Graag even wat meer info :
- DAP500 of DAP900
- Welke pads
- Welk polijstmiddel
- Welke testspot combinaties heb je gebruikt
- Waren de vorige auto's ook Honda Civics uit het zelfde bouwjaar
Krassen ga je in principe niet met een DAP verwijderen. Een DAP heeft een ronddraaiende / excenrische beweging en een rechte kras ga je daar theoretisch niet mee verwijderen.
Ik zeg theoretisch omdat het in de praktijk vaak wel lukt mits de kras niet te lang, diep en breed is.
De kras die op de foto staat is helemaal wit wat vermoedelijk inhoudt dat deze door de blankelak en de kleurlaag heen is, als dat idd zo is is daar is niet meer tegenaan te DAPpen.
Je kreeg de swirls niet weg maar op de andere auto's die je gedaan hebt wel ?
De ene lak is de andere niet. Tussen de verschillende merken auto's zit al helemaal een wereld van verschil, waar een franse auto een botorzachte lak hebt heb je met een Audi een keiharde lak te pakken.
Zelfs tussen de verschillende delen van een auto kan een hoop verschil zitten qua hardheid ed. Vanavond heb ik voor een vriend zijn Corsa onder handen genomen, dit is voor mij corsa nummer 200 oid dus op zich niet reuze spannend.
Waar ik normaliter met een oranje pad en Mezzo al een heel net resultaat behaal heb ik hier op de motorkap met een rotary, een gele pad en inizio forza aan de gang moeten gaan om enig resultaat te behalen terwijl alle overige panelen lieten zich met mezzo prima corrigeren. (Als je dan lakdiktes gaat meten blijkt ook wel waarom - ruim 750 micron op de motorkap waar een waarde van 130 tot 140 normaal is).
Vaak is het vinden van de juiste combi erg lastig. Soms blijf je te licht bezig, maar wat ook goed mogelijk is is dat je door een te zware combi juist zelf swirls aan het creeeren bent.
Zeker bij Franse auto's is dit een probleem. Met een harde doek trek je daar zo de krassen / swirls in de lak.
www.AstraTuningClub.nl => De site voor Astra rijdend Nederland!