|
|
Rang: Lid Lid sinds: 5-8-2011 Locatie: sittard
|
Hoi Allemaal, Hier komt de volgende weer met zijn lijstje. Maar hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik ben eruit wat ik denk wat het gaat worden om mijn VW passat en golf (die van mijn vrouw) te detailen! Ik heb geprobeerd om een pakket samen te stellen wat ik voor beide auto’s kan gebruiken: De passat kleur deep black metallic  De Golf 3 Kleur wijnrood.  ik moet nog even uitzoeken hoe ik de foto's hierbij krijg Maar hier komt ie: Wassen en drogen: 2 emmers + gridguard Maguars Goldclass bodywork & conditoner Meguars goldclass ultra saf Wheel brush Meguars watermagnet fiber drying towel Poorboys World chinelle wash mitt 2 stuks of Meguars thick MF Washmitt 2 stuks ( welke van de 2 of anders tips?)Klei: Mothers Clay kit MF doek ( maar welke? )Cleanen: Meguars deep crystel polish Meguars ultimate polishing cloth Meguars goldclass hightech applicator pads Beschermen: Pre wax: Meguars Paint cleaner welke applicator pads? Welke MF doek?Wax: Meguars nNXT generation techwax 2.0 pasta Meguars goldclass hightech applicator pads Meguars gold class Supremeshine MF Towel Bijhouden: Meguars Ultimate quik detailer Meguars even coat applicators Welke MF doek?Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze keuze of misschien heb ik wel totaal de verkeerde keuzes gemaakt! Ben ik dingen vergeten? Of heb ik dingen dubbel of doe ik dingen dubbel? Ik wil er best wat voor uitgeven maar ik probeer ook budget technisch te denken en vind prijs kwaliteit heel belangrijk. if you know what I mean! Mijn dank is alvast heel groot en bedankt alvast voor jullie reacties. Groetjes Pascal Bijlagen:  passat.jpg 276 KB, aantal downloads: 7. golf.jpg 302 KB, aantal downloads: 2.*** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Wassen en drogen: 2 emmers + gridguard Meguiar's Goldclass bodywork & conditoner Meguiar's goldclass ultra safe Wheel brush Meguiar's thick MF Washmitt 2 stuksDelirium drying towel : De Meguiar's watermagnet fiber drying towel is een leuke doek om je ram,en mee te doen maar ik zou hem nooit en te nimmer gebruiken op je lak. Naast het feit dat dat ding nagenoeg geen water opneemt wil hij ook nog wel eens krasjes achterlaten. Klei: Mothers Clay kitPoorboys koraal doek 40x40 of 40x60 Cleanen: Meguars deep crystel polish Meguars ultimate polishing cloth Meguars goldclass hightech applicator padsOp een VAG auto ga je met de hand 0,0 corrigeren, zeker al niet met de deep crystal polish. Ik zou mezelf af gaan vragen of het de moete niet loont om een DAP starkerskit aan te schaffen. Als alternatief voor de deep crystel polish zou ik poorboys prof polish pakken en ipv die uiltimate polishing cloth nog een koraaldoek van 40x40 of 40x60 (zou er zelfs 2 nemen omdat je doek zo vol zit met residu) Beschermen: Pre wax: Meguars Paint cleaner Dat heb je toch al gedaan met de stap hiervoor ? Wax: Meguars nNXT generation techwax 2.0 pasta Meguars goldclass hightech applicator pads Meguars gold class Supremeshine MF TowelIk zou voor de poorboy's nattys gaan alhoewel er met de NXT wax niks mis is. Voordeel van de poorboy's vindt ik dat deze vele malen beter te verwerken is als je buiten staat. voor de super shine towels zou ik wederom koraal doeken pakken. Bijhouden: Meguars Ultimate quik detailer Meguars even coat applicatorsQuick detailer vervangen voor poorboys spray & wipe. Overigens snap ik niet zo goed wat de applicator hierbij doet ? Je sprayt (lees nevelt) de spray op en neemt deze daarna af. Wederom voor een koraaldoek kiezen. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 19-7-2010 Locatie: Hilversum
|
Ik zou de mothers wheelbrush nemen, die is veel fijner. Icm. De daytona voor de binnenkant van de velgen En dat meg's 3 stappenplan, tja dat was ook mijn eerste aankoop maar na dat 1x gebruikt te hebben had ik zo'n last van mn schouder dat ik gelijk een DAP heb gekocht. Meg's 3-step spulletjes daarna nooit meer gebruikt  Je kan idd beter voor de poorboys gaan die zijn niet gelijk waardeloos als je ooit de stap naar de DAP gaat maken. ---------------------------------- BMW7Forum BMW7Club-------------------------------
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 30-3-2011 Locatie: Antwerpen
