Naar Carclean.nl
Welkom gast! Zoeken | Nieuwe berichten sinds | Inloggen | Registreren

Vraagje ivm volgorde Opties
Pol147
#1 Gepost : woensdag 17 augustus 2011 22:44:37
Rang: Lid

Hallo ,

ik ga één van de dagen mijn zwarte Sorento behandelen.
En heb hierbij nog enkele vraagjes :

Iron-X gebruiken na het kleien , de wagen volledig drogen vooraleer Iron-X erop te sprayen ( gewoon laten inwerken of inwrijven ) , moet dit nadien worden afgespoeld of enkel met MF doek afnemen?

Dacht volgende produkten te gebruiken :

Meguiar's Ultimate Compund
Meguiar's Deep crystal polish
Mezerna top inspection
PB Black Hole
EX-P
Natty"s Liquid Blue
( allen aangebracht met DAP 500 )

Wagen is een 6 maand oud , is het nodig om de Ultimate Compound te gebruiken , swirls en krassen zijn te verwaarlozen , kan ik hier enkel de polish gebruiken ( heb ook nog Meguiar's Paint Cleaner staan )?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
nicknameless
#2 Gepost : woensdag 17 augustus 2011 22:55:53
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

Lijstje ziet er goed uit, alleen de volgorde is niet helemaal correct.

- iron-x (de een zegt vóór het wassen, de ander na het wassen, keuze is aan jezelf)
- wassen
- iron-x
- drogen
- kleien
- polijsten
- voeden
- waxen

De Ironx-X opsprayen, 5 minuten wachten zodat het product zijn werk kan doen en daarna afspoelen. Dan wassen enz.

Probeer het eerst (handmatig) met de Meguiar's step 1 (cleaner). Hier zit een hele lichte schuurkorrel in. Als dit niet krachtig genoeg is, zou je kunnen overstappen op de Ultimate Compound.

Hou er rekening mee dat de UC door blijft werken, er zitten schuurkorrels in die niet afbreken. Hou dus rekening met de keuze van je pad, begin bijvoorbeeld met een witte pad en indien nodig, opschalen naar een grovere.

De polish (step 2) van Meguiar's is een voedend product net als Black Hole, alleen noemt Poorboys het weer een glaze.
In principe kun je een van de 2 laten vervallen: de Black Hole of de Meguiar's Step 2 Polish.

Persoonlijk zou ik voor de Step 2 gaan omdat dit een pure glaze is zonder opvullend vermogen t.o.v. de Black Hole (die hele lichte swirls maskeert/opvult).

Pol147
#3 Gepost : woensdag 17 augustus 2011 23:06:59

Bedankt voor het snelle antwoord. great

Black Hole was mij aangeraden om de zwarte lak mooier te laten blinken.
De Black Hole , met welke Pad dient deze te worden opgebracht :
met de gele polishing pad van Meguiar's
of met de zwarte finishing pad van Meguiar's .
Had ergens op het forum gelezen dat de Black Hole met een zwarte LC pad werd aangebracht , zijn deze vergelijkbaar met die van Meguiar's ? ( zwarte pad van LC heb ik ook liggen ).
nicknameless
#4 Gepost : donderdag 18 augustus 2011 7:45:03
Hulpvaardig goud: Het toppunt van hulpvaardigheid!Review zilver: Plaatst regelmatig goede reviews.Detailer brons: Plaats regelmatig details.

De Black Hole met een zwarte pad verwerken.

Kan ook op de Meguiar's W8006 (geel), W8207 (geel) of W9207 (zwart)
Virus
#5 Gepost : donderdag 18 augustus 2011 15:31:21
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

nicknameless schreef:

Persoonlijk zou ik voor de Step 2 gaan omdat dit een pure glaze is zonder opvullend vermogen t.o.v. de Black Hole (die hele lichte swirls maskeert/opvult).

Bevat Meg's Step 2 dan geen fillers?surprised
Dat wist ik helemaal niet weetniet (ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan maar ik ging ervan uit dat dit product ook de nodige fillers bevatte)
Progress is a slow process
nicknameless
#6 Gepost : donderdag 18 augustus 2011 15:40:50

Citaat:
Deep Crystal System Polish is een pure polish die speciaal is ontwikkeld om een verblindende glans te creëren en de lak te conditioneren en te voeden. Donkere kleuren worden donkerder en lichte kleuren dieper en helderder. Dit is de geheime sleutel om die ongelooflijke diep wetlookglans te creëren.

Meguiar's Deep Crystal Polish Step 2

Geldt ook voor de Meguiar's M7

knipoog
Virus
#7 Gepost : donderdag 18 augustus 2011 16:53:57
Hulpvaardig brons: Regelmatig hulpvaardig

Een mens blijft maar bijleren hier, ik ging er namelijk gemakshalve van uit dat "voedende olieen" Meguiar's-taal was voor "fillers". hehe
Progress is a slow process
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Snel naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen polls aanmaken.
Je kunt hier niet stemmen op polls.

Carclean.nl forum layout is ontworpen door Flaire