Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Is de DAP 500 om te bouwen naar rotary? Opties
Liber0
#1 Gepost : woensdag 27 juli 2011 18:34:14
Rang: Lid

Heeft of weet iemand of je een Dap500 om kan bouwen naar roary door het swing mechanisme te verwijderen?

Ik zou graag een op een stuk deur of geverfd oppevlak willen proberen en oefenen met rotary werk
stimpy68
#2 Gepost : woensdag 27 juli 2011 18:51:22
Rang: Moderator
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Dat zal niet gaan lukken aangezien je voor backingplates van een rotary M14 schroefdraad moet hebben, en dat heeft ie niet. Tevens vervalt de garantie van je DAP als je er mee gaat klooien. zweep En er zijn nog wel meer zaken waarom je de DAP niet kunt ombouwen naar een rotary.
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
nicknameless
#3 Gepost : woensdag 27 juli 2011 19:05:58
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Waarom al die moeite doen? Koop voor €99,00 gewoon een rotary erbij.

Mocht je het toch willen doen, vergeet dan niet dat de garantie weg is en als het mislukt, je tevens zonder D/A zit. Whistle
Erasmo
#4 Gepost : woensdag 27 juli 2011 19:26:44

Akkoord met ^^^^

Een DA en rotary vullen elkaar aan. Zonde om een duurdere DA om te vormen naar een rotary.
Tim
#5 Gepost : woensdag 27 juli 2011 22:10:47

Ze vullen elkaar juist zo mooi aan! ja
I'm the Master of Bling!
Liber0
#6 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:00:04

Okay, maar dat was de vraag niet
Ik weet ook wel waar ik de prijs van een rotary kan vinden
nicknameless
#7 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:04:21
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Liber0 schreef:
Okay, maar dat was de vraag niet

Dan zal ik je een duidelijk antwoord geven:

N E E het kan (technisch) niet.

LoL
Dibbuz
#8 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:36:49
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

stimpy68 schreef:
Dat zal niet gaan lukken aangezien je voor backingplates van een rotary M14 schroefdraad moet hebben.

Daarom is het dus niet mogelijk.

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Lince
#9 Gepost : woensdag 27 juli 2011 23:58:31

In principe is niets onmogelijk. De vraag is alleen hoe ver je wilt gaan, met onderdelen aanschaffen om er een Rotory van te maken.
Maar financieel aantrekkelijk is het niet.
mk-us
#10 Gepost : donderdag 28 juli 2011 0:04:19
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Zoals Patrick in post#3 al aangeeft: waarom kloten en dan met het risico zitten dat je garantie pleite is ?!
Carclean.nl staat niet alleen om cadeautjes bekend hoor, ook hun service en garantie is mega goed geregeld maar op deze wijze is het bewust vragen om einde oefening.
Begrijp me niet verkeerd, niks mis met experimenteren e.d. maar om nu eventueel 1 van je basismaterialen op het spel te zetten vind ik niet de meest slimme keuze die je eventueel zou gaan maken.
Knip je een washmitt in 2 om er mee aan de slag te gaan, tja kost je de kop niet maar een apparaat in die prijsklasse ? ( tenzij je een euroboom in de tuin hebt groeien )

// >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Dibbuz
#11 Gepost : donderdag 28 juli 2011 0:05:17
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer goud: Detailer in optima forma!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.

Ik ben redelijk bekend met de inhoud van de DAP's en PRO's, uiteraard zit er halverwege een roterende draaiende as alleen daar gaat een klein boutje in.
Naar mijn weten bestaat er geen steunplaat die daarin past. Bovendien is het boutje vrij dun. Dat is niet erg bij de contructie van de DAP het deel waar de lager in gaat stevig vast zit.

Als je daar een steunplaat op zou kúnnen zetten en je ben niet volledig vlak bezig (wat altijd wel gebeurt) dan komt er veel druk op de boutje te staan i.c.m. met de roterende werking.
Grote kans dat je boutje afbreekt en de plaat een ongeleid projectiel wordt met alle gevolgen van dien. Oftewel, dit wordt gewoon helemaal niets. slotje

Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel...
Bastard of Bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire