Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Wat kan ik het best gebruiken na het kleien, maar vóór het waxen? Ik wil niet te zwaar pol Opties
henkdo
#1 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 11:40:17
Rang: Lid

Ik heb sindskort een zilvergrijze metalic VW Passat en wil deze een complete poetsbeurt geven.
Ben beginnend poetser en wil niet dagenlang bezig zijn, maar gewoon redelijk vlot een leuk resultaat zien.
Laklaag vind ik op zich nog prima en ik wil eigenlijk niet bezig met al te zwaar spul.
Inmiddels heb ik shampoo en wax van Meguiar's NX.
Ik wil er een klei setje van Mothers bij kopen.
Mijn vraag is nu; wat kan ik het beste gebruiken tussen het kleien en waxen, zonder nu zwaar te gaan polijsten?
Ik zat zelf te denken aan Poorboys Professional Polish. Of zal ik na het kleien de auto direct in de wax zetten?
Maar is dat een goede optie of is iets anders beter?
Graag jullie advies.

Groet,
Henk
Soepergrover
#2 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 12:04:43
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

Professional Polish is wel mooi spul als je niet te zwaar wilt gaan.
Mocht dat alsnog niet genoeg blijken te zijn, kun je altijd nog wat zwaarder zoeken.
grandscenicman
#3 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 12:07:38

Hey!

Je bent al op de goede weg,die prof.polish kan zeker geen kwaad,al is het om de lak nog properder te maken voor je een wax of desnoods een glaze(bvb black hole) en daarna een wax zet.(bvb step 3 mothers)
Krassen zal je er niet mee weghalen(met de prof.polish) ,dan moet je echt wel machinaal gaan.
Maar op zich is wassen,kleien,(eventueel polijsten met de prof.polish),waxen(2 laagjes liefst) ook goed hoor en je ziet zeker een groot verschil!
Wat je koopt hangt af van je voorkeur,kijk anders ff in de collecties of show-offs wat er zoal gebruikt wordtja
Spray&Wipe hoort in bijna iedere collectie thuis.............toch maar eens goed lezen wat je er allemaal mee kan doen cool

Danny
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
swift2asx
#4 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 13:27:53

Let op dat je (zeker als beginner) marring met het kleien niet kan uitsluiten.

Weet hier iemand hoe je deze marring dan handmatig kan verwijderen?
mk-us
#5 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 13:36:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Polijstmiddelen en handpads ( oranje / wit )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
swift2asx
#6 Gepost : zaterdag 23 juli 2011 13:48:10

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire