Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

3 Pagina's 123>
Corrosieherstel Audi R8 Opties
Tim
#1 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:09:14
Rang: Moderator

Al enige tijd reed ik rond met op de hoeken van een aantal panelen... corrosie! Bijna niet te geloven en heel ironisch voor iemand die juist zijn auto goed verzorgt en beschermt.

Omdat de plekken steeds groter werden, moest er echt iets aan gedaan worden. Onder garantie wordt de schade hersteld. Nu alleen hopen dat de spuiter kundig is. Wij hebben teveel auto's gezien waarbij de spuitkwaliteit dramatisch was na schadeherstel.

Mijn vriendje staat er momenteel zo bij:

Beide deuren én de motorkap worden volledig overgespoten. cry Hopelijk wel in een spuitcabine en niet op de brug waar hij nu staat.

To be continued!

I'm the Master of Bling!
LB
#2 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:14:52
Rang: Lid
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Weten ze dat je van Carclean.nl bent? Nee, dan kun je dat beter nu alvast vertellen zodat ze weten dat je het eindresultaat kritisch zal beoordelen. Wellicht zorgt het ervoor dat ze netjes werken.
Tim
#3 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:24:32

Dat is luid en duidelijk verteld. ja

Heel LUID en DUIDELIJK! LoL
I'm the Master of Bling!
Vampire
#4 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:25:05

Corrosie bij een auto van dit kaliber... Dat zou toch niet mogen hé sceptisch
BMW E92 320d - "If it doesn't shine, it ain't mine!"

Get in, sit down, shut up, hold on!
katuut
#5 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:25:06

oei!

hebben meer R8's dit probleem?
RogierV12
#6 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:26:28

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Spannend Tim, eigenlijk is het helemaal kut om maar een gedeelte van de auto te laten spuiten ivm. kleurverschil.
Hoop dat het meevalt bij jou kerel.
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Tim
#7 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:39:33

Het kleurverschil maak ik me weinig zorgen over, wel wat, maar wel het minst. Ik ben eerder bang voor:

- Onvolledig schuurwerk waardoor de 'piggy-tails' niet geheel gevuld worden en door het lakwerk heen te zien is
- Verschil in pareleffect
- Verschil in glans
- Verschil in oppervlak, mijn auto is zo dun gespoten (80 a 100 micron) dat sinaasappeleffect nauwelijks aanwezig is, zie dat maar eens goed te krijgen als spuiter
- Verschil in hardheid van de lak

Maar we zullen zien.
I'm the Master of Bling!
Chicco_Himself
#8 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 17:47:02

Hoop dat straks alles goed komt! Maar op die brug is het toch ideaal om even met een spuitbus alles te spuiten? knipoog
Wie een kuil graaft voor een ander heeft veel werk verricht.....
Wilbert
#9 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 19:05:40

Wel zonde/jammer maar dit gebeurt bij elk merk wel hoor.Whistle

Heb zelfs al een keer een Mercedes S-klasse van een half jaar oud zien roesten.

Bij een Mercedes E-klasse jaar oud de achterklep zien oxideren.

Een Bmw 7-serie van een jaar oud rondom zien roesten.

Jaguars nieuw die (deels)overgespoten moesten worden.

En natuurlijk alle andere auto's met transport schade's die gewoon als nieuw verkocht worden.(na wat oplapwerk)

Zal best wel weer goed komen behalve de hardheid die krijg geeneen spuiter zoals de fabriek en dat is gewoon zonde.oeps
Paulus de Boskabouter
#10 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 19:08:07

Dat heb ik nog nooit eerder gezien; een aluminium Audi (ASF) die aan het corroderen is! Ik hoop dat alles naar alle tevredenheid word opgelost. Neem aan dat dit jou niets kost? De S8 van mijn vader had ooit een plekje op de achterklep, (ook aluminium) deze is toen in zijn geheel kosteloos vervangen door PON. Niet overgespoten, gewoon nieuw!