|
Hallo, ff ter verduidelijking: ga je NIET voor Meguiar's , dan kan je MEER andere en betere spullen kopen wassen: poorboy's s&s kleiset: mothers,doekje zit in de verpakking maar is niet al te groot cleanen: prof polish poorboy's glaze: black hole sealer: exp poorboy's wax: kan zowat alles zijn,als er maar geen oplosmiddelen inzitten(bvb top coat reflexions van...mothers) velgenborstel : zeker de ez nemen ,klein of groot of als je plaats genoeg hebt enkel de grote de voorzijde van de velgen,banden kan je zelfs met een goedkope kwast doen,scheelt weer een aantal euro's velgen : wheelwax of andere speciaal voor velgen grittguards zou ik niet nemen,beter een keer meer water verversen , kost geen drol,ook je handschoen NAAST de emmer uitwringen na het "spoelen" en dan pas in de shampoo doen.... pads: die nieuwe naadloze zijn ok,of rode van monello,ook enkele mf-pads nemen QD+ van poorboy's is ook goed voor na de wasbeurt(boost voor de lak) washandschoen van megs is ok ,neem wel 1 of beter 2 goedkope mf voor de onderzijde ,kosten ook 2 keer niks spray & wipe zou ik ook zeker op de lijst zetten droogdoek: oranje delirium oppoetsdoeken: zeker 4 stuks nemen: poorboy's mega towel 39 x 39 cm dat is het zowat denk ik ,succes ermee Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Hoi Danny, Dank je wel voor het meedenken. Ik vind het ook zonde als je best dure spullen koopt en dan later blijkt dat je de helft niet meer gebruikt! Ik heb me nog niet zo verdiept in het machinaal poetsen maar ik ga zeker voor zitten om dat ook eens door te nemen.. thx gr Pascal *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Hey Juffer, Dus als ik het goed begrijp kom ik hierop uit volgens jouw advies: VET gedrukt en in kleur zijn jouw adviesen. Wassen en drogen: 2 emmers + gridguard Meguiar's Goldclass bodywork & conditoner Meguiar's goldclass ultra safe Wheel brush Delirium drying towelKlei: Mothers Clay kit Poorboys koraal doek 40x40 of 40x60Cleanen: poorboys prof polish Poorboys koraal doek 40x40 of 40x60 2 STUKSMeguars goldclass hightech applicator pads Op een VAG auto ga je met de hand 0,0 corrigeren, zeker al niet met de deep crystal polish. Ik zou mezelf af gaan vragen of het de moete niet loont om een DAP starkerskit aan te schaffen. Omdat ik bijna geen ervaring heb met machinaal detailen ben ik een beetje bang om direct ermee op mijn passat te beginnen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar dat mijn idee was om eerst handmatig te cleanen. M<aar ik ga me zekers eens verdiepen in de DAP starters kit..Wax: Poorboys nattysPoorboys koraal doek 40x40 of 40x60 (2 stuks) Meguars goldclass hightech applicator pads Bijhouden: POORBOYS spray & wipePoorboys koraal doek 40x40 of 40x60 (2 stuks) Kan ik deze set voor beide vag lakken gebruiken? Deep black metallic en wijnrood. ( zie de foto's)? Alvast bedankt weder om grtz Pascal *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 27-10-2008 Locatie: Harderwijk
|
Op zich zou dit wel mijn lijstje zijn idd Er zijn 2 redenen waarom ik over die DAP begon. Ten eerste is de lak bikkelhard. Ik durf wel te stellen dat je daar met de hand geen swirls uit gaat halen. Natuurlijk is het wel mogelijk, maar reken dan een half uur voor een stukje van 50 bij 50cm voor 1 enkele stap. Op een station is dat niet te doen. Heeft het handmatig polijsten dan helemaal geen zin ? Jawel, want met een licht polijstmiddel zoals de prof polish reinig je de lak ook. Mocht je overigens echt willen gaan corrigeren (swirls verwijderen ed) kies dan niet voor Poorboy's maar voor Monello aangezien de Monello velen malen beter is opgewassen tegen jou lak dan de Poorboys. De andere reden is dat je nadat je handmatig de golf hebt gedaan je absoluut geen puf meer hebt om aan de passat te beginnen gezien de oppervlaktes. Wat ook een mooie aanvulling kan zijn is een product als black hole. Mocht je al lichte swirls hebben dan zal dit product ze opvullen. Daarnaast geeft het een enorme mooie diepe glans. Wel even een applicator pad en een koraaldoek erbij mee bestellen. De Natty's wax is een universele wax. Eventueel kan je ook voor Natty's blue kiezen, deze is meer gericht op de wat donkere kleuren. www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!
|
|
|
|
Ik begrijp je reden dat als ik met 1 auto klaar ben ..en dan lamme armen en schouders heb..geen zin heb om aan de passat te beginnen ( en dat is ind veel meer oppervlakte dan het golfje!) Dus ga ik mee eens orientere op het machinale waxen..en ik ga het lijstje eens optellen.. voor de beurs dan haha Verder heb ik inderdaad gelezen dat natty's blue voor donkere kleuren is... Welke pads gebruik je voor black hole?? Maar je zou bijvoorbeeld de DAP Monella starters kit adviseren?? bedankt voor je reactie *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 4-1-2009 Locatie: Zeist
|
Voor black hole wordt een zwarte pad gebruikt, althans meestal. Je kan het ook bijvoorbeeld met soft foam applicator aanbrengen.
In ieder geval een pad zonder cuttingfactor.
|
|
|
|
Ik heb me de afgelopen dag goed georienteerd in het forum. Maar ben dus ook aan het twijfelen of ik dan start met DAPPEN. Nu heb ik het idee om DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition aan te schaffen. Heb ik voldoende aan of heb ik nog meer spullen nodig??? De auto zit nogal vol met swirls en ik heb geen zin om half uur over een stukje van 50 bij 50 te zitten aangezien het een passat variant is! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 15-11-2009 Locatie: Midden Nederland
|
Ga eerst eens gewoon beginnen met wat je hebt en nu op de lijst hebt staan Zoek dan een forumlid in de buurt en laat je eens voordoen Daarna maak je de afweging of je zelf gaat starten of een clinic doet Het is een pokke eind, maar één keer naar CCHQ is voldoende (tenzij je besmet raakt) Hans The best start for an answer, is someone to come up with a good question.
|
|
|
|
Hoi Hans, Dank je voor je reactie. Ik heb zoiets dat ik het wel goed wil doen. Maar van voren af aan beginnen en de voor- en nadelen ervaren lijkt me voor het echt te leren wel goed. Zo leer je ook de producten en de verschillen de werkwijze kennen Maar net zoals velen is het moeilijk een beslissing te nemen. In ieder geval ben ik er eruit welk producten ik handmatig ga gebruiken ( pooorboys; ook vanwege het budget) en met deze kan ik ook naar machinaal overstappen. Met de de hulp van Juffer, grand scenicman en RogierV12... bedankt voor de tips En ik ik dat gedaan heb ik weet wat de voordelen en nadelen zijn dan kan ik overstappen naar machinaal en dan ook met de producten voor de VAG lakken. En een cliniq bij CCHQ volgen voordat ik aan DAPPEN begin is geen slecht idee. Ik had gezien dat er op 1 oktober een clinic was misschien ga ik daar wel heen. ( wel even rijden vanuit limburg maar dat moet je ervoor over hebben) Wellicht zijn er nog andere mensen uit de buurt hier wat mee willen????? Dus ik ga mijn lijstje compleet maken ...effe posten voor jullie laatste meningen.....bestellen..... en dan foto's maken en plaatsen..van voor en natuurlijk het resultaat.. *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Ok hier is mijn eerste lijstje..
zie de bijlage
Schiet er eens op!partyconcepts heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:  bestelliing versie A.JPG 155 KB, aantal downloads: 377.*** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-9-2009 Locatie: Omg. Deurne (NL)
|
3 washmitts..? (2x PB Chenille, 1x Meg's?) New detailing project: Silver Beetle Highline (SOLD!) "Gek zijn doet geen pijn" - rodders
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 20-5-2011 Locatie: A'dam
|
waar heb je al die applicator pads voor nodig? je kunt beter meer doeken nemen. NewMiniClub.nl
|
|
|
|
en hier 2de lijstje. Meer aan de beurs gedacht.. Wel zonder gridd guards en emmers. en zonder glaze
Hoe is het met dit lijstje???? Alvast bedankt voor jullie reacties.
partyconcepts heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:  bestelliing versie B.JPG 125 KB, aantal downloads: 358.*** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
wat betreft wahmits. 1 voor de lak van MEG en 2 wat goedkopere voor velgen en onderkant. Of hebben jullei andere tips? En de verschillende pads voor cleaner (MF) , glaze (zwart) en sealant (rood). *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Delete: Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack (veeeeels te duur) Insert: Monello Soft Foam Hand ApplicatorDelete: Poorboys World Chenille Wash Mitt Insert: Bij de Action verkopen ze van die goedkope (+/- 1 euro) dreadlock washmitts. Perfect voor de 'vuile' klussen zoals de velgen.
|
|
|
|
Ziet er al goed uit die lijst,mits je de laatste tips ook doet. Waarom ben je veranderd van shampoo?? Gewoon een litertje van poorboys s&s en je kan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan met dat flesje van megs zou ik zeggen. Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 22-10-2010 Locatie: Belgie
|
+1 voor de tips van zowel nicknameless als grandscenicman Progress is a slow process
|
|
|
|
Hoi Waarom ik veranderd ben van shampoo? 2 forumleden hebben me deze 2 aanbevolen. Maar als alles poorboys word dan wordt het natuurlijk ook de shampoo. Ik ga een nieuwe lijst maken morgen en daan staat hij er weer. En naar de action! thx voor de tip! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Ik zou ook voor de Poorboys shampoo gaan. Veel zuiniger en dus naar ratio ook goedkoper. Poorboys World: Mengverhouding: 1:375 Inhoud van de fles of emmer: 10 liter Gebruik 27 ml van het product en vul dit aan met 9973 ml water. € 17,99 voor 946ml Meguiar's Gold Class shampoo: Mengverhouding: 1:133 Inhoud van de fles of emmer: 10 liter Gebruik 75 ml van het product en vul dit aan met 9925 ml water. € 10,99 voor 473ml Als (zeer goed) alternatief, kun je ook kijken naar de Dodo Juice BtbM shampoo. Je zou ook kunnen gaan voor de 250ml of de 500ml of verpakking. Deze is naar verhouding nóg goedkoper. Mengverhouding: 1:714 Inhoud van de fles of emmer: 10 liter Gebruik 14 ml van het product en vul dit aan met 9986 ml water. € 12,50 (250ml) of € 23,49 (500ml) De 'hoge' aanschafprijs compenseer je weer door de poorboys washmitts en de Meguiar's applicatorpads te laten vervallen en vervangen door de alternatieven die ik je al eerder zei in post # 18
|
|
|
|
He nicknameless, Dank je voor de duidelijke uitleg van de shampoos! Dan zal ik zeker poorboys shampoo. Misschien stomme vraag maar doe je die met warm water of koud water? Ik zou zeggen warm maar ik heb me al over veel dingen verbaasd in dit goede forum! Ik ga morgen dan Ook de tips van de medeposters meenemen en een nieuwe lijst maken en posten. vandaag al eens bij de Action geweest en wat washmits en mf doeken gehaald voor de onder kanten! Dat is echt bij na voor niks daar.! Maar de rest van het lijst volgt bij CCCHQ! Tot morge! *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Ok zoals gezegd mijn definitieve lijst ter aanschaf! Met hulp van jullie! THX Maar hopelijk zit ik nu redelijk goed???Wat is het eigenlijk het verschil tussen Poorboys profesional polish en Poorboys profesional polish 2 ????
