|
|
Rang: Lid Lid sinds: 14-7-2010 Locatie: Emmen
|
[MOD]Topictitel 'Metaal polish' aangepast[/MOD]ik ben m ijn pa's motor helemaal aan het opknappen! (oude guzzi) Gisteren de hele dag bezig met het demonteren en vandaag is begonnen met wat dingen schoon te maken.. Het gaat voornamelijk om metaal en chrome ed. dus hiervoor gebruik ik dan de ge-wel-dige Mothers metal polish! Deze deed bij mijn eigen uitlaat wonderen! En ook nu doet hij zijn werk goed...! Maar, het is hier een HELEBOEL metaal/chrome.. Dus de vraag is eigenlijk in hoevere is deze metal polish ook machinaal te verwerken? De beschrijving op het potje geeft dit namelijk niet aan als mogelijkheid... Maar de uitlaat is nogal een beste lap om met de hand te doen... (dubbele uitlaat van voor tot achter!) Ook de kleppendeksel zijn erg lastig netjes te krijgen... aangezien het erg verweerd metaal is.. Het is schoon te krijgen maar ik ben een uur bezig geweest op 4 kleine vlakken... Ben erg benieuwd of iemand dit weet/ervaringen mee heeft! pics van het metaal:  &  &  hier al wat opgeknapte stukken  Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 6-7-2009 Locatie: Hoorn - NH
|
Spotbuffpadje en gaan. // >>> Volledig Stappenplan - Machinaal <<< | >>> Pads & Middel - Overzicht <<< | >>> Volledig Stappenplan - Handmatig <<< \\ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Life's a Bitch, cause if it was a Slut it'd be Easy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 26-8-2010 Locatie: oost souburg
|
Dennis pak eens een polijst schijfje van de dremel.....werkt ook ZEER goed VAG rules
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 7-10-2010 Locatie: Bij 't gooi
|
die deksels zijn gewoon kaal alluminium?? zo ja, begin dan eerst maar eens met (wetsand) schuurpapier. Nu is het net alsof je een verwaarloosde vag lak met finale op groen aan het behandelen bent, niet erg effectief.
|
|
|
|
@ wouterP wat het is enzo geen idee... maar kaal ja! @ ZW goeie tip... waarom dacht ik daar nog niet aan? :P en thanks mk-us! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
ik zou met een lappenschijf aan de gang gaan icm broodjes ( dat zijn staven polijstmiddel welke je op de schijf kunt laten smelten om te polijsten) Dit soort spul moet je grover aanpakken dan met een fijn polijstmiddel. Fijn polijstmiddel is meer geschikt voor chroom en onderhouden van gepolijste (allu) delen.
|
|
|
|
uhh kan je uitleggen wat lappenschijf/die broodjes zijn??? miss linkjes ofzo? zegt me namelijk niet zo veel om eerlijk te zijn Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
http://t3.gstatic.com/im...vyBZtmU-murdHpzZ1AQr0fQ
voorbeeldje van alluminium wat ik in het verleden gepolijst heb  naar: 
|
|
|
|
oH die! =D thanks! Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
ziet er goed uit die pics! ook met zo'n lappenschijf gedaan? Opel Corsa C 1.2i uit 2005!
|
|
|
|
geschuurd tot korrel 1000 en vervolgens met de lappenschijf aan de gang gegaan ja
Het is zoals dat met meerdere processen gaat: van grof naar fijn werken, dat werkt het meest effectief.
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Franeker
|
Een broodje lap, altijd lekker! Staat hier ook op de werkbak, in z'n kolomboormachine... Lekker laten draaien, goed met de pasta over de schrijf, en dan metaal oppoetsen tegen die schijf, makkie! "2006 Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16V Distinctive TI"
|
|
|
Rang: Lid Lid sinds: 16-5-2008 Locatie: Den Haag
|
Dennis121 schreef:uhh kan je uitleggen wat lappenschijf/die broodjes zijn??? miss linkjes ofzo? zegt me namelijk niet zo veel om eerlijk te zijn Een polijststaaf noemen ze ook wel een broodje omdat ie de vorm heeft van een ..... broodje  Lappenschijf 
|
|
|
|
Guest
|
Carclean.nl forum layout is ontworpen door FlairePowered by YAF |
YAF © 2003-2009, Yet Another Forum.NETDeze pagina is gegenereerd in 0,250 seconden.