Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Nanolex Ultra filmpje Opties
Radjen
#1 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 14:37:49
Rang: Lid

Ik heb Nanolex Ultra op mijn voorruit aangebracht.

De ruit eerst geclayd en daarna nanolex cleaner aangebracht met mf doek en ook weer afgenomen met een mf doek.
Vervolgens de sealer aangebracht met padje (grote makeup padje).
±10 min laten curen en afgenomen met een mf doek.

Ik heb met mijn mobiele telefoon twee filmpjes gemaakt van de werking.

Tim
#2 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 14:53:37
Rang: Moderator

Ziet er mooi uit, maar eigenlijk hetzelfde als elke andere rain-repellant. De kunst is om het effectief te laten zijn bij lage snelheden.
I'm the Master of Bling!
Paulus de Boskabouter
#3 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 15:02:32

Mooie werking, maar zoals Tim zegt: andere rain pellants werken net zo, net zoals mijn ProVision! Gave filmpjes.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
RogierV12
#4 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 15:06:25

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Tim schreef:
Ziet er mooi uit, maar eigenlijk hetzelfde als elke andere rain-repellant. De kunst is om het effectief te laten zijn bij lage snelheden.

Vanaf welke snelheid werkt die nanolex?
Met rain-x moest ik minstens 100km/u rijden
Provision werkt al vanaf 60km/u great
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Paulus de Boskabouter
#5 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 16:04:33

Heeft ook te maken met de hellingshoek van het raam. Bij mijn A2 werkte de PV destijds al bij 50km/h, terwijl bij de 80 het pas begint te werken bij 70km/h. Bij de A1 ook rond de 70 km/h.

Audi Avant RS2 - Audi ur quattro 20V (nr.156) - Audi A1 1.6 TDI Ambition Proline
Tim
#6 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 16:11:14

C.Pro is bezig met een glass sealant die op zeer lage snelheid al zou werken.
I'm the Master of Bling!
RogierV12
#7 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 16:17:47

15 minutes of fame: Is met detailing op tv geweestHulpvaardig zilver: Zeer regelmatig behulpzaam.

Oehhh spannend! En wanneer gaat dat uitkomen?
----------------------------------BMW7ForumBMW7Club-------------------------------
Tim
#8 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 16:31:12

Daar heb ik nog niets over gehoord. nee
I'm the Master of Bling!
DannyL
#9 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 18:34:24

Ben benieuwd naar de C.Pro..

Bij mijn Corsa B zitten er 2 dunne laagjes op, en vanaf 50-55 km/u zie je de 'iets groter dan miezer' druppels als wegrennen van mijn voorruit..
Echter na +- 6 weken werkt het pas vanaf 75/80km/u :P Maargoed, de ruit is wel 3/4 weken niet meer gewassen (buiten de regen om)

WouterP
#10 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 18:47:07

In het begin vind ik het fijn werker maar wanneer de laag begint te slijten vind ik het vreselijk irritant. Een waas over de ruit bij het gebruik van de ruitenwisser en vlekken.
Bij mijn volgende voorruit ga ik het ook niet meer aanbrengen, met een regensensor hoef je zelf toch al niks meer te doen om de ruit schoon te houden.
SkyBuMp
#11 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 20:10:55

Tim schreef:

+1. Het verschil is dat het gemiddelde rain-repellent product niet bepaald duurzaam is. Daarbij is mijn ervaring dat je snel "slijtage" kunt waarnemen bij alternatieve producten, waardoor het maximale effect snel afneemt. Dat is iets wat ik bij de Nanolex producten minder tot niet heb gemerkt (nog), weinig "slijtage" en niet om de 1 a 2 maanden opnieuw aanbrengen.

Duurzaamheid van de Nanolex producten maken ze gewoon waar. De premium sealant heeft het 28 DKM uitgehouden in het afgelopen jaar, de laag was nog niet aan vervanging toe maar toen eenmaal bezig waren met de Full Detail... dat even aangepakt.......omdat het kan zeg maar hehe

Ik heb de Ultra Sealant ook op de A6 en de Polo zitten inmiddels. Binnenkort wat filmpjes van mijn kant @ low speeds glasses.

Paulus de Boskabouter schreef:
Heeft ook te maken met de hellingshoek van het raam. Bij mijn A2 werkte de PV destijds al bij 50km/h, terwijl bij de 80 het pas begint te werken bij 70km/h. Bij de A1 ook rond de 70 km/h.

+1. Nanolex claimt met de Ultra Sealant rondom ~35KM/u. Tot nog toe heb ik alleen snelweg gehad met regen, hoop binnenkort wat stad kilometers te maken in de regen knipoog
RogierV12
#12 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 22:09:59

Provision en rain-x dien je idd wel elke maand aan te brengen ja, maar dat is zo gebeurd toch?
Mark1986
#13 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 22:23:39

Jawel... maar vind het niet het leukste klusje om te doen om eerlijk te zijn :p
Volkswagen Polo 6n2 GTi - Black Magic
SkyBuMp
#14 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 22:28:25

RogierV12 schreef:
Provision en rain-x dien je idd wel elke maand aan te brengen ja, maar dat is zo gebeurd toch?

Het 1x per maand aanbrengen is niet zo spannend en dat is zeker zo gebeurd ja

Het verschil zit hemm in het feit dat de roll-off snelheid lager ligt dan bij alternatieven. Zoals Tim al direct goed opgemerkt had, het nut van dit soort glass sealants is niet om mooie beading druppels op je ruit te krijgen maar om de effectieve roll-off bij zo laag mogelijke snelheid te creeëren. Hoe eerder het effect in komt hoe beter imho. Duurzaamheid in de zin van zo lang mogelijk genieten van het roll-off effect op lage snelheden speelt voor mij ook een rol (dus niet direct de duurzaamheid in maanden of jaren, maar dat is ook wel mooi meegenomen natuurlijk).
Soepergrover
#15 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 23:04:49
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review brons: Heeft goede reviews geschreven.

RogierV12 schreef:

Whaha, dan mag ik het weleens vaker doen.
De Rain Clear blijft hier toch veel langer zitten.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire