genoeg of misschien te lang op hetzelfde stuk , is mijn produkt volledig opgebruikt ,dat zijn al moeilijkere dingen die je zal moeten ervaren denk ik .

Maar we redden ons wel hoor , met de hulp van het tofste forum van Nederland LoL

trouwens is het een vast gegeven hoe dikwijls dat je van links naar rechts en van boven naar onder moet gaan tijdens het polijsten ?

Marc

LB
#24 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 16:27:56

Je hoeft niet hard op de DAP te drukken. Leg je hand in het verlengde van de as, op de kop van de DAP en laat de DAP het werk doen.
blazer
#25 Gepost : dinsdag 19 juli 2011 20:17:54

Voila , kogel is door de kerk

rekening houdend dat ik ook al csc pads in huis heb wit , orange en zwart + nog een zwarte kompressor pad allemaal nog splinternieuw , wool pad 5,5" heb ik daarstraks al kunnen op de kop tikken voor 8€ feest
dus zal ik wel pads genoeg hebben zeker ja
pb doeken had ik ook al

oh ja nr 9 in de lijst moet je niet op letten is voor vriend van me .

dit is mijn verlanglijstje , heb mailtje naar Carclean.nl gestuurd zou ze gaan afhalen donderdag indien ik binnen mag he LoL

1. 102006 Polishing Power - DAP900 Raffini Kompressor Starterskit - Lite Edition € 189,00 19-07-2011
2. 101852 Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5 € 16,49 19-07-2011
3. 101577 Monello - Raffini Spruzzo - Inspection Spray - 500ml € 11,00 19-07-2011
4. 100738 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad € 8,98 19-07-2011
5. 101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50 19-07-2011
6. 101370 Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml € 6,45 19-07-2011
7. 101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml € 9,95 19-07-2011
8. 100211 Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black) - 236ml € 9,98 19-07-2011
9. 100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit € 87,99 19-07-2011
10. 101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 19-07-2011
11. 101105 Poorboys World - Microfiber Applicator € 2,25 19-07-2011
12. 101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 27,99 19-07-2011
13. 100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 15,99 19-07-2011

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire