Hallo,
Zo te lezen ben je toch al in de goeie richting aan het werken.
Wat ik versta onder jouw uitleg:
wassen : ok : als je maar zeker elke keer je washandschoen of andere uitwringt NAAST je spoelemmer ivm minder vuil er in dan
kleien: ok ,maar heb je de s&w puur gebruikt?? wel ff verdunnen 1/1 is ook nog goed hoor en spaart de helft produkt

ik heb onlangs ff rondgesmurft en de goedkoopste lube is volgens mij citrus bling(1/16 mengen voor 8.5 liter , aan ik dacht 12 euro + de prijs van kalkvrij water)
polijsten: ok ,misschien wel een stapje te hoog die oranje pad ,maar als je het goed vind zonder finale is het goed hoor , niet iedereen heeft van die speciale lampen in zijn bril ingebouwd om alles te kunnen zien van foutjes/mini-swirls.
misschien de volgende keer een mindere pad nemen en een volledig dambord maken(=4 keer in totaal over dezelfde "plek" )
of gewoon nog trager over-en-weer gaan met de dap zodat je langer polijst en dus meer wegneemt
die wax ken ik niet(heb ik niet ,daarom) , maar zal wel in orde zijn zeker(is niet mijn favoriete merk

)
afnemen wax : doe ik altijd zo:
eerst met de groffe haren van de mega-towel(koraal = de kleur zeker hé ) , dan nog eens maar dan met de korte haren
zo vergeet je geen plekje in is het meeste "teveel" aan de langeharenkant en kan je beter afwerken met de "korteharenkant"
Heb je al een QD of QD+ ??
poorboys QD+ heb ik en gebruik deze ongeveer hetzelfde als met een wax:
ik neem een mf-pad en spray dit wat vochtig,ga op 1 tot 2 delen ermee(gaat heel snel vermits het een fijne film legt op de lak,en poets daarna uit met de doek op de methode van hierboven(eerst lange haren ,dan de korte)
Dit doe ik na een gewone wasbeurt,na drogen van de auto,want er zijn toch altijd nog waterplekjes die opdrogen en met die QD+ en dat padje zijn die zo weg .(is eigenlijk een "boost" voor de lak en de auto staat precies net terug in de wax én blinkt mega! )
ramen : doe ik op deze manier: na het wassen en spoelen zo snel mogelijk de druppels er afvegen ivm vlekjes die opdrogen,daarna eerst een glascleaner en indien nodig s&w er achteraan die je wederom best oppoetst ivm strepen die je anders achteraf ziet in de zon
ik gebruik trouwens mijn s&w nooit meer puur,altijd 1/1 en dat gaat ook goed hoor,je komt wederom langer toe met je produkten!
ik hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg/advies/commentaar
Groeten Danny
o ja : en fotokes natuurlijk hé
GSIII 5.9/100 km bose-edition 1.5 dci