• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

KNOEI's 1st Showoff Mitsubishi Galant

KNOEI 8G

Detailing addict
31 jul 2011
140
62
37
Dit is mijn eerste detailsessie die ik gedaan heb en dus ook de eerste keer dat ik een polijstmachine gebruikt heb. Dus alle op en of aanmerkingen zijn meer dan welkom!! :)^

Afgelopen week is mijn vriendin vertrokken naar Spanje voor een weekje, dus alle tijd om m'n Avance eens goed onder handen te nemen :)

Gebruikt:

Dap 500
PBW Super slicks&suds
PBW Spray&wipe
PBW clay
PBW APC 1 op 10
PBW Leather Stuff
PBW Black hole
PBW EX-P
PBW Natty's Blue
Wheelwax
Autoglym Vinyl, Rubber & Care
Meguiars NXT Glass cleaner
Monello Mezzo, Finale en Spruzzo


Allereerst begonnen met het interieur. Gewapend met APC en een microfiber doen alle plastic delen schoongemaakt en daarna ingewreven met Vinyl, Rubber & Care :cool: Wat een glans. Toen nog het stuur, handrem en versnellingspook ingesmeerd met Leather stuff.
En ze ziet er weer als nieuw uit vanbinnen :heart_eyes: (m.u.v. het stuur dat al te verweerd is:( )


Daarna naar de wasstraat gereden en de auto in de wasbox een foambadje gegeven (deze heb ik, nog, niet) en daarna afgespoten met koud water. Toen direct weer naar huis en de auto gewassen met 2 emmers en Super slicks&suds.

Aangezien de auto al in best redelijke staat was en mijn fotokunsten niet al te geweldig zijn heb ik geen foto's van alle fijne krasjes die in de lak zaten. :( Daarna de auto afgeplakt!


Daarna de wagen de garage ingereden waar ze 3 nachtjes heeft mogen staan en ik ieder uurtje dat ik ter beschikking had aan haar heb besteed.

De stappen die ik heb genomen:

1 hit Monello Mezzo op Oranje
1 hit Monello Finale op Wit
PBW Black hole op zwart
PBW EX-P op Zwart 2 uur laten curen
PBW Natty's op Rood 1 uur laten curen

Wat nu wel naar voren komt is mijn vermoeden dat de bijrijders zijde ooit is overgespoten. Want deze zijde heeft een zogenaamd sinaasappelhuid:

Al met al ben ik zeer tevreden met de glans die teruggekomen is, alleen de diepere krasjes heb ik er niet uit kunnen/durven halen.
Daarvoor eerst maar eens meer ervaring opdoen :D
 
Kijk, erg fraai zeg!
Voor een eerste keer is dit een dikke pluim waard!
 
Ziet er heel goed uit, super voor een eerste detail.
Er is inderdaad wel een verschil tussen de beide zijden van de auto in het sinaasappel effect, misschien eens iemand in de buurt zoeken met een lakdikte meter.
 
Echt toppie voor de eerste keer zeg! Al zou je dat trouwens niet zeggen dat het je eerste keer is! Enige opmerking: dashboard glimt wel heel erg, zou daar PB NL (Natural Look) voor gebruiken. Krijg je namelijk een heel mooi mat resultaat. Voor het stuur moet je eens kijken bij Colourlock. Die hebben speciale lederverf om het weer als nieuw te krijgen!
 
Bedankt voor de reacties :)

Paulus de Boskabouter zei:
Echt toppie voor de eerste keer zeg! Al zou je dat trouwens niet zeggen dat het je eerste keer is! Enige opmerking: dashboard glimt wel heel erg, zou daar PB NL (Natural Look) voor gebruiken. Krijg je namelijk een heel mooi mat resultaat. Voor het stuur moet je eens kijken bij Colourlock. Die hebben speciale lederverf om het weer als nieuw te krijgen!

Natural look is toegevoegd aan m'n verlanglijstje :grinning: Maar de colourlock krijg ik niet gevonden.....
 
De buitenkant is er mooi geworden :cool:
Zeker voor een eerste detail mag je zeer tevreden zijn.

Qua interieur verschillen smaken en ben het ook volledig met Paulus eens. Natural Look van PBW geeft naar mijn mening een beter resultaat. Het geeft een wat mattere en meer natuurlijke glans.
 
@KNOEI: Colourlock moet je even googlelen. Mag hier geen commerciele links plaatsen. Is een NL bedrijf en je kunt op automerk de goede kleur zoeken.
 
ten eerste : mooie auto !! een van mn favorieten uit mn lijstje (helaas afgevallen omdat er volgens mij behoorlijk veel bagageruimte word opgevreten door de wielkasten )
ten tweede : heel net resultaat voor de eerste detail .
maar ...... : is het niet een behoorlijke stap om van mezzo op oranje naar finale op wit te gaan ???
mijn volgorde op mn mondeo (ja ik weet het , ben toch van volvo afgestapt , maar das een ander verhaal)
is :
mezzo op oranje
mezzo op wit
finale op zwart
en dan natuurlijk nog verder afwerken he .
maar goed , het resultaat mag er zeker zijn , en als jij tevreden bent wie ben ik dan om te zeggen dat het anders moet ... toch ???
 
Timm zei:
Mooi resultaat kerel. Hij is een paar maandjes terug ingevoerd, speciaal model of lage kmstand ?

Beiden :) motor is net ingereden 150.000 en de avance editie, met zwart interieur en getinte ruiten en "dikke" voorbumper, is in nederland nooit gevoerd :heart_eyes:
En in nederland vind je geen V6 galants met kmstand onder de 2 ton, meestal al 250K/350K op de teller staan en dat vond ik net te hoog om daar nog gas in te leggen :)
 
Hallo,

Knap resultaat hoor,je bent helemaal "gebeten" nu en binnenkort ga je toch weer een bestelling plaatsen :D

Ik heb onlangs ook met mezzo en oranje gewerkt en daarna finale op wit,als het goed is , is het goed hé !!

(misschien onder een supersterke lamp ga je nog wat zien ,maar dat is volgens mij bijna niet te zien met het blote oog)

Elke hit meer is ook weer een aantal uur meer werk natuurlijk.

Groeten Danny