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Aficior
#11 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 19:13:52

@Tim
Begrijp je zorg en deel die. Kan me voorstellen dat je ze gewezen hebt op jouw titel Master of Bling, om op voorhand duidelijk te maken dat je zeer kritisch bent.

Fix It! The Scratch Has Met Its Match by Billy Mays (R.I.P.)
K L I K K E R D E K L I K
I am the King of bling!
freddyevo2
#12 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 19:17:19

Ja, als je 'm ook zo parkeert, dan kan je dat verwachtenLoL LoL LoL

Zonder gekheid, ik hoop dat het allemaal weer goed komt. Is toch een bijzonder mooie bolide!lief
k'Heb zooooo'n hekel aan bumperklevers, vooral als ze vóór me rijden
lievens
#13 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 19:45:29

Vreemd, maar vooral balen.
Ik had dan liever een nieuwe deur gehad zodat de lak hetzelfde is, desnoods zelf het verschil maar bijleggen...

Edit: zie net dat het beiden deuren betreft + motorkap welke overgspoten worden, dat is wel erg veel om met nieuwe onderdelen te vervangen....
Vraag me af hoe het komt dat hier zo snel roest op is gekomen!
Bijna goed is toch fout!
WouterP
#14 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 20:26:01

als eenmaal zon deur op de rand aan het rotten geslagen is geloof ik nooit dat dat mooi opgelost kan worden. Op lange termijn komt zoiets gewoon weer terug. Dat is allemaal plaatwerk wat dubbel uitgevoerd is waar nooit meer nabewerkt kan worden.
lievens
#15 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 20:39:49

"aan het rotten geslagen is"

Dat formuleer je wel heel erg dramatisch, zeker voor een R8 van wat zal het zijn,2007?
Bijna goed is toch fout!
McShine
#16 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 21:09:53

Je moet maar zo denken: Zo lang de kokerbalken nog goed zijn zou ik er in investeren...

Alhoewel, ze geven tegwoordig wel 125,- euris voor een auto, zelfs met zoveel roest!weg
A.k.a Ralf

"A new wax layer (or layers) every 3 months is the detailing equivalent of wearing fresh undies every day. And as anyone's mother will tell them, that's really quite essential."

Don, Dodo Juice

WouterP
#17 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 21:23:34

lievens schreef:
"aan het rotten geslagen is"

Dat formuleer je wel heel erg dramatisch, zeker voor een R8 van wat zal het zijn,2007?

Ik zie de relatie tussen het bouwjaar/type en de wijze waarop iets geformuleerd mag worden niet ? Als je nog een jaar had gewacht staan de bloemkolen op de panelen. Dat noem ik rotten ja.

Persoonlijk zou ik nooit hebben geaccepteerd dat zulk soort schade wordt gerepareerd op deze manier. De komende jaren zal de lak prima zitten, maar wanneer de schade weer in het zicht komt is de kans aanwezig dat de garantie verstreken is.
stimpy68
#18 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 21:23:50
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Detailer zilver: Frequente detailer

Euhm.... motorkap, achterkant dus? Aan de voorzijde zit de motor namelijk niet LoL
Never try to teach a pig to sing; it wastes your time and it annoys the pig.
I'm not crazy. My mom had me tested.
Forumregels aangepast en uitgebreid, neem de tijd om ze door te lezen.
DannyL
#19 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 21:26:42

Hopelijk lossen ze het netjes op Tim..
Sterkte met het missen sceptisch

ps. motorkap roestig is in he LoL
DKT
#20 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 22:53:44

Hadden ze bij Audi dan geen ander voorstel dan alleen maar herspuiten?
nicknameless
#21 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 22:58:00
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

De Audi R8 in het water is in Woerden gebeurd tijdens een testrit. Op die weg liggen aardig wat bobbels. Zie de foto's.

Snelle auto + onervaren bestuurder + hobbels in de weg + snel rijden = auto in de sloot LoL

DKT
#22 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 23:01:47

Zo'n idioot zouden ze beter te voet laten gaan. Die R8 is helemaal naar de overkant van de sloot gekatapulteerd! tsja
A90
#23 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 23:12:15

Mijn auto is van 2009 en daar is de voorbumper en motorkap van gespoten afgelopen maart om wat steenslag weg te werken.

Hoewel het best een moeilijke kleur is (een individual metallic kleur van BMW) is het echt geweldig goed gedaan. Ik sta regelmatig met de poetsspullen vlak boven op de lak en bumper maar vakmanschap bestaat wat dat betreft echt nog wel.

Was dit trouwens oxidatie als gevolg van beschadiging van de lak of kwam het vanonder de lak uit ? (Niet goed schoongemaakt voor het spuiten oid ?) Toch wel opmerkelijk dan. Dit zijn nog de plekken die je ziet maar waar zit het nog meer zou je denken. Is deze auto overigens (deels) van aluminium ?

Paulus de Boskabouter
#24 Gepost : vrijdag 29 juli 2011 23:17:17

De R8 is voorzien van het ASF Audi Space Frame en dit opgebouwd uit aluminium. De A2 en A8 en nieuwe TT hebben ook het ASF chassis.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
RedCat
#25 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 7:07:35
Hulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Er zijn nog vaklui, en ze zijn gewaarschuwd sarcastisch maar het blijft spannend.

DKT schreef:
... Die R8 is helemaal naar de overkant van de sloot gekatapulteerd! tsja

Met een dichte onderkant is dat niet zo'n wonder. Planeert als een speedboat.

Hans
The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
Magic
#26 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 9:14:09

Wilbert schreef:
Zal best wel weer goed komen behalve de hardheid die krijg geeneen spuiter zoals de fabriek en dat is gewoon zonde.oeps

Die moet je toch even uitleggen... ik ga ervan uit dat de fabriek dezelfde verf/hardener/activator gebruikt als de spuiter, waarom zou de fabriek dan een hardere lak kunnen spuiten?
De hardheid wordt immers bepaalt door de eigenschappen van de verf/hardener/activator.

Sterker nog: een spuiter kan (moet eigenlijk) beter spuiten dan de fabriek want met de hand spuiten resulteert in een mooier resultaat dan een fabrieksrobot.

Ik spuit dagelijks (vliegtuig)lakken met de hand en robot en wat de robot produceert is soms om te huilen, qua glans en orangepeel (sinaasappelhuid)
Met de hand kun je veel beter sturen en variëren.

Voorbereiding van zowel de plaat als de verf is het belangrijkst: is de plaat goed geschuurd en goed ontvet? Wordt de plaat, voor het spuiten, nog even met een kleefdoekje schoongemaakt?
Is de verf goed gemengd? Heeft de verf de juiste viscositeit (je wilt niet weten hoeveel klachten wij krijgen over slechte panelen die terug te tracen zijn naar foute aanmaak van de verf)
En hopelijk is de cabine goed schoon knipoog

OT:
eerste reactie: uh.. roest bij een Audi??
Wel zonde! Waar ik het meeste bang voor ben is kleurverschil... wij doen ook aan kleurontwikkeling en dat is drama! Kleuren die verlopen na 48 uur zodat ze nog bijgesteld moeten worden, klanten die een dE eis hebben van < 0.2.. zweep
Je eind glans wordt eigenlijk bepaald door de clearcoat die erop gaat, en ook daar geldt hetzelfde vwb visco en aanmaak...

Ben benieuwd naar de na foto's Whistle
D20VT
#27 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 9:22:12

hardheid kan te maken hebben met het droogproces, in de fabriek kun je een kale koets natuurlijk tot een hogere temp verwarmen dan een volledig gemonteerde koets met alle toebehoren eraan. Kun je zelfs kleurverschil mee krijgen, kijk maar naar kunststof bumpers, die op een lagere temperatuur gedroogd worden.

