Beste Kilometervreter,
Bijzonder prettig kennis gemaakt te hebben en wat grappig dat jij getrouwd bent met de dochter van degene die mij auto heeft leren rijden.
Je kunt jouw per abuis geplaatste tweede bericht niet ongedaan maken, maar wel bewerken. Even rechts boven in dat bewuste tweede bericht op Bewerken drukken en dan de complete inhoud van dat tweede bericht wissen. Dan is het dubbele bericht tenminste weg uit jouw topic. Je kunt er een korte andere tekst in zetten.
Werken aan jouw auto was leuk om te doen. Voor mij was het een première om aan een Suzuki te werken, dus voor mij was het ook weer bijzonder. Ik vond de lak flink hard en het kostte zoals we samen constateerden wel wat moeite om het gecorrigeerd te krijgen. Er waren drie hits met Mezzo op oranje nodig om de schade te corrigeren.
De schade zat voor het grootste deel boven de ‘vouw’ in de deur, maar vlakbij de deurgreep ook onder die ‘vouw’. Omdat er best stevig gepolijst moest worden heb ik de ‘vouw’ afgeplakt, om te voorkomen dat ik daar door de lak zou kunnen gaan. Ik heb enkel en alleen gebruik gemaakt van Spot Buff Pads, vanwege de relatief kleine oppervlakte. Na correctie van de schade, hebben we de tape verwijderd en het gehele deel met Monello Finale op groen gepolijst.
Als kers op de taart heeft Kilometervreter het geheel in de wax gezet met zijn eigen Dodo Juice Blue Velvet Pro wax.
Gelukkig is het gelukt en jammer dat we elkaar niet eerder ontmoet hebben Kilometervreter, want dan had je met zekerheid zelf met jouw eigen DAP deze correctie succesvol uitgevoerd. En wat rook die Dodo Juice Orange Crush die je alvast klaar hebt staan voor jouw toekomstige Audi heerlijk zeg! Ik verheug me erop te zien hoe die wax zich op jouw toekomstige Audi gaat gedragen en zie er naar uit om jouw eerste detail aan die auto uitgevoerd te zien met behulp van die nog door jou aan te schaffen DAP900.
Andere première voor mij persoonlijk was het gebruik van mijn nieuwe aggregaat. Ik heb dat aggregaat onlangs gekocht met de bedoeling mijn elektrische huisinstallatie aan te passen en de mogelijkheid te creëren om bij een mogelijkheid van stroomuitval mijn huis van stroom te blijven voorzien. De aanpassing aan mijn huisinstallatie moet ik nog uitvoeren, maar gaat zeker komen.
Een aggregaat stond al jaren op mijn verlanglijstje en onlangs liep ik spontaan tegen zo’n ding aan en heb ik er eentje gekocht. Aggregaat levert 2,6 kilowatt continue, dus ruim voldoende om de pomp van de centrale verwarming, mijn koel-vries-combinatie, een hele berg spaarlampen en mijn homecinema combinatie van energie te voorzien. En dat is precies wat ik wilde, want bij een mogelijke stroomuitval zal mijn huis dan warm blijven, de inhoud van mijn koel-vries-combinatie ongeschonden blijven en kan ik gewoon relaxed een filmpje kijken.
Mijn garage is niet voorzien van een stroomvoorziening. Mijn garage is ook niet aan mijn woning gekoppeld, maar maakt deel uit van en garageboxencomplex op 40 meter afstand van mijn woning. Aanleggen van stroom door een energiebedrijf kost een kleine € 1.000,-.
Natuurlijk kan ik een verlengsnoer uitrollen en dat doe ik ook voor langdurige klussen, maar voor korte klusjes is dit aggregaat ook perfect en beschik ik nu over ruim voldoende energie voor die keren dat ik daar kortstondig stroom nodig heb en geen zin heb om een verlengsnoer uit te rollen. De DAP900 draaide er in ieder geval perfect op.
Hartstikke bedankt voor die oude wijn Kilometervreter. Oeps, ik realiseer me ineens dat wijn in de regel beter wordt met de jaren. Nogmaals zeer veel dank voor die oude wijn...
Tot een volgende keer weer,
Aficior
Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I KI am the King of bling!