En men geeft aan dat PB polish niet te krijgen wat is dan een goed alternatief??
Met wassen gebruik je dan heet wat of koud? Ik zou zeggen heet maar het zou me niks verbazen ????
De vragen blijven bij me opkomen! Bedankt alvast partyconcepts heeft de volgende plaatje(s) bijgesloten:  definieve lijst.JPG 132 KB, aantal downloads: 225.*** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Mooie lijst. Wassen doe ik (behalve in de winter) met gewoon koud water (trouwens de enige reden daarvoor is dat ik anders naar binnen en buiten moet lopen om warm water te halen) Is warm water beter dan koud? Geen idee. Ik zie dat je 7 monello applicator pads besteld, nu heb je er beter teveel dan te weinig en kosten die niet veel maar heb je er zoveel nodig? Zelfde vraag voor de microfiber variant? Progress is a slow process
|
|
|
|
Hoi Virus, Dank je wel voor je reactie en tip over warm en koud wassen. De pads dacht dat ik voor ieder product een aparte pas gebruik? Erna wel uitwassen natuurlijk.. Maar heb 2 auto's staan. Dus zodoende? Hoe veel zou jij er dan gebruiken? In principe wilde ik voor alle producten de MF variant nemen. *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Ik zou er inderdaad 1tje per stap/product voorzien, het hangt dus af van hoeveel producten je gaat gebruiken...als ik het zo bekijk: - professional polish: 1 applicator - black hole: 1 applicator - Ex-p: 1 applicator Mogelijk heb ik producten die je gaat gebruiken over het hoofd gezien? Na gebruik de pads inderdaad uitspoelen en je kan de pads voor meerdere wagens gebruiken hoor. (dus je hoeft de pads niet dubbel te kopen voor 2 wagens) Microfiber pads gebruik ikzelf niet op de lak, soms wel voor interieur. Progress is a slow process
|
|
|
|
Hallo! Deze lijst zier er wel heel goed uit hoor,maar............(  ) ik zou die grote doeken niet nemen en gewoon voor extra 39x39 cm gaan(werkt ook 10 keer makkelijker ) misschien heb je zo wel een doekje meer als je dezelfde prijs uikomt .(ff narekenen ja ) wat die padjes betreft: kosten 2 keer niks en gewoon houden zo,beter 2 teveel dan 1 te weinig Succes met je "lijst" Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Yhx Scenic man, Nu heb ik lopen zoeken in het onder pads in het forum. Maar kan ik voor ieder product dezelfde pad gebruiken? Wat ik wel weet. Zwarte pad zonder cutting factor voor glaze Rode pad voor sealant of wax? Maar welke voor Polijsten???? Thz *** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
Hallo, ff in de shop van Carclean.nl zoeken ,vind je wel denk ik hoor! volgens mij zijn er ook pads met het handje die een cuttingfactor hebben. ik heb een dap900 en polijst nooit met de hand , ik zou begot niet weten welke pad ik dus zou moeten nemen Danny GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
|
Ik heb effe gezocht: Deze: http://www.carclean.nl/p..._78-646X4WH_100981.aspx
of deze denk ik dan http://www.carclean.nl/p..._78-646X4OR_100980.aspx
*** VW Passat 2.0 FSI Highline (deep black metallic) *** **** Vw Golf III 1.6 (wijnrood) ***
|
|
|
|
die pads bedoelde ik, aan jou de keuze welke "factor" je neemt natuurlijk GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Om antwoord op de vraag te geven: PP1 vs PP2 >>> PP1 is pure chemische cleaner en de PP2 heeft een minikorrel erbij zitten en zodoende wat meer cutting dan de PP1 versie PP2 heb ik niet, vraag me ook nog steeds af wat daar de echte meerwaarde van is als je al wat polijstmiddelen hebt staan. De PP1 daarintegen weer wel in bezit en zeer tevreden over, kan als laatste stap na de polijstbeurt gebruikt worden of als pure paincleaner zonder een voorgaande polijstsessie. Daarbij ook zeer goed te gebruiken op meerdere materialen // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
|
Guest
|