Reparatielakken zijn duidelijk verschillend dan fabriekslakken, aangezien er in een fabriek ook met meerdere verschillende lakken gespoten word, en in de reparatiebedrijfen ook verschillende lakmerken gebruikt worden, is het altijd een compromis.
Een reparatielak is gemaakt voor andere toepassingen dan een fabriekslak
nicknameless
#28 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 9:43:51
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Magic schreef:
eerste reactie: uh.. roest bij een Audi??

Euhhhh, aluminium kan niet 'roesten' zoals ijzer. Whistle

Aluminium kan gaan oxideren. knipoog

Magic
#29 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 9:45:28

Dat dacht ik dus ook, dan moet het woord corrosie niet gebruikt worden natuurlijk knipoog
Magic
#30 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 9:53:59

D20VT schreef:
hardheid kan te maken hebben met het droogproces, in de fabriek kun je een kale koets natuurlijk tot een hogere temp verwarmen dan een volledig gemonteerde koets met alle toebehoren eraan. Kun je zelfs kleurverschil mee krijgen, kijk maar naar kunststof bumpers, die op een lagere temperatuur gedroogd worden.

Reparatielakken zijn duidelijk verschillend dan fabriekslakken, aangezien er in een fabriek ook met meerdere verschillende lakken gespoten word, en in de reparatiebedrijfen ook verschillende lakmerken gebruikt worden, is het altijd een compromis.
Een reparatielak is gemaakt voor andere toepassingen dan een fabriekslak

Ik ga ervan uit dat ze tegenwoordig, net als bij ons op de locatie, gewoon met warmte/UV lampen drogen, dan moet de hardheid totaal geen probleem zijn.

Kleurverschil met warmte is meer dan duidelijk (vandaar mijn "na 48 uur kan er nog kleurverschil optreden" knipoog) (sterker nog: als onze meetruimte 2 graden te warm is mogen we al niet meer meten...)

reparatielakken anders dan fabriekslakken? Als ze op vliegtuigen een spotrepair moeten doen is dat met exact dezelfde verf die ze besteld/gekregen hebben als de originele order.
Kan natuurlijk zijn dat "onze" industrie andere eisen stelt...
iwan
#31 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 21:19:30

Zonde dat dit nou precies bij jou moet gebeuren! Of is er iets mis gegaan met wetsanding?????Whistle
Zijn er toevallig nog foto's van de boosdoeners??
Geld moet rollen, het liefst op vier wielen!
DKBM
#32 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 21:39:58

Zonde zeg! En dat bij zo'n auto. Audi onwaardig i.m.o. En ik hoop voor je dat het goed gaat, niet zoals bij mijn auto

Mijn auto is op mijn verzoek vorige week deels opnieuw gespoten: motorkap, bumper en spatschermen zijn herpsoten om de steenslagschade weg te werken. Hij stond toch bij de schadeherstel vanwege flinke hagelschade van eind juni in Alblasserdam. Maar hij gaat weer terug naar de schadehersteller, want het lakwerk is overduidelijk niet strak op een zichtplek. Ze zeggen dat ze het gaan polijsten, maar ik heb niet het idee dat dat bij mij voldoende gaat zijn. Daarvoor is de lak te ongelijkmatig op die plek. De lak moet eerst uitharden, voordat ze gaan polijsten. Maar ik denk dat ze weer opnieuw moeten gaan spuiten. De rest van de delen is overigens wel keurig strak gespoten.

Overigens heeft iemand wel de auto (met de hand....) gewassen, ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek/opdracht dat NIET te doen. Resultaat: allerhande swirls. grrr Nu nog mooi weer en tijd, dan maar weer Dappen.

Sterkte Tim!
Vrienden noemen me Martin
Tim
#33 Gepost : zaterdag 30 juli 2011 22:11:07

Magic schreef:
Dat dacht ik dus ook, dan moet het woord corrosie niet gebruikt worden natuurlijk knipoog

Jawel hoor, aluminium kan corroderen. Dus kan prima gebruikt worden. Zie ook de Wikipedia link van Nicknameless en ik quote:

Citaat:
Oxidaties van andere metalen worden corrosie genoemd.

I'm the Master of Bling!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's 123>
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire